Ιωάννινα Όρος Μιτσικέλι 31-3-2024

March 31, 2024
March 2024

•   5 2 Reviews

near Ligkiádes, Epirus (Greece)

Η διαδρομή ξεκινά 1.5 χιλιόμετρο πριν από το χωριό Λιγκιάδες Ιωαννίνων .
Πρόκειται για την κλασική διαδρομή μέχρι την κορυφή και επιστροφή από άλλη πορεία (δεν προτείνετε η επιστροφή από την διαδρομή που έγινε σε καμία περίπτωση )
Στο σημείο που ξεκινά η πορεία υπάρχει μεγάλος και ασφαλής χώρος για να στάθμευση του οχήματος .
Η πορεία στην αρχή της είναι αρκετά ομαλή, δίνοντας στον πεζοπόρο τον χρόνο να ανεβάσει παλμούς και να εγκλιματιστεί σταδιακά για την ανάβαση .
Έτσι λοιπόν η πορεία μέχρι το σημείο που συναντά τον Ορειβατικό Καταφύγιο του ΕΟΣ Ιωαννίνων είναι ομαλή και στο μεγαλύτερο μέρος με όμορφη θέα προς την λίμνη και την πόλη των Ιωαννίνων .
Η σηματοδότηση από τον χώρο εκκίνησης και μέχρι το καταφύγιο είναι πάρα πολύ καλή και το μονοπάτι αρκετά εμφανή . Πάρα πολύ κακό η χρήση σε πολλά σημεία πλαστικής ταινίας ..κάτι που θα πρέπει άμεσα οι υπεύθυνη να τις μαζέψουν .
Στο καταφύγιο δίπλα υπάρχει και μια κλειστή δεξαμενή υδροσυλλογής με βρύση ..αλλά δεν είναι γνωστό εάν το νερό τελικά είναι πόσιμο ή όχι
Από την αρχή της πορείας μέχρι το ορειβατικό καταφύγιο η απόσταση είναι 4.2 χιλιόμετρα και η υψομετρική ανάβαση 430 μέτρα και χρόνος από 1:30 ώρα έως 1:50 .
Από το καταφύγιο και μετά αρχίζει η έντονη ανάβαση μέχρι την κορυφή . Απόσταση καταφυγίου - κορυφής 2,9 χιλιόμετρα και 530 μέτρα υψομετρική ανάβαση . Η μέση κλίση του εδάφους σε αυτό το κομμάτι είναι περίπου 24 με 26 % και η μέγιστη κλίση σε κάποια σημεία φτάνει και το 42% ( για λίγα μέτρα όμως ) . Ο χρόνος είναι και αυτός από 1:30 έως 1:50 ( ανάλογα με τον ρυθμό βαδίσματος ) . Οι χρόνοι είναι με τις στάσεις μαζί.
Η σηματοδότηση από το καταφύγιο και μέχρι το διάσελο όπου και ξεκινά ή τελικά ανάβαση προς την κορυφή ( υπάρχει σχετικό waypoint) είναι καλή . Από εκεί και πέρα η σήμανση είναι ανύπαρκτη σχεδόν ..και δεν βοηθά καθόλου . Σίγουρα από εκείνο το σημείο και μετά απαιτείται η χρήση gps για να βρεις και ποια κορυφή είναι το Μιτσικέλι αλλά και για να βρεις τον δρόμο
Η κίνηση μας για την κορυφή έγινε με χρήση GPS και προσωπική επιλογή πορείας που τελικά ήταν απόλυτα σωστή μέχρι την κορυφή και την συνιστώ ανεπιφύλακτα
Το κομμάτι της ανάβασης από το καταφύγιο και μέχρι την κορυφή είναι σε σχετικά γυμνό πεδίο και προς το τέλος της πορείας σε αλπικό πεδιό κάτι που καθιστά την πορεία δύσκολη για τους πολύ ζεστούς μήνες τους καλοκαιριού.
Η τελική ανάβαση για την κορυφή ( είναι ουφ ουφ Χ 4 ....)
Η θέα από την κορυφή είναι απλά εκπληκτική !!!
Τύμφη ..Σμόλικας..Περιστέρη ...Τζουμέρκα...Τόμαρος....Παμβώτιδα ...και δεν έχει τελειωμό το θέαμα ...Αρκεί να σας πω ότι στην κορυφή κάτσαμε πάνω από 1 ώρα .
Για την κατάβαση επιλέξαμε να κάνουμε άλλη διαδρομή , εκτός μονοπατιών και φυσικά χωρίς σήμανση ακολουθώντας κάποιες διαδρομές που βρήκαμε στο wiki και οι οποίες αποδείχτηκαν καθόλου καλές επιλογές πάρα την ικανότητα μας να κινούμαστε σε αχαρτογράφητα πεδία και με καλή εμπειρία κίνησης σε τέτοιου είδους διαδρομές.
Αποτέλεσμα ήταν να βρεθούμε σε πάρα πολύ δύσκολα και επικίνδυνα σημεία χωρίς να έχουμε μαζί μας τεχνικό εξοπλισμό για να μας βοηθήσει .
Σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν συνιστώ σε κανένα να επιλέξει την πορεία της επιστροφή μας.
Αν κάποιος δεν θέλει να επιστρέψει στο καταφύγιο από την διαδρομή που ανέβηκε στην κορυφή , μπορεί να ακολουθήσει την πορεία μας μέχρι την κατασκευή της πλατφόρμας εγκατάστασης κεραιών ή ανεμογεννήτριας ( δεν κατάλαβα τι ακριβώς είναι ) και από το σημείο που αρχίζει η κατάβαση μας στην πλαγία ..να βγεί στη άσφαλτο και να την ακολουθήσει με κάποια ίσως κοψίματα που θα μπορέσει να κάνει και έτσι να φτάσει στο καταφύγιο
Με κουβέντα που είχαμε αργότερα της ίδιας μέρας με άτομο από το Δ.Σ του ΕΟΣ Ιωαννίνων του αναφέραμε όλα τα παραπάνω ( και την σήμανση αλλά και για το μονοπάτι επιστροφή μας ) και μας πληροφόρησαν ότι πολύ σύντομα θα γίνει νέα σηματοδότηση ( διάσελο κορυφή ) αλλά και νέα σηματοδότηση του μονοπατιού επιστροφής στο καταφύγιο απο ένα μονοπάτι που έχει κλείσει λόγω κατολισθήσεων και βλάστησης .
Νερό στην διαδρομή δεν υπάρχει .
Μετά το τέλος της πορείας σίγουρα καφεδάκι στο χωριό Λιγκιάδες με εξαιρετική θέα της λίμνης
Καλή ανάβαση σε όσους ακολουθήσουν την διαδρομή και αν σας άρεσε η περιγραφή της διαδρομή αφήστε και ένα χαιρετισμό....δεν χάλασε ο κόσμος .. χαχαχα!!

