Galligants i la muntanya de la O

March 1, 2021
March 2021

•   4.3 1 review

near Girona, Catalunya (España)

[CAT]
Galligants i muntanya de la O
Aquest itinerari us permetrà conèixer tres ambients naturals molt diferenciats de la ciutat, resseguint una successió de paisatges agrícoles, forestals i fluvials que us permetran gaudir de la millor versió de la naturalesa gironina, sempre ben a prop del centre històric.
Partint de Sant Pere de Galligants, l'itinerari transcorre en primer lloc pel monumental passeig Arqueològic fins a arribar al barri de Torre Gironella. Des d'aquí es pren el camí de les Creus, que ressegueix les catorze petites capelles del Via Crucis fins a arribar a l'ermita del Calvari, enmig d'un paisatge de camps d'oliveres. Posteriorment, després d'apreciar una impressionant panoràmica de la vall de Sant Daniel des del fort del Calvari, es descendeix la muntanya de la O per un corriol boscós fins a arribar al riu Galligants, on es retorna al punt d'inici resseguint el seu curs al llarg d’un paratge tranquil i ombrívol ple de vegetació de ribera, conegut per les seves fonts i la seva història.
Més informació

[CAST]
Galligants y montaña de la O
Este itinerario le permitirá descubrir tres ambientes naturales muy diferenciados de la ciudad, resiguiendo una sucesión de paisajes agrícolas, forestales y fluviales con los que podrá disfrutar de la mejor versión de la naturaleza de Girona, siempre en el entorno directo del centro histórico.
Partiendo de Sant Pere de Galligants, el itinerario transcurre en primer lugar por el monumental Paseo Arqueológico, hasta llegar al barrio de Torre Gironella. Desde aquí se sigue por el camino de Les Creus (las Cruces) que resigue las catorce pequeñas capillas del Vía Crucis hasta llegar a la ermita del Calvario. Posteriormente, después de apreciar la impresionante panorámica del valle de Sant Daniel desde el Fuerte del Calvario, se desciende por la montaña de la O por un sendero forestal hasta llegar al río Galligants, desde donde se retorna al punto de inicio resiguiendo el curso del río pasando por el valle de Sant Daniel.
Más información

[EN]
The river Galligants and the mountain of O
This route runs through forest, river, and agricultural landscapes, allowing you to discover three different environments and enjoy the natural surroundings just a stone's throw from the historic city centre of Girona.
Starting from the monastery of Sant Pere de Galligants, the route first goes along the Archaeological Walk until reaching Torre Gironella district. It continues past the fourteen shrines on Camí de les Creus (Way of the Crosses), and goes on to Calvari hermitage set in a landscape of olive groves. From the Calvari redoubt (in ruins), there is an impressive panoramic view of Sant Daniel valley, after which the route descends the Mountain of O along a track through the woods until it reaches the River Galligants. From there, it leads back to the starting point through a peaceful, leafy riverside area known for its historical connotations and its many natural springs.
More information

[FR]
Galligants et montagne de la O
Cet itinéraire vous permettra de découvrir trois ambiances naturelles très différenciées de la ville, en suivant une succession de paysages agricoles, forestiers et fluviaux avec lesquels vous profiterez de la meilleure version de la nature de Girona, toujours dans les environs du centre historique.
En partant de Sant Pere de Galligants, l'itinéraire passe tout d'abord par la promenade Archéologique monumentale, jusqu'au quartier de Torre Gironella. De là, nous poursuivons à travers le chemin de Les Creus (chemin des Croix) qui suit les 14 petites chapelles de la Via Crucis jusqu'à l'ermitage du Calvari. Ensuite, après avoir apprécié l'impressionnante vue panoramique sur la vallée de Sant Daniel depuis le fort du Calvari, nous descendons par la montagne de l'O à travers un sentier forestier jusqu'à la rivière Galligants, où nous revenons au point de départ en suivant le cours de la rivière, en passant par la vallée de Sant Daniel.
Plus d'information

• Photo of peppegirona
    peppegirona Aug 8, 2021

Valoro positivament la idea de l'Ajuntament de Girona d aconsellar recorreguts per la ciutat fàcil.
    Aquest en concret és factible amb nens petits o persones poc entrenades. Tot i així, just a l'arribar al cim de la muntanya de la O per baixar s'ha d'agafar un corriol relativament complicat per enllaçar amb el carrer de Sant Daniel de baixada. S'ha de portar calçat adequat per terra i vigilar amb les pedres.

• Laura Secanell Jul 26, 2022

En el moment que deixes el carrer de Sant Daniel i vas en direcció de la font de les Curculles, una finca en obres ha tallat el camí com a "propietat privada"