Itinerari 9 Forestal terapèutic

December 30, 2022
December 2022

near Farena, Catalunya (España)

Totes dues variants, la llarga i la curta, són ben fàcils i estan pensades per fer-se en silenci, gaudint amb tots els sentits de l’experiència d’endinsar-se en un bosc ple d’arbres venerables on encara hi resten vestigis de la seva antiga explotació, com algunes places carboneres.
Aquesta proposta d’itinerari se centra en aprofitar al màxim els beneficis terapèutics dels boscos amb arbres madurs, en aquest cas, sobretot pinasses i pins roigs en masses mixtes amb alzines i roures. En el recorregut es troben elements per descansar, meditar, gaudir de l’entorn, etc.

Inici a la casa forestal de Castellfollit. Baixem un tram per la pista asfaltada fins que trobem unes escales, per on baixem, i seguim cap a l’esquerra.

Trobem el cartell indicador de l'itinerari, seguim pel sender i travessem el barranc.

Plaça carbonera enmig d'un bosc d'azines, roures i pinasses i seguirem per un tram difús que puja fins trobar una cruïlla.

P3

Arribem a la cruïlla amb l'antic camí de desembosc que seguim cap a la dreta, travessem el barranc de la Roca Pintada i seguim per un bosc tancat i silenciós amb algunes alzines però sobretot pinasses.

Si es vol optar per l'itinerari curt seguim el sender senyalitzat cap a la dreta, cap a la casa forestal de Castellfollit. En cas d'optar pel recorregut llarg seguim el camí recte.

El camí arriba a la pista forestal de Castellfollit al Tillar, seguim cap a la dreta uns 200 m fins creuar un pont.

Seguim a l'esquerra pel sender que puja pel vessant sud del Tossal Rodó.

Passem pel costat d'una plaça carbonera.

P8

Arribem a una plana on hi ha vestigis d'una plaça carbonera i d'una cabana de carboner.

Arribem al pla dels Esbarzerals on ens creuem amb l'itinerari micològic, seguim cap a la dreta.

PictographBridge Altitude 2,879 ft

El recorregut de baixada circula per pinasses imponents, molt esveltes i amb unes capçades que omplen el bosc d'ombres. Creuem el barranc pel pont de fusta.

Seguim el sender per un alzinar frondós que ens porta de nou a la pista forestal de Castellfollit al Tillar i seguim a l'esquerra.

Trobem una filera de til·lers abans d’arribar a la casa forestal de Castellfollit, punt final del recorregut.