Photo ofگلین بولاغی و اطراف قله آنزر قره داغ (1403.02.14) / galin bulagi and around anzir peak in qareh daq Photo ofگلین بولاغی و اطراف قله آنزر قره داغ (1403.02.14) / galin bulagi and around anzir peak in qareh daq Photo ofگلین بولاغی و اطراف قله آنزر قره داغ (1403.02.14) / galin bulagi and around anzir peak in qareh daq

May 3, 2024
May 2024

near Galīn Bolāghī, Ardabil Province (Iran)

دو راهی روستای کلانتر

اینجا دو راهی هست که سمت چپ از داخل دره بطرف روستای کلانتر میرود این دره به اسم اوچ گوز شناخته میشود و یک چشمه هم در این دره وجود دارد

چشمه نامناسب

اینجا چشمه نامطمئن برای برداشت آب است بنظر بیشتر برای استفاده دامها و حیوانات باشد تا انسانها ، پس بهتره به هیچ وجه روی این چشمه حساب بازنکنید

PictographCastle Altitude 3,703 ft

دورنمایی از اولیند کوه

دورنمایی زیبا و جذاب از اولیند کوه و قیز اوغلان قلعه سی که پارسال رفتیم و ترک مسیر ثبت شده و در دسترس شماست

Photo ofدو راهی آبشار قاری قشلاقی و روستای دومولی Photo ofدو راهی آبشار قاری قشلاقی و روستای دومولی Photo ofدو راهی آبشار قاری قشلاقی و روستای دومولی

دو راهی آبشار قاری قشلاقی و روستای دومولی

اینجا دوراهی هست که میتوانید با حرکت به سمت راست به طرف آبشار قاری قشلاقی بروید کافیه مسیرتان را مستقیم و کمی مایل به راست انتخاب کرده و با داخل شدن به دره از سمت راست بطرف آبشار قاری قشلاقی یا همون چالاچوخور بروید

نهر آب

دوراهی روستای دومولی

اینجا با ادامه مسیر مستقیم به روستای دومولی راهی خواهید شد و با گردش کامل به سمت چپ به سوی دره و قله آنزر میرسید

دوراهی روستای گلین بولاغی

با گردش به سمت چپ راهیست که مستقیما به روستای گلین بولاغی میرود این مسیر دره ای بنام باللی قیه در میان بومیان مشهور است و کوتاه ترین مسیر در دسترس برای پیمایش گلین بولاغی به آبشار و روستای دومولی میباشد

دو راهی آبشار دومولی

اینجا دو راهی مهم و کاربردی هست که اگر خواستید از گلین بولاغی به آبشار و روستای دومولی بروید باید در این نقطه کاملا به سمت راست پیچیده و پاکوب رو به بالا از بغل تخته سنگ را ادامه بدهید

چشمه ای پر آب و زلال که از دل تخته سنگی بزرگ میجوشد و حسابی آب خنک و گوارایی دارد ، پیشنهاد میکنم حتما برای ادامه مسیر از این چشمه آب بردارید

دو راهی قرانوخ دره

اینجا شروع یکی از زیباترین دره های آذربایجان هست در انتهای منطقه قره داغ که با اسم قرانوخ دره شناخته میشود و جذابیتهای زیادی داشته و بسیار بکر و زیباست با طی این دره و پیمودن ارتفاع حدود 600 متر در نهایت به روستای کتده یا داش بولاغ خواهید رسید ایشالا بزودی پیمایش این دره رویایی رو در پیج قرار خواهم داد

صبحانه و استراحت

محلی که برای استراحت و صرف صبحانه اتراق میکنیم درختانی که اینجا هستند سایه مناسبی برای استراحت موقت دارند ولی برای کمپ شبانه جای زیاد خوب و همولری نیست

😍 مناظر بهشتی 😍

مناظری با شکوه از ابهت طبیعت بکر و زیبای منطقه که هر چقدر هم برای عکاسی تلاش کنی نمیتوانی زیبایی های واقعی که با چشم مشاهده میشوند را ثبت کنی ،

