Serra de Malacara i Puntal de la Nevera 1118 m

Photo ofSerra de Malacara i Puntal de la Nevera 1118 m Photo ofSerra de Malacara i Puntal de la Nevera 1118 m Photo ofSerra de Malacara i Puntal de la Nevera 1118 m

April 6, 2021
April 2021

near Siete Aguas, Valencia (España)

La Serra de Malacara ja fa molts anys que va patir un incendi forestal que quasi acaba amb tota la vegetació. Una vegada passat el temps podem comprovar com a poc a poc es va recuperant d'aquella devastació.

Tot i això una bona part del recorregut, la pujada sobretot, travessa una zona on el que predomina és el matoll i escassegen els arbres. A la baixada sí que anem per zones amb pinars en bon estat on els incendis varen fer menys estralls.

L'accés és molt fàcil, ja que Venta Quemada és a la bora de la A-3 a l'altura del desviament cap a Set Aigües. Dir que el nom de la venta ja era el mateix abans dels incendis als quals em refereix i que ha de provenir de molt més lluny en el temps.

Des del cim tenim molt bones vistes encara que abunden les infraestructures que connecten València amb la Meseta i això desllueix prou el paisatge. Es pot veure la A-3, les vies de l'AVE i les de la línia que connecta Utiel i Requena amb la capital, o més recents, les obres interrompudes del que anava a ser la Presó de Set Aigües i que romanen com una lletja cicatriu al paisatge.

Per altra banda podem veure la Sierra del Tejo, la de Las Cabrillas, la de Xiva... i el pla on comencen els camps de vinyes que envolten al Rebollar i que s'estenen cap a Requena i Utiel.

Una bona opció per la seua proximitat a València i la facilitat d'accés, encara que no molt apropiat per a temps calorós.

PictographRiver Altitude 2,002 ft

Rambla de los Ríos

Passem la rambla per un pont.

Caseta

PictographFlora Altitude 3,288 ft

Microreserva de Flora

Aquí trobem senyals que hi ha declarada una microreserva de flora.

Coll del Gos

En aquesta zona, ja molt alta i declarada microreserva de flora, trobem alguns pins molt grans

Puntal de la Nevera 1118 m

Eixida al camí

El sender de baixada, que al principi és molt clar, cap al final es va perdent. Com que ja tenim el camí a la vista eixim directament a ell.

Desviament

Seguim el camí de baixada cap a la dreta.

Cantacucos

A una bifurcació trobem una casa de pedra entre la pinada que pren el nom de l'Alt de Cantacucos, a la falda del qual es troba. Nosaltres seguim el camí cap a la dreta pel camí a l'ombra de la pinada.

Camí

Després de travessar uns camps eixim a aquest camí, som al Rincón de las Beatas.

Venta Quemada

A Venta Quemada hi ha lloc on deixar el vehicle. Quan nosaltres passem el bar restaurant està tancat, encara que sembla que sí que està en funcionament.