El turó de les Pedritxes (Terrassa)

December 21, 2020
December 2008

•   4.2 2 Reviews

near Matadepera, Catalunya (España)

[CAT]

El turó de les Pedritxes i l’itinerari que seguirem per arribar al seu punt més alt ens permetran gaudir d’unes excepcionals perspectives de tots els punts cardinals, oferint-nos unes magnífiques vistes sobre Sant llorenç del Munt, Montserrat i la plana del Vallès. Es tracta doncs d’uns itinerari de gran bellesa que per la seva longitud i els camins còmodes per on transcorre és a l’abast de tothom.

Uns metres abans d’arribar a l’entrada de la masia de Can Roure prenem un sender per mà esquerra senyalitzat amb marques grogues i blanques que marxa en direcció lleugerament sud-oest. El sender s’enfila amunt passant pel costat dels forns de calç de Can Roure fins arribar al collet de Sant Joan, on deixem a l’esquerra el camí que es dirigeix cap a Can Candi i Matadepera.

Seguim avançant de forma planera en direcció oest seguint els senyals grocs i blancs del PR i els rètols cap al collet de les Foradades. Trobem de nou un revolt a la dreta on deixem una pista que marxa avall per mà esquerra i que es dirigeix cap a Can Carbonell i el centre de recuperació pedagògica de Verge de Fàtima. Uns metres més enllà ens arriba per mà dreta un sender que serà per on arribarem a la tornada. Ara, però, seguim recte. El camí és ample i avança en direcció nord-est pel vessant oest de la carena que conformen el turó de l’Ós i el turó de les Pedritxes.

La pista canvia de direcció per uns moments i avança en direcció sud fins a trobar una nova cruïlla on deixem la pista que marxa recte cap al torrent de Can Bogunyà, seguim a mà dreta en direcció nord per un petit tram de pujada. Avancem fins arribar a un coll on trobem una nova cruïlla de camins.

Deixem la pista per la que veníem que marxa recte, una altra que marxa avall i seguim la que marxa a la dreta en direcció nord-est resseguint la carena i passant per sota dels cables de les línies elèctriques. Aquest tram del recorregut ens ofereix unes espectaculars panoràmiques del massís de Montserrat.

Seguirem sense més complicacions fins a trobar el dipòsit d’aigües de les Foradades. Un cop allà abandonem el camí per on anàvem que marxa recte vorejant el dipòsit i deixem un sender desdibuixat que marxa planer a mà dreta. Seguim un petit sender que neix entre la pista per la que venim i aquest sender que hem esmentat. Aquest corriol s’enfila en direcció sud-est resseguint la carena fins al cim del turó de les Pedritxes, on trobem un pi recargolat amb una dedicatòria al seu costat. El cim ens brinda unes immillorables vistes sobre la Mola i Sant Llorenç del Munt.

Uns metres més endavant també podrem gaudir de les vistes sobre la ciutat de Terrassa i bona part del Vallès. A partir d’aquí el sender s’endinsa en un magnífic alzinar i perd alçada progressivament fins a enllaçar de nou amb la pista per on hem pujat. La seguirem pocs metres a l’esquerra i avall fins a prendre un corriol per mà esquerra en direcció est. Aquest corriol va perdent alçada suament fins a retrobar de nou amb el camí que hem utilitzat a l’anada i que desfarem fins a Can Roure.

NO US PERDEU…

Forns de calç de Can Roure: els forns de calç anomenats de Can Roure són tres olles excavades en el subsòl , amb un diàmetre aproximat de 4 m per una alçada de 5 m. Un dels forns mostra paredat de maó en l’arc de reforç de l’entrada a la boca de combustió. S’hi veuen nombroses restes de les cuites, en apilaments que envolten l’àrea.

Excepcionals panoràmiques sobre el massís de Sant Llorenç del munt i l’Obac i el massís de Montserrat.

SUGGERIMENTS

El collet de les Foradades ofereix una zona de jocs i de pícnic.

[CAST]

El cerro de les Pedritxes y el itinerario que seguiremos para llegar a su punto más alto nos permitirán disfrutar de unas excepcionales perspectivas de todos los puntos cardinales, ofreciéndonos unas magníficas vistas sobre Sant Llorenç del Munt, Montserrat y la llanura del Vallès. Se trata pues de un itinerario de gran belleza que por su longitud y los caminos cómodos por donde transcurre está al alcance de todo el mundo.

Unos metros antes de llegar a la entrada de la masía de Can Roure tomamos un sendero a mano izquierda señalizado con marcas amarillas y blancas que marcha en dirección ligeramente suroeste. El sendero se enfila arriba pasando por el lado de los hornos de cal de Can Roure hasta llegar al collado de Sant Joan, donde dejamos a la izquierda el camino que se dirige hacia Can Candi y Matadepera.

