Serindere Köyü - İnönü Yaylası Kocaeli

Photo ofSerindere Köyü - İnönü Yaylası Kocaeli Photo ofSerindere Köyü - İnönü Yaylası Kocaeli Photo ofSerindere Köyü - İnönü Yaylası Kocaeli

June 19, 2015

near Serindere, Kocaeli (Türkiye Cumhuriyeti)

Kocaeli Sakarya il sınırında, Samanlı sıradağlarının arasında birçok güzellik saklı. Bu güzelliklerden biri de İnönü yaylası. Serindere Köyü – İnönü yaylası arası muhteşem doğası ve dağ manzaralarıyla harika bir yürüyüş rotası.
Bu güzel yürüyüşe başlamak için araçla TEM otobanın İzmit Doğu çıkışından ayrıldıktan sonra Suadiye ilçesinin içinden, Örnek Köyü’ne oradan da Serindere Köyü’ne ulaşmalısınız. Sivrikaya diye adlandırılan tepenin altında köy içindeki yeşil caminin yanına aracınızı bıraktıktan sonra yürüyüşe başlayabilirsiniz.
Camiden yukarı doğru çıkan kısa sokaktan tırmanmaya başlayın. Sokak bitince sağa doğru ilerleyerek yamaçtan yukarıya doğru çıkan belli belirsiz patikayı bulmaya çalışın. Amazonvari bitki örtüsüyle yaklaşık yarım saat tırmanacak ve eski bir orman yoluna ulaşacaksınız. Solunuza doğru yukarı tırmanmaya devam edin. Haritada da göreceğiniz gibi yol bir süre sonra sağa doğru U dönüşü yapacak ve yönünüzü direk İnönü Yaylasına doğru çevireceksiniz.*
Yaklaşık 2.5 saat bu yolu takip ettiğinizde uzun ve geniş yapraklı ağaçların arasından huzur dolu çayırlarıyla İnönü Yaylası görünecek. Bir çanak gibi etrafını saran tepelerin tabanı yemyeşil çimenleri, akan cılız deresi ve huzuruyla sizleri büyüleyecek. İstediğiniz herhangi bir noktada kamp kurabilirsiniz.
*Virajın tam merkez noktasında solunuzda Sivrikaya zirvesine giden ayrı bir patika göreceksiniz. Bu yolu takip ederseniz bir süre sonra yukarıya doğru çıkmaya başlacaksınız ancak yol yerini taşlık ve dik bir zemine bırakacak. Zirveye çıkmak biraz zor ve zahmetli olsa da manzara ve etraftaki dağlar Everest’e çıkmışsınız gibi bir mutluluk yaratacak.