Itinerari del Camí de Sant Jaume i l'Abat Oliba- Anella Verda Manresa

Photo ofItinerari del Camí de Sant Jaume i l'Abat Oliba- Anella Verda Manresa Photo ofItinerari del Camí de Sant Jaume i l'Abat Oliba- Anella Verda Manresa Photo ofItinerari del Camí de Sant Jaume i l'Abat Oliba- Anella Verda Manresa

30 minutes
March 28, 2017
February 2017

near Viladordis, Catalunya (España)

El camí de Sant Jaume i de l'Abat Oliva coincideixen en el seu tram manresà. El camí de Sant Jaume s'inspira en la ruta que els antics peregrins feien cap a Santiago de Compostela a visitar el sepulcre de l'apòstol. El camí de l'Abat Oliva és una ruta d'art romànic que uneix les comarques del Bages, Osona, el Ripollès, el Vallespir i el Conflent a través de la figura d'aquest bisbe

1- Riu Llobregat

L'itinerari prové de la riera de Sant Esteve. Travessa el riu Llobregat i en segueix el curs pel marge dret. Deixa a mà esquerra el trencall de la casa de les Hortes i continua pel camí asfaltat fins a creuar la sèquia a l'alçada de la casa del Llac

Després de travessar el torrent, es continua pel camí asfaltat que porta fins al barri de Viladordis. Travessem el barri en direcció sud, fins arribar a l'església de la Salut de Viladordis.

Seguim pel camí de Viladordis durant uns 700 metres fins a trobar la carretera cap al Pont de Vilomara. Travessem la carretera i continuem recte pel camí de Can Font dels Cirerencs. Aquest camí transcorre en direcció sud, paral·lel a l'autopista entre mig de l'horta de les Arnaules.

L'església de Santa Maria de la Salut va ser construida al segle X, fora el circuit de muralles. El 1983 es va celebrar el seu mileni i, anys més tard, es va restaurar el seu campanar. Durant unes excavacions realitzades als anys 70, devant l'església es van trobar varies sepultures medievals; les més antigues del segle IX. Els sarcòfags es poden veure al jardí del santuari

A uns 800 metres de la carretera del Pont de Vilomara, trobem el trencall que travessaria l'autopista en direcció al Pont Foradat. NO l'agafem i continuem endavant sense deixar el camí de Can Font dels Cirerenca, direcció a Montserrat. Està senyalitzat amb els indicadors del camí de Sant Jaume i l'Abat Oliba. Continuant pel mateix camí, trobarem un parell de trencalls a mà esquerra, que NO hem d'agafar.

A uns 2 km del trencall del pont de l'autopista, veiem un nou encreuament, que en aquest cas, es dirigiria cop al Pont de Vilomara. En aquest cas, TAMPOC ens desviem. Hem de continuar recte pel mateix camí per on venim, que voreja durant forá estona el Parc Ambiental de Bufalvent

Obviem el camí que es desvia cap a mà dreta i continua vorejant el Parc Ambiental, i seguim pel camí de Monistrolà direcció a Castellgalí. Està senyalitzat amb els indicadors blaus i verds del camí de Sant Jaume. En pocs metres, trobarem l'enllaç de la variant que ve des de Manresa a mà dreta. Podem agafar-lo i retornar a la ciutat, o mantenir-nos en el camí principal, que ens portarà fins a Castellgalí