Seguimos avanzando llanamente en dirección oeste siguiendo las señales amarillas y blancas del PR y los letreros hacia el collado de les Foradades. Encontramos de nuevo una curva a la derecha donde dejamos una pista que marcha abajo por mano izquierda y que se dirige hacia Can Carbonell y el centro de recuperación pedagógica de Verge de Fàtima. Unos metros más adelante nos llega a mano derecha un sendero que será por donde llegaremos a la vuelta. Ahora, sin embargo, seguimos recto. El camino es ancho y avanza en dirección nordeste por la vertiente oeste de la línea de cresta que conforman el cerro de l’Ós y el cerro de les Pedritxes.

La pista cambia de dirección por unos momentos y avanza en dirección sur hasta encontrar un nuevo cruce donde dejamos la pista que marcha recto hacia el torrente de Can Bogunyà, seguimos a mano derecha en dirección norte por un pequeño tramo de subida. Avanzamos hasta llegar a un collado donde encontramos un nuevo cruce de caminos.

Dejamos la pista por la que veníamos que marcha recto, otra que marcha abajo y seguimos la que marcha a la derecha en dirección nordeste resiguiendo la línea de cresta y pasando por debajo de los cables de las líneas eléctricas. Este tramo del recorrido nos ofrece unas espectaculares panorámicas del macizo de Montserrat.

Seguiremos sin más complicaciones hasta encontrar el depósito de aguas de les Foradades. Una vez allí abandonamos el camino por donde íbamos que marcha recto bordeando el depósito y dejamos un sendero desdibujado que marcha llano a mano derecha. Seguimos un pequeño sendero que nace entre la pista por la que venimos y este sendero que hemos mencionado. Este sendero se enfila en dirección sudeste resiguiendo la línea de cresta hasta la cumbre del cerro de les Pedritxes, donde encontramos un pino retorcido con una dedicatoria a su lado. La cumbre nos brinda unas inmejorables vistas sobre la Mola y Sant Llorenç del Munt.

Unos metros más adelante también podremos disfrutar de las vistas sobre la ciudad de Terrassa y buena parte del Vallès. A partir de aquí el sendero se adentra en un magnífico encinar y pierde altura progresivamente hasta enlazar de nuevo con la pista por dónde hemos subido. La seguiremos pocos metros a la izquierda y abajo hasta tomar un sendero a mano izquierda en dirección este. Este sendero va perdiendo altura suavemente hasta conectar de nuevo con el camino que hemos utilizado a la ida y que desharemos hasta Can Roure.

NO OS PERDÁIS…

picto-camara-viuelvalles-147
Horno de cal de Can Roure: los hornos de cal llamados de Can Roure son tres ollas excavadas en el subsuelo, con un diámetro aproximado de 4 m por una altura de 5 m. Uno de los hornos muestra tabicado de ladrillo en el arco de refuerzo de la entrada a la boca de combustión. Se ven numerosos restos de las hornadas, en apilamientos que rodean el área.

Excepcionales panorámicas sobre el macizo de Sant Llorenç del Munt i l’Obac y el macizo de Montserrat.

SUGERENCIAS

El collado de les Foradades ofrece una zona de juegos y de pícnic.

[EN]

The hill of Pedritxes and the itinerary that we will follow to reach its highest point will allow us to enjoy exceptional perspectives of all the cardinal points, offering us magnificent views of Sant Llorenç del Munt, Montserrat and the plain of the Vallès. It is a journey of great beauty that both for its length and for the comfortable paths by where it goes, is achievable by anyone.

A few meters before arriving at the entrance of the masia Can Roure we take a path on the left signalled with yellow and white marks that goes in slightly southwest direction. The trail goes up to the side of the lime kilns of Can Roure until we get to the hill of Sant Joan, where we leave the path that leads towards Can Candi and Matadepera on the left.

We continue to move forward quite plainly in a westerly direction following the yellow and white signs of the PR and the signs towards the hill of Foradades. We find a curve to the right again where we leave a track running down on the left and which goes to Can Carbonell and the pedagogical recovery centre of Verge de Fàtima. A few meters further on the right it comes to us a path that will be the one by which we will arrive when we come back. Now, however, we continue straight on. The road is wide and it moves forward in the northeast direction on the western slope of the ridge line that makes up the hill of the Os and the hill of Pedritxes.

The track changes of direction for a few moments and we move in a southerly direction until we find a new crossing where we leave the track running straight on towards the torrent of Can Bogunyà. We continue to the right in a northerly direction on a small stretch of rise. We move forward to a hill where we find a new crossroads.

We leave the track by which we were coming, that runs straight on, another that goes down and we follow that which goes to the right in a north-easterly direction following the ridge line and passing under the cables of the electrical lines. This stretch of the route offers spectacular panoramic views of the massif of Montserrat.

We will continue without further complications until we find the water tank of Foradades. Once there, we leave the path by which we were going that runs straight on bordering the tank and leave a blurred trail that goes plain on the right. We follow a small path that is born between the track by which we come from, and this path that we have mentioned. This trail goes up in a south-easterly direction following the ridge line to the top of the hill of the Pedritxes, where we find a twisted pine with a dedicatory on his side. The summit provides us with excellent views on the Mola and Sant Llorenç del Munt.

