Serindere Kanyonu Kocaeli

June 19, 2015

near Serindere, Kocaeli (Türkiye Cumhuriyeti)

İnönü Yaylası’ndan doğan cılız dere dik yamaçların arasında girdikçe hızlanmış ve genişlemiş. Dağdan aşağı doğru önüne çıkan kayaları yararak Serindere Kanyonu’nu oluşturmuş. İstanbul’a bir buçuk saatlik mesafede yer alan kanyon, yürüyüş meraklılarını bekliyor.
Serindere Kanyonu’nu yürüyebilmek için araçla TEM otobanın İzmit Doğu çıkışından ayrıldıktan sonra Suadiye ilçesinin içinden, Örnek Köyü’ne ulaşmalısınız. Köyün hemen aşağısında aracınızı park edip yürüyüşe başlayabilirsiniz. Stabilize yola koyulduktan kısa bir süre onu bırakın ve dere yatağına inin çünkü yolun bundan sonrasını dere içinden devam edeceksiniz.
Derenin içindeki kaygan kayalar nedeniyle ilk başta yürümekte zorlansanız da kısa sürede alışacaksınız. İlerledikçe kaya duvarları dikleşecek ve tam bir kanyon havası verecek. Bu bölümde mevsime göre su seviyesi değişmekle birlikte genelde belinize kadar gelir. Bastığınız yerleri iyi seçerseniz kolayca geçebilirsiniz. İlerledikçe çeşitli boyutlarda şelaleler ile karşılaşacaksınız dönüş yolunda yüzeceğiniz şelaleyi giderken seçebilirsiniz. Yürüyüşe başladıktan 1.5 saat kadar sonra kanyonun sonundaki şelaleye ulaşmış olacaksınız. Aracınıza dönmek için aynı yolu geri yürüyeceğinizi aklınızdan çıkartmayın.