نیارق به خانبلاغی (1403.01.10) / niaraq to khanbolaghi

Photo ofنیارق به خانبلاغی (1403.01.10) / niaraq to khanbolaghi Photo ofنیارق به خانبلاغی (1403.01.10) / niaraq to khanbolaghi Photo ofنیارق به خانبلاغی (1403.01.10) / niaraq to khanbolaghi

March 29, 2024
March 2024

near Nīāraq, Ardabīl (Iran)

به نام خالق کوهستان
سالی جدید و بهاری دیگر از راه رسید و همه ما در حال الهام گرفتن از طبیعت برای شکوفایی و آغازی نو هستیم که همواره باید تلاش کرد و امیدوار به آینده بود و صبورانه از سختی ها و ناملایمات زندگی روزمره عبور کرده و دلخوش به فرا رسیدن روزهای خوب و آرام بود
بهار این فرصت طلایی را به ما میدهد تا از طبیعت درس زندگی و امیدواری گرفته و همواره با انرژی بیشتری به سوی آینده در حرکت باشیم
اولین برنامه سال جدید برای گروه آخار امروز رقم خورد و به اتفاق دوستان عزیز مسیر روستای نیارق تا ییلاق خانبلاغی را پیمودیم
این مسیر 13 کیلومتر هست و دارای ارتفاع 300 متر میباشد که با حدودا با 3 الی 4 ساعت پیمایش مفید میتوان برنامه را اجرا کرد
مسیر راحت و در نوع خود زیبایی است که میتوانید بهمراه دوستانتان برای پیاده روی انتخاب کرده و لذت ببرید
ماشین را جلوی مسجد روستا که محل امن و مناسبی است پارک کرده و راه می افتیم
با خروج از محدوده روستا به سمت پرورش ماهی نیارق حرکت کرده و سپس از طریق جنگل به سوی ییلاق خانبلاغی ادامه مسیر میدهیم
دو ساعت طول میکشد تا مسافت 6.5 کیلومتری تا خانبلاغی را طی کرده و برای صبحانه و استراحت مختصر توقف کنیم
اینجا ییلاق خانبلاغی معرف حضور اکثر دوستان و همنوردان میباشد که بواسطه نزدیکی به مرز جغرافیایی استان اردبیل و گیلان همواره دارای آب و هوای مناسب برای عشایر بوده و در طول سال از اواخر فروردین تا اوایل آبان دامهای عشایر منطقه اینجا به چشم میخورند
دارای چشمه بسیار زلال و گوارایی است به نام همین ییلاق که اکثر کوهنوردان که از روستاهای مختلف گیلان از قبیل کوته کومه یا مشند و بهارستان و ..‌. خود را به اینجا میرسانند حتما سری به این چشمه زده و تجدید قوا مینمایند
از لحاظ موقعیت قرارگیری هم خانبلاغی دقیقا جاییست که بسیاری از مسیرهای کوهنوردی بالای 20 کیلومتر از سمت گیلان به اینجا ختم میشود
برای مثال چند نمونه از مبدا مسیرهایی که نهایتا به اینجا ختم میشود را اسم میبرم که شامل ..‌.
کوته کومه ، بابا علی ، بهارستان ، مشند ، گیلده ، و .... میباشد که اکثر مسیرهای ذکر شده توسط ما پیموده شده و در پیج بنده آپلود شده که میتوانید سرچ کرده و استفاده کنید
بعد از استراحتی مختصر راه افتاده و از طریق گاز یولی و راهی خاکی که از این جاده جدا شده و بسمت نیارق میرود به محل پارک ماشین ها برگشته و برنامه را به پایان میرسانیم
لازم به ذکر است که در ثبت این برنامه به خاطر ایراد گوشی من و احتمالا پر بودن حافظه یا اختلال عملکرد جی پی اس خطوط و نقاط مسیر مثل همیشه ثبت نشده و شاید بعضی از ویپوینت ها دارای مقداری اختلاف با محل اصلی خود باشند ولی یقیننا خط پیمایش مسیر کاملا صحیح و بدون خطای پرش ضبط گردیده که میتوانید بهش اطمینان کرده و از روی خطوط این برنامه ابن مسیر را بپیمایید
جا دارد برای همه عزیزان در سال جدید آرزوی سلامتی و حال خوب داشته باشم و تشکر ویژه ای از همراهان همیشگی و یاران باوفایم در گروه کوهنوردی آخار بجا آورم که همواره در کنار من برای پیمایش و ثبت و اشتراک گذاری این مسیرهای زیبا تلاش کرده و چیزی کم نمی گذارند

