Photo ofدریاچه استیل به ارتفاعات تله خان (1402.12.11) / Steel Lake to the heights of Telekhan Photo ofدریاچه استیل به ارتفاعات تله خان (1402.12.11) / Steel Lake to the heights of Telekhan Photo ofدریاچه استیل به ارتفاعات تله خان (1402.12.11) / Steel Lake to the heights of Telekhan

March 1, 2024
March 2024

•   5 25 Reviews

near Darband, Gīlān (Iran)

همانند سالیان گذشته معمولا دومین جمعه اسفند هر سال، آخرین برنامه پیاده روی گروه را اجرا میکنیم و منتظر بهار و زیبایی هایش میمانیم تا دوباره از فروردین ماه برنامه ها را مجددا شروع کرده و ادامه دهیم
دو ، سه هفته پایانی سال بخاطر مشغله زیاد دوستان و رسیدگی به امور پایانی سال و دوندگی زیاد معمولا برنامه ای نداریم
و اما امسال آخرین برنامه ما مسیر زیبایی بود که خاطره آخرین پیاده روی امسال را لذتبخش کرد و بیادماندنی نمود
منطقه اطراف تالاب استیل آستارا را برای پیمایش انتخاب کرده و به همراه دوستان عزیز گروه راهی اجرای برنامه شدیم
این مسیر لوپ از روستای دربند که در نزدیکی تالاب استیل قرار دارد شروع شده و پس از پیمایش جنگلی به سمت کوه های مابین تله خان و دربند و پیاده روی بر روی یال مابین این دو منطقه ، مجددا به طرف روستای دربند بر میگردیم
این مسیر زیبا هشت کیلومتر بوده و داری ارتفاعی حدود چهارصد متر میباشد
زمان پیمایش مفیدی  که ما در این برنامه داشتیم دقیقا سه ساعت بود که بسیار مطلوب و راضی کننده بود ولی در کل اجرای این برنامه شاید نیازمند بازه زمانی مفیدی بین چهار الی پنج ساعت باشد و آن هم معمولا به علت کثرت افراد گروه ها و یا عدم آشنایی لازم به مسیر باشد که دارا بودن هر دو فاکتور فوق باعث شد ما در طول سه ساعت مفید این مسیر را پیمایش کنیم
البته که چابکی و قابلیت بسیار همنوردان حاضر در این برنامه هم از عوامل مهم این پیمایش سریع و جذاب بود
اگر بخواهم کمی درباره زیباییهای این مسیر برایتان بنویسم ، دقیقا نمیتوانم شرح درستی از این واقعیت بدهم چون بعضی از مناظر و زیباییهایی را که چشم میبیند و لمس میکنید هرگز با خواندن و تماشای تصاویر درک نکرده و عمیقا پی به جذابیت های واقعی مسیر نمیبرید
با اینحال مینویسم تا فقط بدانید که در شروع مسیر وارد جنگلی میشویم که در ابتدای آن کاجستانی بینهایت زیبا وجود دارد که تماشای طلوع خورشید از لابلای درختان سر به فلک کشیده آن بسیار تماشایی و لذتبخش است و گوشه ای از آن را به تصویر کشیده ام
با عبور از کاجستان در درون جنگلی جذاب و سبز به مسیر خود ادامه میدهیم تا به ابتدای یالی برسیم که قرار است افزایش ارتفاع مسیر از اینجا شروع شود
تا اینجا دو کیلومتر از مسیر را طی کردیم که حدود چهل دقیقه طول کشیده است
با چابکی و انرژی قابل ملاحظه ای تقریبا همه ارتفاع مسیر را پیموده و برای صرف صبحانه و استراحت توقف میکنیم ، جاییکه یکطرف تله خان و کوههای اطراف خانه های آسیاب و در سمت دیگر تالاب استیل و منظره دریای خزر را میتوانید مشاهده کرده و از صرف صبحانه در این جای دنج  از طبیعت حسابی لذت برده و سرخوش شوید
از اینجا تا محل پارک ماشین هم شروع به فرود میکنیم و از مسیری پاکوب و جنگلی به سمت روستای دربند حرکت میکنیم
در نزدیکی روستا مجددا از میان انبوهی از درختان کاج زیبا و چشمنواز عبور کرده و در محل پارک ماشین ، آخرین برنامه امسال گروه را به پایان میرسانیم
واقعا لازم هست که همینجا از تک تک همنوردان و دوستان عزیز گروه کوهنوردی آخار که در طول این یکسال ما را همراهی نموده و همنوردی کردند ، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم و سپاسگزار شان باشم
بدون تردید در سایه حضور و همراهی این عزیزان برنامه های گروه آخار رونق میگیرد و بنده حقیر را دلگرم و مصمم تر به اجرای برنامه های متفاوت و بدون تکرار میکند و در نهایت با ثبت و اشتراک گذاری بی منت این مسیرها ، همه کوهنوردان و طبیعت دوستان عزیز منطقه و سرزمینمان ایران میتوانند براحتی استفاده کرده و لذت ببرند
امیدوارم سال پیش رو همراه با سلامتی و شادی برای همه مردم ایران باشد و شاهد کمتر شدن دغدغه های زندگی شان باشیم
در نهایت یکی از بزرگترین موهبت های الهی برای تحمل مشکلات و غلبه دشواریهای زندگی ، طبیعتی است که به رایگان در اختیار همه قرار داده است ، پس تا میتوانید سعی کنید از این هدیه ارزشمند الهی استفاده کرده و در نگهداری و تحویل صحیح آن به فرزندان و نسل های بعدی نهایت تلاش خود را به خرج دهید

