GR 70: Camí de Stevenson: Le Puy-en-Velay - Alès

Photo ofGR 70: Camí de Stevenson: Le Puy-en-Velay - Alès Photo ofGR 70: Camí de Stevenson: Le Puy-en-Velay - Alès Photo ofGR 70: Camí de Stevenson: Le Puy-en-Velay - Alès

May 24, 2019

This is a group of trails :

Robert Louis Stevenson va fer aquest camí l’any 1878. Ho va fer amb una burra i va escriure un llibre amb el relat del seu viatge “Viatges amb una burra per les Cévennes”. Stevenson va començar a Le Monastier-sur-Gazeille i va terminar a Saint-Jean-du-Gard. Avui, el GR70 comença a Le Puy-en-Velay i acaba a Alès, aquestes dues ciutats tenen una estació de tren.

És un camí molt maco, fa uns 290 kilòmetres i al llarg del camí el paisatge va canviant molt. La part la més maca per mi va ser la part que comença a Le Bleymard, just abans del Mont Lozère però tot i així, trobo que val molt la pena fer el GR sencer.

Vaig començar el 30 d’abril i vaig acabar el 10 de maig. Com ho podreu veure a les fotos, vaig tenir dies de sol però també dies de neu (no m’ho esperava). Hi ha gent que em va dir que el moment ideal per fer-ho és desprès del 15 de maig.

Jo no havia fet cap reserva abans de començar. Ja que era el més de maig, em pensava que no tindria cap problema per trobar lloc als Gîtes però molts llocs estaven plens ja i alguna nit, vaig haver de dormir a hotels molt més cars. No m’agrada molt la idea de reservar-ho tot abans però sembla que és recomanable fer-ho. A la descripció de cada etapa, he posat el lloc on vaig dormir i explico si el recomano o no. Vaig fer servir la guia Miam Miam Dodo però no la recomano, està molt desactualitzada.

En aquest enllaç https://www.chemin-stevenson.org/documents-a-telecharger.html , es pot trobar les dades dels Gîtes i Hôtels que formen part de l’associació “Sur le chemin de Robert Louis Stevenson”. Si feu les reserves amb les adreces, comproveu que els llocs son al GR. A vegades, quan vaig trucar a algun lloc per reservar, em van dir que eren a 5 kilòmetres del GR.

Vaig fer en 10 etapes però si hagués de tornar a fer, canviaria una mica la repartició per que l’ultima etapa no fos tan llarga. Una ultima etapa ideal seria des de Saint-Jean fins Alès.