نمایی از قلعه آنزر

اینجا در نزدیکترین فاصله به قله آنزر قرار داریم که بهترین نقطه مسیر امروزمان هست ، حیف که فرصت توقف زیادی اینجا نداریم و اگر عجله نکنیم شاید با بارش باران مواجه بشیم ، پیشنهاد میکنم اگر اینجا اوندید حتما اینجا مدتی توقف کرده و محو تماشای ابهت قلعه و قله زیبای آنزر شوید

دوراهی دمولی

اینجا دو راهی هست که از سمت چپ میره به طرف دره باللی قیه که در چند ویپوینت قبل اونور دره هم دوراهی شو پرچم زدم و توضیح دادم همون که گفتم نزدیکترین مسیر گلین بولاغی به روستا و آبشار دومولی هست

دو راهی مسیر رفت و برگشت

در این محل میرسیم به نقطه مشترک مسیر رفت و برگشت که صبح از سمت چپ این محل عبور کرده و رفته بودیم

صخره های زیبا

اینجا پایین دست رویتای یکی از بهترین و جذاب ترین جاهای منطقه قره داغ است که سنگ ها و صخره های بسیار جالب توجه و خاصی وجود دارد که با نگاه بیشتر و عمیقتر هر کدام را میتوانید به اشکال گوناگونی از قبیل انسان و حیوان و اشیاهای مختلف تشبیه کرده و لذت ببرید حتما اینجا عکاسی کرده و توقف نمایید

روستای گلین بولاغی

رسیدیم به روستای زیبای گلین بولاغی که صبح اینجا ماشین ها را پارک کرده و برنامه را شروع کرده بودیم

مسجد روستا

مسجد روستا که در محوطه جلوی مسجد حدود سه چهار جای پارک برای ماشینها میتوانید پیدا کنید فقط حواستون باید باشه جلوی مسیر تردد اهالی و بقیه ماشینها که به خونه های روستا میروند را اشغال نکرده باشید

پایان

و در نهایت انتهای برنامه جذاب امروز که بیشتر از اونی که فکر میکردیم دلچسب و رویایی و ماندگار از اب دراومد و حسابی خاطره انگیز شد حکایت همچنان باقیست

• Photo of Axar group
    Axar group May 8, 2024

به شکرانه خداوند ، امروز یکی از روزهای خاطره انگیز گروه آخار رود که در کنار همنوردان عزیز لحظات ناب و سرشار از لذت وصف نشدنی را تجربه کرده و در یادمان تا ابد ذخیره نمودیم
    ♥️♥️♥️🙏🙏🙏🌹🌹🌹

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh May 8, 2024

برنامه ای فوق العاده در کنار بهترینها ، مسیری که طی شد واقعا بسیار بکر و چشمنواز بود که در هر نقطه اش جذابیتهای متفاوت و خاصی وجود داشت
    ممنون از گروه گرانقدر و دوستداشتنی و آخار بابت این مسبرها و برنامه های بیادماندنی
    🙏🙏🙏🙏🌲🌲🌲🌹🌹🌹🌹

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani May 8, 2024

زنده باد گروه آخار و همنوردان عزیز
    گوشه ای از بهشتی که خیلی های در جای دیگری بدنبالش عستند را امروز با چشمان خود نظاره گر بوده و بار دیگر پی به عظمت پروردگار برده و سجده شکر بجا آوردیم
    😍😍😍🌴🌴🌴🌹🌹🌹

• Photo of Hoshyariesa
    Hoshyariesa May 8, 2024

یاشاسین گروه ، مناظری که به تصویر کشیده شده و پیموده اید یقینا به ابهت و شکوه نگریستن با چشمان خدادادی نخواهد بود ولی با این حال شاهد جاذبه های شگفت انگیز این مسیر رویایی هستیم و از شما همنوردان سپاسگزاریم
    😘🙏♥️😘🙏♥️

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard May 8, 2024

یاشاسین گروه و عزیز یولداشلار، همیشه اوجالاردا یاشیاسوز عزیز قارداشلاریم
    ساغولون کی بیزی ده بو گوزلیک لرین گورمغینده شریک ائلیسوز و خوش گونروزی و خاطره لری هاممینان پایلاشیسوز
    🙏🙏🙏🌹🌹🌹👏👏👏