با امید اجرای برنامه های جذاب و مسیرهای جدید در آینده ای نزدیک و پیش رو باز هم در خدمت دوستان و همنوردان عزیز خواهم بود

In the name of the creator of the mountain
Another new and spring year has arrived and we are all getting inspiration from nature for prosperity and a new beginning that we should always try and hope for the future and patiently overcome the hardships and adversities of everyday life and be happy for the days to come. It was nice and calm
Spring gives us this golden opportunity to learn life and hope from nature and always move towards the future with more energy.
The first program of the new year for the Axar group took place today, and together with our dear friends, we walked the route from Niarq village to Khanbalaghi farm.
This route is 13 kilometers long and has a height of 300 meters, which can be completed with about 3 to 4 hours of useful navigation.
It is a comfortable and beautiful route that you can choose and enjoy with your friends
We park the car in front of the village mosque, which is a safe and convenient place, and walk
After leaving the village, we will move towards Niaraq fish farm and then we will continue through the forest to Khanbalaghi farm.
It takes two hours to cover a distance of 6.5 kilometers to Khanbalaghi and stop for breakfast and a short rest.
Here, the Khan Balaghi farm represents the presence of most friends and fellow travelers, which due to its proximity to the geographical border of Ardabil and Gilan provinces, has always had a suitable climate for nomads, and throughout the year, from the end of April to the beginning of November, the livestock of the nomads of the region can be seen here.
It has a very clear and pleasant spring named Hamani Yilaq, which most of the mountaineers who come from different villages of Gilan, such as Kote Kome or Mashand, Baharestan, etc. They reach here, they must visit this spring and renew their strength
In terms of the location of Ham Khanbalaghi, it is exactly where many hiking trails over 20 km from Gilan end here.
For example, I will name a few examples of the origin of the paths that finally end here, which include...
Kote Kome, Baba Ali, Baharestan, Mashand, Gildeh, etc., most of the mentioned routes have been traveled by us and uploaded on my page that you can search and use.
After a short rest, we will go back to the car park and end the program through Yuli Gas and a dirt road that is separated from this road and goes towards Niargh.
It should be noted that in the registration of this program, due to a problem with my phone and probably because the memory is full or the GPS malfunctions, the lines and points of the route are not recorded as usual, and maybe some waypoints have some differences with their original location, but surely the line The navigation of the route has been recorded completely correctly and without skipping errors, which you can be sure of and follow the route from the lines of this program.
I would like to wish all my loved ones good health and well-being in the new year, and I would like to express my special thanks to my constant companions and reliable friends in Axar Mountaineering Group, who have always worked with me to navigate, record and share these beautiful routes and do something. They do not leave less

With the hope of implementing interesting programs and new routes in the near future, I will be at the service of my dear friends and companions.

دو راهی

دو راهی باغچاکری

اینجا دو راهی هست که از سمت راست رو به بالا بطرف ییلاق باغچاکری میرود

قرانوخ مشه

ورودی جنگل با درختان زیاد و پرپشت که در فصل تابستان دمای هوایش حتما ده درجه ای با بیرون جنگل تفاوت دارد و خنکتر است به خاطر سایه درختان و خنکی به این منطقه از مسیر قرانوخ مشه نیز میگویند

داخل جنگل

تصاویری از داخل جنگل که رودخانه ای از میان آن جاری میباشد

چشمه زلال و خنک که واقعا آب گوارایی دارد و یکی از بهترین چشمه های اطراف و ییلاق خانبلاغی میباشد

خانبلاغی

ییلاق سرسبز و منطقه خانبلاغی که محل صرف صبحانه و استراحت ما در این برنامه بود و در ترک های قبل توضیحات مفصلی راجع به این منطقه داده ام

