جلده باخان (1402.11.27) / jeldeh bakhan

Photo ofجلده باخان (1402.11.27) / jeldeh bakhan Photo ofجلده باخان (1402.11.27) / jeldeh bakhan Photo ofجلده باخان (1402.11.27) / jeldeh bakhan

February 16, 2024
February 2024

•   5 25 Reviews

near Jeldeh Bākhān, East Azerbaijan (Iran)

باز هم جمعه ای دیگر از راه رسید و مشتاقانه به آغوش همیشه گرم طبیعت پناه برده و برگی دیگر از دفتر خاطرات گروه آخار را ورق زدیم و به یادگار گذاشتیم
برنامه امروز پیمایش مسیری مختصر و مفید بود که در عین حال جذابیت های زیاد و مناظر بینظیری داشت که واقعا لذتبخش و بیادماندنی بود
مسیر در منطقه جلده باخان واقع شده بود که از توابع شهرستان سراب است و یکی از زیباترین و بزرگترین روستاهای سراب بشمار میرود
برای رفتن به روستای جلده باخان نرسیده به سراب از سمت اردبیل دقیقا از منطقه طاران به سمت چپ پیچیده و بعد از طی کردن 13 کیلومتر به روستای جلده باخان خواهید رسید
روستای بزرگ و پرجمعیتی که حتی از طریق یک جاده خاکی به شهر میانه هم متصل است و مردمانش از راه کشاورزی و دامداری و باغداری امرار معاش می کنند
مسافت کل مسیر امروز چیزی حدود 6 کیلومتر است که نهایتا در مدت زمان 2 ساعت براحتی میتوانید این برنامه مهیج و زیبا را اجرا کرده و با یکی از موهبت های خداوند در حق بندگانش روبرو گشته و لذت ببرید
این مسیر طوری هست که در برف زیاد هم قابل اجراست و یقینا زیباییهای به مراتب بیشتری خواهد داشت و صد البته که در فصل بهار هم جذابیت های خاصی به خود میگیرد که ناشی از دره سرسبزی است که بواسطه عبور نهر آب اطرافش سرسبز شده و حتی نزدیکی روستا باغهای میوه دیده میشود
به هر حال امروز هم به لطف خدا و همت دوستان بار دیگر قسمت شد بهمراه دوستان عزیز گروه کوهنوردی آخار در کنار هم تجربه یک برنامه ویژه و جذاب را بدست آورده و روز خوشی برای خود رقم بزنیم
امیدوارم همیشه تندرست و سلامت باشید و کنار عزیزانتان در آرامش و شادی زنگی کنید

Another Friday arrived and we eagerly took shelter in the warm embrace of nature and turned another page from Akhar Group's diary and left it as a memory.
Today's program was a brief and useful route, which at the same time had many attractions and unique views, which was really enjoyable and unforgettable.
The route was located in Jalde Bakhan area, which is a part of Sarab city and is considered one of the most beautiful and largest villages of Sarab.
To go to Jalde Bakhan village, before reaching Sarab, from Ardabil side, turn left exactly from Taran area and after traveling 13 km, you will reach Jalde Bakhan village.
A large and densely populated village that is even connected to the middle city through a dirt road, and its people make a living through agriculture, animal husbandry, and horticulture.
The total distance of today's route is about 6 kilometers, and you can easily complete this exciting and beautiful program within 2 hours and enjoy one of God's blessings for his servants.
This route is such that it can be run in heavy snow and it will certainly be much more beautiful, and of course, it also has special attractions in the spring season, which is caused by the green valley that has become green due to the passage of the water stream around it, and even close to it. Fruit gardens can be seen in the village
Anyway, today, thanks to the grace of God and the efforts of our friends, it was once again parted with our dear friends of the Akhar Mountaineering Group.
I hope you are always healthy and happy with your loved ones

منظره

مناظری زیبا از مسیر که واقعا جذاب و تماشایی هستند

دالان سنگی

یک راهرو سنگی که اطرافش مناظر جذابی به واسطه بارش خفیف برف دیشب به چشم میخورند ، سنگ های این دالان را کلا با دست روی هم چیدند و درست کرده اند

عبور از رودخانه

اینجا از رودخانه عبور کرده و ادامه مسیر میدهیم ، آب چندان زیادی جاری نیست و براحتی ازش رد میشویم

جلده باخان

منطقه زیبای جلده باخان با مناظر بکر و زیبایش که هدف برنامه امروز بود بعد از یک ساعت پیاده روی رسیدیم

درخت

درختان زیبایی در کنار هم که یقینا در فصل تابستان و بهار زیر سایه شان جای مناسب و دنجی برای استراحت و کمپ زدن خواهد بود

صخره

صخره جذاب و بزرگی که از پشت آن راه پاکوبی برای رفتن بر روی آن وجود دارد و از بالای آن میتوان مناظر اطراف را تماشا کرد و لذت برد

منظره

طبیعت زیبای مسیر و منطقه که در فصل بهار زیباییهای صد چندانی خواهند داشت

دو راهی مسیر رفت و برگشت

اینجا جایی هست که در مسیر رفت و برگشت راهمان جدا میشود در مسیر برگشت از راه کنار رودخانه به روستا رفتیم که مجبور نباشیم از جاده خاکی اول مسیری که صبح رفتیم دوباره عبور کنیم،کمی مسافتش بیشتره ولی بسیار راحت و خوش منظره هست