• Photo of salim.r2168
    salim.r2168 May 8, 2024

درود خدا قوت دوستان عزیز،
    ایشالا همیشه سلامت و شادکام باشید و سالیان سال در کنار هم و خانواده دوستداشتنی آخار در اوج قله های موفقیت سیر کنید
    بهترین مسیرهای ممکن و زیباترین مناظر طبیعت را مدیون گروه کوهنوردی آخار هستیم
    👌👌👌😍😍😍💪💪💪

• Photo of Behnam.mousavi
    Behnam.mousavi May 8, 2024

بینظیر و شگفت انگیز و رویایی، از این برنامه فقط این سه فاکتور در یادمان خواهد ماند و دلخوش و چشم انتظار اجرای دوباره اش خواهیم بود
    ممنوت بابت روز خاطره انگیز و ماندگاری که برایمان به ارمغان آوردید
    🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹

• Photo of ebadollhzadhamin1387
    ebadollhzadhamin1387 May 8, 2024

یاشاسین گروه آخار ، همیشه اوجالاردا ، مثل همیشه بینظیر و فوق العاده
    😘😘😘👏👏👏

• Photo of farhad.ashrafi
    farhad.ashrafi May 8, 2024

عالیه دوستان بزرگوار، این برنامه و مسیر زیبای امروزتان واقعا حرف نداره و فوق العاده زیباست
    همیشه بر فراز باشید و سلامت
    👌👌👌👌🌹🌹🌹🌹🌴🌴🌴🌴

• Photo of Mansur.Foroghifard
    Mansur.Foroghifard May 8, 2024

یک طبیعت فوق العاده زیبا وتماشایی وبینطیرو رویایی که باید دید و خدا را شاکر شد که قلم توان وصفش را ندارد
    ممنون از همه دوستان که باعث این پیاده روی عالی بودند
    🌷یاشاسین آخار🌷

• Photo of MPuet
    MPuet May 8, 2024

una estupenda ruta y bonitas fotografías👏👏👏
    Saludos

• Photo of Noruega7319
    Noruega7319 May 9, 2024

Muy bonita ruta circular has subido, gran reportaje fotográfico de todo el recorrido. Gran grupo de montañeros.
    Un saludo

• Photo of palocorto1
    palocorto1 May 10, 2024

Preciosa ruta por Galin Bulagui y alrededor del Pico Anzir. Gracias por compartirla con bellas imágenes del recorrido. Un abrazo, amigo!!

• Photo of yaser masoumi یاسرمعصومی
    yaser masoumi یاسرمعصومی May 11, 2024

بسیار زیبا و دیدنی ... ممنون از اشتراک گذاری

• Photo of Mehran Tabibvand
    Mehran Tabibvand May 12, 2024

بینهایت زیبا و فوق العاده، یاشاسین گروه آخار و همنوردان عزیز، همیشه اوجالاردا یاشیاسوز
    😍😍😍🌹🌹🌹

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons May 12, 2024

Un camino con detalles espectaculares de diversos elementos de la naturaleza, como rocas, árboles increíbles, manantiales y ríos.
    Querido amigo, has representado todos estos detalles de la mejor manera posible.
    Sigue siempre haciendo esto con fuerza y ​​no te desanimes.
    Gracias al equipo de Axar y a los fuertes escaladores.
    Gran abrazo

• Photo of Samad.tabibvand
    Samad.tabibvand May 12, 2024

به به ، هزار ماشالا به این طبیعت بکر و زیبا ، انشالله همیشه در اوج قله های موفقیت و سربلندی باشید
    درود خدا قوت خدمت گروه کوهنوردی آخار

♥️♥️♥️👏👏👏🙏🙏🙏

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors May 13, 2024

Fantàstica ruta con un precioso recorrido y unas imágenes geniales.
    Enhorabuena a todo el grupo que habéis realizado esta ruta.