Photo ofKaria Yolu - Taşlıca - Loryma (Bozukkale) Rotası / Carian Trail - Taşlıca - Loryma (Bozukkale) Route Photo ofKaria Yolu - Taşlıca - Loryma (Bozukkale) Rotası / Carian Trail - Taşlıca - Loryma (Bozukkale) Route Photo ofKaria Yolu - Taşlıca - Loryma (Bozukkale) Rotası / Carian Trail - Taşlıca - Loryma (Bozukkale) Route

Very difficult
12 hours
May 21, 2021
May 2021

near Taşlıca, Muğla (Türkiye)

Taşlıca merkezden başlayan rota, Karayüksek Dağı'nın yakınlarından, Sindilli ve Asardibi mevkilerinden geçerek, Loryma (Bozukkale) koyunda son bulur. Karayüksek tepelerinden Sindilli mevkisine inen 1,2 km'lik dik kısıma ilaveten rotadaki diğer zorluk oldukça taşlı olmasıdır. / The route starts from Taşlıca Village, then reaches its final destination of Loryma (Bozukkale) via Sindili and Asardibi areas. In addition to the 1.2 km long steep descent from the slopes of Mt. Karayüksek to Sindili, the other difficult thing about the route is the rocky terrain.

PictographOvernight Altitude 921 ft

Taşlıca Karia Taş Pansiyon / Taşlıca Karia Taş Pension

Erol Demircan (+90 507 924 13 37) tarafından işletilen Karia Taş Pansiyon Taşlıca'da gecelenebilecek tek mekan. Sabah kahvaltısı ile akşam yemeği servisi var. İki normal oda ile yer yatağı olan otantik bir kileri var. Odalar ortak bir tuvaleti paylaşıyor. Aynı zamanda bahçede çadır kurulabilir. Bahçede de bir tuvalet var. / Karia Taş Pension, operated by Erol Demircan (+90 507 924 13 37), is the only place in Bayır to stay overnight. Breakfast and dinner are served. There are two normal rooms and an authentic pantry with a floor bed. The rooms have a shared bathroom. You can set up a tent in the garden. There is also another bathroom in the garden.

Arka planda Söğüt Koyu ve İncirli Adası ile Burgaz Tepe manzarası. / View of Burgaz Hill with Söğüt Cove and İncirli Island in the background.

Sarnıç / Cistern

Su çekmek için kova ve ip bulunmaktadır. / There is a bucket and a rope to take water.

Photo ofDağ Yeri ve Peynir Dağı manzarası / View of Dağ Yeri and Peynir Mountain Photo ofDağ Yeri ve Peynir Dağı manzarası / View of Dağ Yeri and Peynir Mountain Photo ofDağ Yeri ve Peynir Dağı manzarası / View of Dağ Yeri and Peynir Mountain

Dağ Yeri ve Peynir Dağı manzarası / View of Dağ Yeri and Peynir Mountain

Arka planda Kırdağ, Gökdağ ile Dağ Yeri ve Peynir Dağı manzarası. / View of Dağ Yeri and Peynir Mountain with Kır Mountain and Gök Mountain in the background.

Photo ofKüçükdibekbaşı Tepesi ve Karayüksek Dağı manzarası / View of Küçükdibekbaşı Hill and Karayüksek Mountain Photo ofKüçükdibekbaşı Tepesi ve Karayüksek Dağı manzarası / View of Küçükdibekbaşı Hill and Karayüksek Mountain

Sarnıç / Cistern

Su çekmek için kova ve ip bulunmamaktadır. / There is no bucket and rope to take water.

Photo ofGedik Koyu, Gedikçukur, Sindilli ve Söğüt Koyu manzarası / View of Gedik Cove, Gedikçukur, Sindilli and Söğüt Cove Photo ofGedik Koyu, Gedikçukur, Sindilli ve Söğüt Koyu manzarası / View of Gedik Cove, Gedikçukur, Sindilli and Söğüt Cove Photo ofGedik Koyu, Gedikçukur, Sindilli ve Söğüt Koyu manzarası / View of Gedik Cove, Gedikçukur, Sindilli and Söğüt Cove

Gedik Koyu, Gedikçukur, Sindilli, Taşlıca Adası, Değirmen Adası, Söğüt Adası ve Söğüt Koyu manzarası / View of Gedik Cove, Gedikçukur, Sindilli, Taşlıca Island, Değirmen Island, Söğüt Island and Söğüt Cove.