بطرف میانه

این جاده خاکی به میانه منتهی میشود و ۴۲ کیلومتر مسافت دارد و راه خاکی مناسبی برای تردد و حتی دوچرخه سواری کوهستان هست که در طول مسیر مناظر بسیار زیبایی از طبیعت را مشاهده خواهید کرد توصیه میکنم دوستانی که در زمینه دوچرخه کوهستان فعالیت میکنن حتما یکبار امتحانش کنند

روستا

اینجا روستای بزرگ جلده باخان هست که حدود ۱۶۰ خانوار دارد که جمعیتشان ۸۰۰ نفر میشود و شغل اصلی شان کشاورزی و دامداری هست و البته باغهای میوه متعددی هم اینجا به چشم میخورند

پایان

و در نهایت پایان برنامه امروز بهمراه همنوردان عزیز گروه آخار که مثل همیشه همراه و همپای من بودند و در رقم زدن این روز بیادماندنی نقش اصلی را ایفا نمودند

• Photo of Axar group
    Axar group Feb 19, 2024

درود و سپاس فراوان خدمت همنوردان عزیزی که در این برنامه جذاب ما را همراهی کرده و مثل همیشه با انرژی و انگیزه بینهایت باعث دلخوشی و دلگرمی ما شدند
    ♥️♥️♥️🙏🙏🙏🌹🌹🌹

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani Feb 19, 2024

ممنون از دوستان که این مسیر زیبا را برای پیمایش انتخاب کرده و برنامه پر هیجانی اجرا کرده و یک روز زیبا برایمان رقم زدند
    🙏🙏🙏🙏🙏

• Photo of Hoshyariesa
    Hoshyariesa Feb 19, 2024

ماشالا به گروه آخار و همنوردان عزیز امیدوارم همیشه تندرست و سلامت باشید دوستان عزیز
    ♥️♥️♥️😍😍😍

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard Feb 19, 2024

به به ، واقعا مناظر بینظیری در این مسیر به تصویر کشیده اید، عکس هایی که میشه پوستر بشن
    😍😍😍🌹🌹🌹🌹

عالی

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh Feb 22, 2024

ماشالا گروه آخار، دوستان عکسها و مناظر واقعا عالی هستند و فوق العاده زیبا ، ممنون برای ثبت این مسیر جذاب
    🌹🌹🌹👌🙏🙏🙏

• Photo of Mehran Tabibvand
    Mehran Tabibvand Feb 22, 2024

چوخ گوزل ، همیشه اوجالاردا یاشیاسوز عزیز یولداشلار، هزار ماشالا به مناظر زیبای طبیعت
    😍😍😍😍😍😍

• Photo of ebadollhzadhamin1387
    ebadollhzadhamin1387 Feb 22, 2024

یاشاسین گروه آخار، مثل همیشه یک مسیر زیبا با عکسهای بینظیر و فوق العاده
    👌👌👌😍😍😍

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Feb 22, 2024

The astonishing beauty of the nature of the region is very energizing and joyful
    Thank you Mehdi for recording these dreamy pictures of nature and introducing the pristine and unique attractions of the region
    Good luck to Mehdi and his team

• Photo of Mansur.Foroghifard
    Mansur.Foroghifard Feb 22, 2024

یک منطقه زیبا ومناظر شگفت انگیز🌷🌷🌷

• Photo of Farhadforoghi15
    Farhadforoghi15 Feb 22, 2024

زنده باد گروه آخار ، مثل همیشه عالی هستید و فوق العاده، درود بر شمل همنوردان عزیز
    👌👌👌♥️♥️♥️♥️

• mirmahsa522 Feb 24, 2024

بسیار عالی و زیبا

• Photo of yaser masoumi یاسرمعصومی
    yaser masoumi یاسرمعصومی Feb 25, 2024

بسیار زیبا و عالی👏👏👏🌹🌷🌹

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Feb 27, 2024

دوست عزیزم مهدی، توریست‌ها چهره جدیدی از جلده بخن را با مسیر شما دیدند! عکس‌هایی که به اشتراک گذاشته‌ای بسیار زیبا بودند و توصیفات شما هم بی‌نظیر بود. از تخصص و آشنایی شما با جاذبه‌های منطقه تعجب کردم. مسیری که ارائه داده‌ای واقعا مهیج و جذاب بود. امیدوارم بتوانیم در آینده دیگر نیز سفری مشابه با هم داشته باشیم!

• Photo of mohammad.p
    mohammad.p Feb 27, 2024

چقدر عالی و بینظیر زیباییهای طبیعت را به تصویر کشیده و به اشتراک گذاشته اید ، ممنون بابت وقت و دقتی که برای انجام این کار ارزشمند میگذارید،
    درود بر شما ♥️♥️♥️

بسیار عالی و زیبا

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Apr 4, 2024

Bonita ruta y excelente reportaje.....saludos

• Photo of Noruega7319
    Noruega7319 Apr 10, 2024

Una ruta circular muy interesante . Gran reportaje fotográfico y descripción de la ruta,fotos muy bonitas del entorno. Gracias por compartirla.
    Un saludo

• Photo of palocorto1
    palocorto1 Apr 22, 2024

Preciosa ruta por Jeldeh Bakhan. Gracias por compartirla con bellas imágenes del recorrido. Un abrazo, amigo!