ارتفاعات قوشادرمان (1402.10.22) / Ghosha Darman Heights

Photo ofارتفاعات قوشادرمان (1402.10.22) / Ghosha Darman Heights Photo ofارتفاعات قوشادرمان (1402.10.22) / Ghosha Darman Heights Photo ofارتفاعات قوشادرمان (1402.10.22) / Ghosha Darman Heights

January 12, 2024
January 2024

•   5 26 Reviews

near Gīlā Deh, Gīlān (Iran)

خوشبختانه امروز هم توفیق این را داشتیم که در کنار همنوردان عزیز یک برنامه دیگر را اجرا کرده و با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم
مسیر امروز دوازده کیلومتر است و ششصد متر هم ارتفاع دارد که با شش ساعت مفید میتوانید این مسیر را پیموده و اجرا کنید
پارکینگ بغل معدن گیلده محل شروع پیاده روی امروز بود که مثل همیشه صبح علی الطلوع برنامه را استارت زده و راهی قوشادرمان شدیم
از قوشادرمان بسمت یال قت قیران حرکت کرده و نرسیده به ابتدای یال به سمت ستوم داشی شروع به گرفتن ارتفاع کردیم
تقریبا تمامی ششصد متر ارتفاع را در طول یک و نیم کیلومتر صعود کردیم که نسبتا شیب تندی به حساب می آید
امروز باد شدیدی میوزید مخصوصا که هر چقدر ارتفاع بیشتری میگرفتیم شدت باد زیاد میشد و گاهی که از سمت روبرو می وزید مانع حرکت و قدم برداشتن معمولی میشد ، با این اوضاع و احوال باز هم دم همنوردان عزیز گروه آخار گرم ، که در هر شرایطی بدون در نظر گرفتن نوع مسیر و برنامه و شرایط آب و هوایی تا حد امکان در همه برنامه ها شرکت کرده و باعث و بانی روزهای خوش ما هستند
با رسیدن به نقطه اوج مسیر در یال ستوم مجددا شروع به پایین آمدن بسمت قوشادرمان کرده و از آنجا هم راهی پارکینگ شدیم
یک مساله جالب درباره این مسیر که شاید گفتنش خالی از لطف نباشه این هست که اگر در روی نقشه به مسیر پیموده شده نگاه کنید شماتیک مسیر تا حدود زیادی شبیه گنجشک یا قناری بوده که در نوع خودش منحصر بفرد است

Fortunately, today we were able to run another program with our dear companions and share it with you.
Today's route is 12 kilometers long and has a height of 600 meters, which can be completed in six useful hours.
The parking lot next to the Gilde mine was the starting point of today's walk, as usual, we started the program early in the morning and headed for Ghoshadarman.
From Qoshadarman, we moved towards Qat Qeiran ridge and before reaching the beginning of the ridge, we started to gain altitude towards Stom Dashi.
We climbed almost all of the six hundred meters in one and a half kilometers, which is considered a relatively steep slope
Today there was a strong wind, especially since the higher we gained, the stronger the wind became, and sometimes when it blew from the opposite direction, it prevented us from moving and taking normal steps. With this situation, we are sorry for the dear companions of the Akhar Garm group, who in any situation without Considering the type of route and program and weather conditions, participate in all programs as much as possible and make our days happy.
After reaching the peak of the path in Yal Setum, we started to descend again towards Ghoshadarman and from there we went to the parking lot.
An interesting issue about this route, which may be worth mentioning, is that if you look at the route on the map, the schematic of the route is very similar to a sparrow or a canary, which is unique in its own way.

دو راهی چملر

اینجا دو راهی روستای چملر و قوشادرمان هست که مسیر سمت راست و رو به بالا به روستای چملر میره و مسیر مستقیم هم به قوشادرمان منتهی میشود

قوشادرمان

اینجا مشهور به منطقه قوشادرمان هست که از لحاظ موقعیت قرارگیری بسیار جالب توجه میباشد بطوریکه میتوانید از اینجا به پنج الی شش مسیر متفاوت که هر کدام به جایی منتهی میشود بروید لازم به توضیح است که امسال اینجا هم چند کلبه و آلاچیق درست کرده اند و متاسفانه با تخریب منابع ملی زیباییهای طبیعی منطقه رو خدشه دار کردند

دو راهی

دو راهی مسیر قت قیران و ستوم داشی که با گردش به سمت چپ و بالا رفتن از یک یال نسبتا تند که به زیر سنگ ستوم خواهیم رسید لازم به ذکر است که ارتفاع اصلی مسیر دقیقا از همینجا شروع میشه که باید حدود ششصد متر ارتفاع بگیریم

دورنمای ستوم داشی

دورنمایی از سنگ ستوم که البته در زبان و گویش محلی بهش ستوم میگن و عده ای هم با اسم سنگ ستون ازش یاد میکنند که بخاطر ظاهر استوار و ستون مانندش هست و از جاهای مختلفی دیده میشود البته تا جایی که من شنیدم بعضی ها هم این سنگ رو مقدس شمرده و بقول خودشان به زیارتش میروند، حالا بهرحال ... ما ستوم داشی بهش میگیم

