Maials - Pont de Nofre - La Mina

April 6, 2024

near Maials, Catalunya (España)

Durada de la ruta: 2h08m. Temps en moviment: 1h41m. Sortim de la plaça i agafem el camí de Sant Sebastià, cap a les Vinyes i creuem la carretera per sota i pel camí amunt, anem a buscar el corriol que va al Molí. Fem un parell de fotos i continuem, amb un saltet, passem el rierol que baixa de la vall, ara anem per camps plens de vegetació, però la majoria del tram, es veu la sendera que deixa la poca gent que passa. Arribem al pontarro o pont de Nofre, jo crec que fa quatre dies que l'han arreglat, està ben polit, sembla nou de trinca 😳 Deixem el misteri per resoldre i continuem la caminada, passem per camins i bancals abandonats i serra, per fer cap a la vall dels Aubacs. Baixem, pugem i després agafem una drecera per arribar a la Mina. Esta bé, hi ha aigua i es veu tota la part del safareig, que és l'important. Quatre fotos i toquem el dos, passem pel camí del costat del pistatxo, bé, festuc. Veiem el molí de pujar aigua, volta però no crec que pugi res. Arribem a la carretera i passem a l'altra banda, i camí amunt, les Alzinetes. Aviat empalmem amb el camí d'anada i arribem al poble pel mateix lloc. Apa doncs, Salut i Xiruques.