با آرزوی سالی سرشار از سلامتی

مهدی طبیب وند _ اسفند ماه چهارصدو دو

As in previous years, usually on the second Friday of March every year, we perform the last group walking program and wait for spring and its beauty to start and continue the programs again from April.
In the last two or three weeks of the year, we usually don't have a plan due to the busyness of friends and taking care of the end of the year matters and running a lot
And this year, our last program was a beautiful route that made the memory of the last walk of the year enjoyable and unforgettable
We chose the area around Astara Steel Lagoon for navigation and went to the program with our dear friends
This loop route starts from the village of Darband, which is located near the Steel Lagoon, and after traveling through the forest towards the mountains between Tale Khan and Darband and walking on the ridge between these two areas, we return to the village of Darband.
This beautiful route is eight kilometers long and has a height of about four hundred meters
The useful navigation time that we had in this program was exactly three hours, which was very desirable and satisfactory, but in general, the implementation of this program may require a useful time frame between four and five hours, and that is usually due to the large number of people in the groups or the lack of It is necessary to be familiar with the route that having both of the above factors made us navigate this route in three useful hours
Of course, the agility and capability of the fellow passengers present in this program was one of the important factors of this fast and attractive navigation
If I want to write a little about the beauty of this route, I can't exactly give a correct description of this fact, because some of the sights and beauties you see and touch can never be understood by reading and watching pictures, and you will not deeply understand the real attractions of the route.
However, I am writing to let you know that at the beginning of the path, we will enter a forest, at the beginning of which there is an extremely beautiful Kajestani, where watching the sunrise from under the towering trees is very spectacular and enjoyable, and I have depicted a corner of it.
Passing through Kajestan, we will continue our journey in an attractive and green forest until we reach the beginning of the ridge, where the elevation of the trail is supposed to start from here.
So far, we covered two kilometers of the route, which took about forty minutes
With remarkable agility and energy, we cover almost the entire height of the route and stop for breakfast and rest, where on one side you can see Telekhan and the mountains around the mill houses and on the other side the Steel Lagoon and the view of the Caspian Sea. In this cozy place, enjoy nature and be happy
From here, we will start to descend to the car park and move towards the village of Darband through a clean and forested path.
Near the village, we again pass through a bunch of beautiful and eye-catching pine trees and finish the group's last program this year at the car park.
It is really necessary that I sincerely appreciate and thank each and every dear friend of the Akhar Mountaineering Group who accompanied us and climbed together during this one year.
Without a doubt, in the shadow of the presence and companionship of these loved ones, the programs of the Axar group will flourish and it will encourage the humble servant to carry out different and non-repeating programs, and finally, by recording and sharing these routes, all mountaineers and nature lovers Dear our region and land, Iran can easily use and enjoy
I hope that the coming year will be filled with health and happiness for all the people of Iran and that we will see less worries in their lives
Finally, one of the greatest gifts of God to bear the problems and overcome the difficulties of life is the nature that He has given to everyone for free, so try to use this precious gift of God as much as you can and keep it and hand it over to your children and Next generations, do your best

Wishing you a year full of health

Mahdi Tabibvand - March, four hundred and two

PictographTree Altitude 25 ft

کاجستان

اینجا محدوده کاجستانی زیبا در ابتدای مسیر میباشد که منظره طلوع آفتاب از لابلای درختان سر به فلک کشیده بسیار تماشایی و جذاب بنظر میرسد

PictographRiver Altitude 1 ft

رودخانه

اینجا از رودخانه ای کم عرض در داخل جنگل عبور میکنیم که اطرافش مناظر جذابی به چشم میخورند

شروع سربالایی اصلی مسیر

از اینجا سربالایی اصلی مسیر شروع میشه که باید حدود ۳۰۰ متر ارتفاع بگیرید شیب اولیه این یال کمی نسبت به بعدش زیاد است

PictographIntersection Altitude 498 ft

روی یال

رسیدیم بر روی یالی که باید به سمت چپ حرکت کنیم یک سمت این یال زیبا تله خان قرار گرفته و سمت دیگر هم که تالاب استیل و روستای دربند

صبحانه و استراحت

محل استراحت و صرف صبحانه که جای بسیار دنج و خوش منظره ای میباشد حدود نیمی از مسافت را تا اینجا طی نمودیم