Εκκίνηση

Υδροσυλλογη

Διασταύρωση με δασικό δρόμο. Κάνουμε δεξιά

Καταφύγιο Ορειβατικου Ιωαννίνων

Στέρνα συλλογής νερού

Μέχρι εδώ η σήμανση είναι εξαιρετική . Από εδώ και μέχρι την κορυφή είναι αναγκαία η χρήση GPS

Κορυφή Μιτσικέλι

Νεκρός από χαράδρα 300 μέτρων στο Μιτσικέλι Ιωαννίνων ανασύρθηκε 60χρονος ορειβάτης, που έχασε την ισορροπία του όταν γλίστρησε σε πάγο και κατακρημνίστηκε.Το περιστατικό σημειώθηκε την Κυριακή το μεσημέρι, όταν ο άτυχος Ιωάννης Λαγός, που εργαζόταν ως οδηγός του πρύτανη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ανέβηκε για ορειβασία με έναν φίλο του στο χιονισμένο και παγωμένο Μιτσικέλι. Οι δύο άνδρες κινούνταν με προσεκτικά βήματα, αλλά λόγω του πάγου ο 60χρονος έχασε την ισορροπία του και βούτηξε με το κεφάλι στο κενό. Ο φίλος του ειδοποίησε τις Αρχές. Μέλη του Ορειβατικού Συλλόγου Ιωαννίνων, που βρίσκονταν σε παρακείμενο καταφύγιο, έσπευσαν στο σημείο, ενώ κλήθηκαν και δυνάμεις της ΕΜΑΚ, καθώς η περιοχή είναι δύσβατη και παγωμένη. Ανδρες της ΕΜΑΚ κατάφεραν να τον ανασύρουν μόνο για 100 μέτρα, αλλά η επιχείρηση διακόπηκε λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών και ο άτυχος 60χρονος παρέμεινε σε ένα πλάτωμα. Αργά το απόγευμα έφτασε στην περιοχή ελικόπτερο τύπου Super Puma, το οποίο και μετέφερε τον τραυματία στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, όπου εργάζεται ως γιατρός ο αδερφός του, αλλά εκεί διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Μόλις φτάσουμε στην ποτίστρα - κτίριο υδροσυλλογής κάνουμε και δεξιά και παίρνουμε το μονοπάτι για το καταφύγιο

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Apr 1, 2024

Πολυ καλή περίγραφη , εξαιρετική διαδρομή εκτος την κάθοδο αν την ξαναέκανα θα γυρνούσα ξανά πίσω απο την κορυφή στην ιδια διαδρομή που ανέβηκα.

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Apr 2, 2024

Η θέα εξαιρετική στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής. Η επιλογή επιστροφής στο καταφύγιο, τραβερσάροντας τη ΝΔ πλαγιά, ήταν ατυχέστατη.