دوراهی

رسیدیم به نقطه اوج مسیر امروز و دو راهی که سمت راست بطرف ستوم داشی و خانبلاغی میره و از سمت چپ هم میتوانید به ساری بولاغ بروید

دورنمای توپ میدانی

دورنمایی زیبا و خاص از توپ میدانی و ییلاق مومبی بالا که در این فصل از سال با توجه به ریزش برگهای درختان براحتی میشه به دلیل نامگذاری این متطقه به فوتبال میدانی پی برد

صبحانه و استراحت

محل غیر معمولی که امروز برای صبحانه و استراحت انتخاب نمودیم تنها بدلیل در امان ماندن از وزش شدید باد بود که فقط در این نقطه از مسیر میتوانستیم اتراق کرده و صبحانه بخوریم هر کدام از اعضای گروه جایی در حد نشستن یکنفر پیدا کرده و نشستند

متظره داخل جنگل

مناظری جذاب از داخل جنگل

دو راهی مسیر رفت و برگشت

تلاقی مسیر رفت و برگشت که در اینجا بهم وصل میشوند

سنگ بزرگ

سنگ بزرگ و مشخصی در مسیر که در حدفاصل بین پارکینگ گیلده و قوشادرمان قرار دارد

PictographCar park Altitude 1,737 ft

پارکینگ

رسیدیم به پارکینگ و معدن گیلده که مثل همیشه چایی به (حیوا) آقا عزیز شرق پور براه است و خستگی از تن بدر میکند

پایان

انتهای برنامه امروز و تشکر اط همنوردان عزیزی که در این روز زیبا و در یک هوای با وزش باد قابل ملاحظه بخصوص در ارتفاعات قوشا درمان با انرژی ستودنی همراهی کرده و این برنامه زیبا را رقم زدند

• Photo of Axar group
    Axar group Jan 23, 2024

برنامه عالی دیگر بهمراه عزیزان همنورد گروه کوهنوردی آخار که در همه مسیرها و هر نوع آب و هوایی همراهی مان کرده و یاری مان میکنند
    امروز هم علیرغم باد نسبتا زیاد با انرژی تمام و روحیه عالی ، روز زیبایی برایمان رقم زده و به یادگار گذاشتند
    🌲 زنده باد گروه آخار 🌲

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh Jan 23, 2024

عالیسوز منیم عزیز قارداشلاریم، همیشه خوش اولاسوز ، چوخ گوزل و عالی
    😘😘😘🌹🌹🌹

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani Jan 23, 2024

سلام خدمت دوستان عزیز ، مثل همیشه امروز هم برنامه پیاده روی عالی بود و واقعا خوش گذشت
    ممنون از همنوردان عزیز

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Jan 25, 2024

Again, interesting pictures of nature by team Axar and Mehdi
    Many thanks to the group for sharing this amazing gallery 🙏🙏🙏

• Photo of Toofan.5718

♥️♥️♥️♥️

• Photo of migueleloi
    migueleloi Jan 29, 2024

Excellent route, with magnificent landscapes.
    Thanks for sharing

• Photo of yaser masoumi یاسرمعصومی
    yaser masoumi یاسرمعصومی Jan 29, 2024

بسیار زیبا👏👏👏🌹🌷

• Photo of Pablo de Gárate
    Pablo de Gárate Jan 29, 2024

A wonderful itinerary. It's winter, but it almost feels like spring

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jan 29, 2024

¡Guau, Mehdi ha creado una experiencia en Ghosha Darman Heights que simplemente no tiene precio! Las fotos no le hacen justicia a la belleza que encontrarás. La descripción de la ruta es como un mapa mágico hacia la serenidad. Desde vistas impresionantes hasta rincones escondidos, cada paso es una aventura. No puedo esperar para unirme a la próxima expedición. ¡Él sabe cómo convertir cada viaje en una obra maestra! ¡Bravo, amigo! 🌄👏 #AventuraConMehdi #GhoshaDarmanHeights

• Photo of californiagymsama
    californiagymsama Feb 2, 2024

Fantásticas montañas que por el color verde me recuerdan mucho a las de mi tierra.
    Estupendo recorrido montañero.
    Felicidades Compañero.

• Photo of n.kahnami6816
    n.kahnami6816 Mar 4, 2024

یاشاسین گروه آخار، امروز دوباره فرصتی شد بهمراه یاران همیشگی گروه آخار همراه شده و یک مسیر زیبای دیگری را تجربه کرده و لذت ببریم
    ♥️♥️♥️🙏🙏🙏

یاشاسین گروه آخار

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Apr 4, 2024

Bonita ruta y excelente reportaje.....saludos

• Photo of palocorto1
    palocorto1 Apr 12, 2024

Preciosa ruta por Ghosha Darman Heights. Gracias por compartirla con una cuidada descripción y un magnífico reportaje fotográfico. Un abrazo, amigo!