منظره جنگل

مناظر زیبایی از داخل جنگل و جذابت های خاص و بینظیرش

شروع سر پایینی

از اینجا شروع به فرود به طرف روستا و محل پارک ماشین میکنیم

PictographTree Altitude 416 ft

زیباییهای جنگل

طبیعت زیبای مسیر و جنگل زیبا که برای درک واقعیت زیباییهایش باید از نزدیک دید و لمسش کرد

PictographTree Altitude 269 ft

درختان کاج

باز هم میرسیم به درختان کاج و عکسهای جذابی که با طبیعت به یادگار میگذاریم

روستا

رسیدیم به روستا و نزدیکی ماشین خانه های ویلایی متعددی به چشم میخورند و منطقه آرام و خوش آب و هوایی برای ساکنین فراهم میباشد

PictographRiver Altitude -24 ft

رودخانه

رودخانه‌ای که در ورودی این منطقه مسکونی جاریست و با ماشین هم میتوان براحتی از آن عبور کرد

PictographWaypoint Altitude -10 ft

پایان

پایان برنامه بهمراه دوستان عزیز گروه کوهنوردی آخار و همنوردان عزیز که بار دیگر ما در ثبت یک روز خاطره انگیز همراهی نمودند

• Photo of Axar group
    Axar group Mar 4, 2024

درود و سپاس فراوان خدمت همنوردان عزیز که مثل همیشه در رقم زدن یک روز زیبا و بیادماندنی برای گروه آخار اهتمام ورزیده و انرژی بخش بودند

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh Mar 4, 2024

یاشاسین منیم عزیز قارداشلاریم، دوغوردان گوزل و عالی مسیردی ، همیشه اوجالاردا یاشیاسوز
    😍😍😍🌹🌹🌹

• Photo of Hoshyariesa
    Hoshyariesa Mar 4, 2024

به به به ، هزار ماشالا به این گروه پر انرژی و دوستداشتنی ، مناظر رویایی و مسیر فوق العاده
    🌲🌲🌲♥️♥️♥️

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani Mar 4, 2024

یک روز بیادماندنی در کنار دوستان عزیز گروه آخار که واقعا رویایی بود و لذتبخش
    👌👌👌🙏🙏🙏

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard Mar 4, 2024

راجع به این برنامه هیچ چیزی نمیتوان گفت و زبان از بیان کردن زیباییهایش واقعا بند می آید
    به شخصه محسور جذابیتهای بینظیر این مسیر شدم
    😍😍😍♥️♥️♥️🌲🌲🌲

• Photo of n.kahnami6816
    n.kahnami6816 Mar 4, 2024

درود بر شما دوستان عزیز، واقعا عالی و فوق‌العاده
    🌹🌹🌹🌹🌹

• Photo of salim.r2168
    salim.r2168 Mar 4, 2024

تصاویر ثبت شده به زیبایی فوق العاده مسیر گواه است و واقعا این برنامه شگفت انگیز است
    🌲🌲🌲👌👌👌♥️♥️♥️

• Photo of Behnam.mousavi
    Behnam.mousavi Mar 4, 2024

امروز واقعا عالی بود و خوش گذشت و خوشبختانه لذت دیدن زیلاییهای مسیر را از نزدیک تجربه کردیم
    😍😍😍💪💪💪

👏👏👏👏🌹🌹🌹🌹

• Photo of farhad.ashrafi
    farhad.ashrafi Mar 6, 2024

درود بر دوستان ، زیبایی تصاویرتان همیشه حالمان را خوش کرده و لذتبخش است ، مسیر بسیار خوش منظره و بینظیر به اشتراک گذاشتید
    🌹🌹👌👌🙏🙏

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Mar 7, 2024

Wonderful trail mehdi
    Thanks for sharing this beauties
    Congratulations to Axar team
    👌👌👌

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Mar 8, 2024

Dude, your route from Steel Lake to the heights of Telekhan is mind-blowing! The photos are breathtaking, and I was fascinated reading your description.

The contrast between the steel lake and the snow-capped mountains is simply stunning. The tranquility of the lake and the majesty of the peaks must be an experience like no other. ✨

I loved seeing how much fun you had. Camping under the stars, hiking through nature... I'm so jealous! ️‍♂️

You've really inspired me to do a similar route. Thanks for sharing your adventure, it's given me so much inspiration!

Big hug, friend.

• Photo of yaser masoumi یاسرمعصومی
    yaser masoumi یاسرمعصومی Mar 9, 2024

خدا قوت . چه عکسهای زیبایی رو ثبت میکنید .
    👏👏🌷🌹🌷

🥀🥀🥀🥀

• Photo of mohammad.p
    mohammad.p Mar 9, 2024

دوستان سلامت باشید و سرفراز ، طبیعت واقعا بکر و زیبا با تصاویر شگفت انگیزی که به اشتراک گذاشتید بسیار لذتبخش است
    🌹🌹🌹🙏🙏🙏

🙏🙏🙏🌹🌹🌹

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Apr 4, 2024

Bonita ruta y excelente reportaje.....saludos

• Photo of palocorto1
    palocorto1 Apr 10, 2024

Preciosa ruta circular. Gracias por compartirla con bellas imágenes. Saludos cordiales!!