A few meters ahead we will also be able to enjoy the views over the city of Terrassa and a good part of the Vallès. From here the trail goes into a magnificent oak grove and loses height gradually until it connects again with the track by which we have come up. We will follow it a few meters to the left and down to take a path on the left in an easterly direction. This path is losing height gently until it connects with the path that we have used to go one-way and that we undo up to Can Roure.

DON’T MISS…

picto-camara-viuelvalles-147
Lime kiln of Can Roure: The so-called lime kilns of Can Roure are three pots dug in the ground, with an approximate diameter of 4 m and a height of 5 m. One of the ovens shows brick partition in the arch of reinforcement of the entrance to the combustion chamber. There are numerous remains of batches, in the piles that surround the area.

Exceptional panoramic views of the massif of Sant Llorenç del Munt i l’Obac and the massif of Montserrat.

SUGGESTIONS

The hill of Foradades offers a play area and picnic.

[FR]

La colline de les Pedritxes et l’itinéraire que vous allez suivre pour arriver à son point le plus haut vous permettront de profiter de perspectives exceptionnelles de tous les points cardinaux en vous offrant des vues magnifiques sur Sant Llorenç del Munt, Montserrat et la plaine du Vallès. Il s’agit ici d’un itinéraire montrant une grande beauté qui, par sa longueur et ses chemins faciles sur lesquels se promener, est à la portée de tout le monde.

Quelques mètres avant d’arriver à l’entrée de la masia de Can Roure, vous prendrez un sentier sur la gauche signalisé avec des marques jaunes et blanches qui part légèrement en direction Sud-ouest. Le sentier s’engage vers le haut en passant sur le côté des fours à chaux de Can Roure jusqu’à arriver à la colline de Sant Joan, où vous laisserez sur votre gauche le chemin qui mène vers Can Candi et Matadepera.

Continuez d’avancer à plat en direction Ouest en suivant la signalisation jaune et blanche du PR et les panneaux vers la colline de les Foradades. Vous trouverez un autre virage vers la droite où vous laisserez une piste qui part vers le bas sur la gauche et qui va vers Can Carbonell et le centre de sauvegarde pédagogique de Verge de Fàtima. Quelques mètres plus loin, vous trouverez sur votre droite un sentier par lequel vous arriverez au retour. Continuez tout droit. Le chemin est large et avance en direction Nord-est par le versant Ouest de la crête que forment la colline de l’Ós et la colline de les Pedritxes.

La piste change de direction pour quelques instants et avance en direction Sud jusqu’à un nouveau croisement où vous laisserez la piste qui part tout droit vers le torrent de Can Bogunyà pour prendre à droite en direction Nord sur un petit tronçon en montée. Avancez jusqu’à arriver à un col où vous trouverez un nouveau croisement de chemins.

Laissez la piste par laquelle vous êtes venus qui part tout droit, une autre qui part vers le bas et suivez celle qui part à droite en direction Nord-est en suivant la crête et en passant en dessous des lignes électriques. Ce tronçon du parcours vous offre des panoramas spectaculaires sur le massif de Montserrat.

Continuez votre chemin sans complications particulières jusqu’au réservoir d’eau de les Foradades. Une fois là-bas, laissez le chemin par lequel vous êtes arrivés qui part tout droit en longeant le réservoir et laissez un sentier estompé qui part sur la droite. Suivez donc un petit sentier qui naît entre la piste par laquelle vous êtes arrivés et ce sentier qui s’estompe. Cette voie s’engage en direction Sud-est en suivant la crête jusqu’à la cime de la colline de les Pedritxes, où vous trouverez un pin entortillé portant sur le côté une dédicace. La cime vous offre des vues inégalables sur la Mola et Sant Llorenç del Munt.

Quelques mètres plus loin, vous pouvez également profiter des vues sur la ville de Terrassa et une bonne partie du Vallès. À partir de ce point, le sentier s’engage progressivement sur une magnifique chênaie et perd progressivement de la hauteur jusqu’à rejoindre de nouveau la piste que vous avez montée. Suivez-la pendant quelques mètres sur la gauche et en bas jusqu’à prendre un sentier sur la gauche en direction Est. Ce sentier perdra doucement de sa hauteur jusqu’à retrouver le chemin que vous avez utilisé à l’aller et qui vous reconduira jusqu’à Can Roure.

NE MANQUEZ PAS…

Fours à chaux de Can Roure : les fours à chaux dits de Can Roure sont trois marmites creusées dans le sous-sol d’un diamètre approximatif de 4 m pour une hauteur de 5 m. L’un des fours montre des cloisons en briques sur l’arc de renforcement de l’entrée jusqu’au foyer de combustion. On peut y observer une multitude de restes de fournées qui se trouvent empilées dans la zone.

Panoramas exceptionnels sur le massif de Sant Llorenç del Munt i l’Obac et le massif de Montserrat.

SUGGESTIONS

La colline de les Foradades offre une aire de jeux et de pique-nique.