گاز یولی

جاده سراسری انتقال خطوط نفت و گاز که از اینجا با عبور از اسبینه و کافه شهروز به سمت باباعلی و لوندویل ادامه پیدا میکند

دورنمای سلطان ساوالان

دورنمایی زیبا از سلطان ساوالان با عظمت و باشکوه

دو راهی نیارا و آلادیزگه

اینجا با انتخاب مسیر سمت چپ بسوی نیارق حرکت میکنیم مسبر مستقیم جاده گاز بطرف آلادیزگه خواهد رفت

مناظر زیبا

تصاویری جذاب از طبیعت اطراف مسیر با وجود بقایای برف زمستان در بعضی از نقاط مسیر

روستای نیارق

اینجا روستای نیارق و نزدیکی محل پارک ماشین

مسجد صاحب الزمان

مسجد صاحب الزمان روستای نیارق و پایان برنامه امروز که خوشبختانه اولین برنامه سال جدید بخوبی و خوشی تموم اجرا گردیده و بسلامتی به پایان رسید

• Photo of Axar group

😍😍😍😍😍😍

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani Apr 5, 2024

مسیر عالی در کنار همنوردان عزیز ، زنده باد گروه آخار، به امید برنامه های زیباتر در سال پیش رو
    😘😘😘🌹🌹🌹🌹👏👏👏👏

• Photo of Hoshyariesa
    Hoshyariesa Apr 5, 2024

چوخ گوزل و عالی، همیشه اوجالاردا یاشیاسوز عزیز قارداشلاریم، ایشالا همیشه سلامت اولاسوز
    👌👌👌🌲🌲🌲🌹🌹🌹

Preciosa ruta 👏👏👏 un abrazo 🤗

• Photo of Noruega7319
    Noruega7319 Apr 7, 2024

Muy bonita ruta circular, preciosas fotos y buena descripción del recorrido. Un saludo

• Photo of Olman Alvarado Z
    Olman Alvarado Z Apr 10, 2024

Excelentes paisajes muy bonita la ruta 💪💪👍👍

• Photo of Il Marchese 18
    Il Marchese 18 Apr 10, 2024

Un anello percorso a cavallo di lingue di neve e fioriture primaverili: l'atmosfera è semplicemente spettacolare! Complimenti!

• Photo of migueleloi
    migueleloi Apr 10, 2024

Very nice trail.
    Those mountain views are wonderful.
    Best Regards

• Photo of emilio viejo
    emilio viejo Apr 10, 2024

Espectacular ruta con nieve. Un abrazo

• Photo of palocorto1
    palocorto1 Apr 10, 2024

Bella excursión con imágenes nevadas. Gracias por compartirla. Saludos cordiales.

• Photo of yaser masoumi یاسرمعصومی
    yaser masoumi یاسرمعصومی Apr 11, 2024

بسیار عکسهای زیبا و مسیر قشنگ
    تبریک میگم
    👏👏👏🌷🌹🌷

• Photo of Alfredo Huanes
    Alfredo Huanes Apr 11, 2024

Espectacular ruta y paisajes!

• Photo of Mansur.Foroghifard

🌹🌹🌹🌹

• Photo of Behnam.mousavi
    Behnam.mousavi Apr 11, 2024

به به ، بسیار عالی و زیبا، درود بر همنوردان عزیز و گرامی گروه آخار که همیشه در ثبت و اشتراک گذاری مسیرها حرف اول را میزنند
    🌴🌴🌴🌴♥️♥️♥️♥️

😍😍😍♥️♥️♥️

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Apr 11, 2024

Congratulations to Axar team , thank you for sharing this beauties , your country is really wonderful

• Photo of Samad.tabibvand
    Samad.tabibvand Apr 11, 2024

یورولمیاسوز ، چوخ گوزل طبیعت و عالی عکسلر ، همیشه اوجالاردا

• Photo of yaser masoumi یاسرمعصومی
    yaser masoumi یاسرمعصومی Apr 12, 2024

خداقوت 👏👏👏🌷🌹🌷

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Apr 12, 2024

Preciosa ruta y excelente reportaje....saludos