Sapak / Detour

Sindilli yol ayrımı. Sağa saparsanız Sindilli'ye gidersiniz. Sola saparsanız Asardibi'ne gidersiniz. / Sindilli junction. If you turn right you go to Sindilli. If you turn left you go to Asardibi.

PictographRuins Altitude 312 ft
Photo ofPhoinix harabeleri / Ruins of Phoinix Photo ofPhoinix harabeleri / Ruins of Phoinix Photo ofPhoinix harabeleri / Ruins of Phoinix

Phoinix harabeleri / Ruins of Phoinix

Hakim bir tepe üzerine kurulmuş olan kentin kalıntıları büyük bir alana yayılmış durumdadır. 1950'li yıllarda George E. Bean, Loryma'da yaptığı araştırmalar sırasında M.Ö. 3. yy'a ait bir yazıtta geçen Phoinix adını kentle özdeşleştirir. 1991 yılında, Yukarı Fenaket (Taşlıca)'teki bir evin duvarında M.Ö. 4-5 yy.'a ait yazıtta aynı isim Alain Bresson'ın karşısına çıkar. / The ruins of the city, which was built on a commanding hill, are spread over a large area. In the 1950s, George E. Bean identified the name Phoinix, which was mentioned in an inscription from the 3rd century BC, with the city during his research in Loryma. In 1991 the same name appeared before Alain Bresson in an inscription of the 4-5th century BC on the wall of a house in Upper Fenaket (Taslica).

PictographRuins Altitude 391 ft

Photo ofYeşilgelme Koyu ve Söğüt Koyu manzarası / View of Yeşilgelme Cove and Söğüt Cove Photo ofYeşilgelme Koyu ve Söğüt Koyu manzarası / View of Yeşilgelme Cove and Söğüt Cove Photo ofYeşilgelme Koyu ve Söğüt Koyu manzarası / View of Yeşilgelme Cove and Söğüt Cove

PictographFountain Altitude -60 ft

PictographRuins Altitude -34 ft

Cressa harabeleri / Ruins of Cressa

Asfatl yol ile Taşlıca Köyü'ne 9 km mesafedeki Serçe Limanı, Taşlıca Köyü'nde yaşayan birçok balıkçı tarafından kullanılan korunaklı, doğal bir limandır. Her yönden esen rüzgarlara karşı korunaklı olması nedeniyle antik dönemden bu yana önemini korumuştur. Antik dönemde Casara kentinin (günümüz Asardibi) daha çok dış ticaret için kullanılan bu limanı Cressa olarak bilinmekteydi. / Serçe Habour, just 9 km from Taşlıca via the main asphalt road, is a natural, sheltered harbour, used by many fishers from Taşlıca. It has been an important anchorage since ancient times, as it is protected from the wind in every direction. Known as Cressa in ancient times, this was the harbour of the city of Casara (modern-day Asardibi) and was used primarily for foreign trade.

PictographIntersection Altitude -30 ft

Buradan sağa dönün. / Turn right here.

PictographTree Altitude 523 ft

Menengiç (Çitlembik) ağacı / Terebinth-Turpentine tree

Pistacia terebinthus

PictographTree Altitude 573 ft

Meşe Ağacı / Oak Tree

Boz Pırnal/Piynar (Quercus aucheri). Köylülerin "Ulu Pinar" olarak adlandırdıkları ağaç. / Quercus aucheri. The tree that the villagers call "Great Pinar".

PictographRuins Altitude -111 ft
Photo ofLoryma sur duvarları kalıntıları / Ruins of Loryma fortification walls Photo ofLoryma sur duvarları kalıntıları / Ruins of Loryma fortification walls

Loryma sur duvarları kalıntıları / Ruins of Loryma fortification walls

Loryma kentinin asıl yerleşimi, Bozukliman koyunun kuzeybatı tarafındadır. Loryma Restoran'ın arkasındaki hakim bir tepe üzerine kurulmuş olan yerleşimin savunma duvarları rota üzerinden geçerken görülebilir. / The actual settlement area of the city of Loryma was located northwest of the Bozukliman bay where flatlands suitable for agriculture are found. The settlement’s fortification walls, located on a high hill behind the Loryma Restaurant, can still be seen from the route.

PictographPanorama Altitude -121 ft

PictographPanorama Altitude -102 ft

• Photo of tonyukukoytun
    tonyukukoytun Jun 26, 2021

Bazı bilgi notları "Karia Yolu: Bozburun Yarımadası Yürüşyüş ve Gezi Rehberi" isimli kitaptan alınmıştır. / Some of the information was taken from the book "Carian Trail: Bozburun Peninsula Walking and Travel Guide".