Lagos, strand en stadswandeling

March 14, 2019
March 2019

near São João, Faro (Portugal)

Leuke korte wandeling in Lagos.

We parkeren en starten op de grote parkeerplaats bij het treinstation van Lagos.
Hier staat ook nog het oude stationnetje met mooie details. Volgens borden is het verkocht en zal het verbouwt worden. Gezien de ligging vlak bij de jachthaven zal het wel iets van horeca worden, ben benieuwd.

Onderweg naar de vissershaven lopen we langs 2 oude gebouwen ooit als "God weet wat gebruikt", maar nu onder prachtige graffiti gespoten. Met allerlei doorkijkjes maken we de mooiste plaatjes van deze ruïnes.

Via de vissershaven van Lagos lopen we naar het havenhoofd met aan de overzijde het fort en de oude toegangspoort van Lagos.
Hier begint ook de Praia Meia een reusachtig lang strand tot aan Alvor, echter onderbroken door het havenhoofd van Alvor.

Na een stukje strand lopen we terug naar de jachthaven en over het voetgangersbruggetje staan we aan de stadskant van het kanaal.
We bekijken het fort, de toegangspoort met muren, rusten op het Batata strand en gaan door de binnenstad terug naar de jachthaven.
Even verderop bij de voetgangersbrug is een reusachtige schildering van een grappig skelet aangebracht op de zijmuur van een flatgebouw.

PictographTrain stop Altitude 193 ft
Photo ofNaast het treinstation staat dit oude station Photo ofNaast het treinstation staat dit oude station Photo ofNaast het treinstation staat dit oude station

Naast het treinstation staat dit oude station

Aan dit oude stationnetje hangen nog leuke lampen en mooie tegeltjes.

PictographMonument Altitude 212 ft
Photo ofOude haven gebouwen met mooie graffiti Photo ofOude haven gebouwen met mooie graffiti Photo ofOude haven gebouwen met mooie graffiti

Oude haven gebouwen met mooie graffiti

PictographMonument Altitude 216 ft

Nog meer mooie graffiti

Rond en in 2 oude havengebouwen heeft men leuke graffiti gespoten.

PictographMooring point Altitude 213 ft

Vissershaven in Lagos

Photo ofHavenpier in Lagos met het Meia strand Photo ofHavenpier in Lagos met het Meia strand Photo ofHavenpier in Lagos met het Meia strand

Havenpier in Lagos met het Meia strand

Bij het havenhoofd is aan de overzijde van het kanaal de oude toegangspoort van Lagos te zien en daarnaast aan het water het fort van Lagos. Aan de andere zijde begint het megastrand. (Praia Meia)

Kerk aan het Dom Henrique plein

Aan het plein ook de oude magazijnen van het garnizoen uit de 15e eeuw en een standbeeld van Dom Henrique.

PictographCastle Altitude 199 ft
Photo ofKasteelmuur en toegangspoort in Lagos Photo ofKasteelmuur en toegangspoort in Lagos Photo ofKasteelmuur en toegangspoort in Lagos