SANT SEBASTIÀ des de Sant Joan del Galí

Photo ofSANT SEBASTIÀ des de Sant Joan del Galí Photo ofSANT SEBASTIÀ des de Sant Joan del Galí Photo ofSANT SEBASTIÀ des de Sant Joan del Galí

December 30, 2012
June 2012

near Sentfores, Catalunya (España)

Sortim de St Joan del Galí,una casa de pages amb un torre de defensa medieval molt ben restaurada i amb encant. La importancia de la masia es pot veure en el fet que va donar nom a un torrent i en la seva situacio dominadora de diverses masoveries.

D'aquí seguim en direcció al El Franch però de seguida agafaem el camí que ens porta cap a Sta. Eulalia de Riuprimer. Just abans d'arribar quan som a la caseta del Soler, deixem el pla i iniciem la pujada pel cami del Soler Botei.

Un cop hem guanyat alçada, carenejarem fins a l'ermita de St Sebastia on podrem observar les vistes sobre la Plana de Vic i el Montseny per una banda i per altra banda la historia del lloc, que queda simbolitzada en la taula dels Vigatans aquella reunió del 1705 on els prohomes de la Plana varen decidir fer la guerra al Borbó que va concloure el 1714 amb el trist final que coneixem. Val la pena dedicar-hi una estona.

Vist això, iniciarem la baixada per un corriol costarut i divertit que ens portarà directament a la casa de La Vila i des d'aqui sense cap problema per la mateixa pista on hem pujat fins a Sant Joan del Galí.

Total sortida curta i divertida.