Photo ofΔιάσχιση Ερύμανθου (Τσαπουρνια - Ωλενός - Μουγγίλα - Ψηλή Τούρλα - Πυργάκος - Πρ. Ηλίας- Καλέντζι) Photo ofΔιάσχιση Ερύμανθου (Τσαπουρνια - Ωλενός - Μουγγίλα - Ψηλή Τούρλα - Πυργάκος - Πρ. Ηλίας- Καλέντζι) Photo ofΔιάσχιση Ερύμανθου (Τσαπουρνια - Ωλενός - Μουγγίλα - Ψηλή Τούρλα - Πυργάκος - Πρ. Ηλίας- Καλέντζι)

one day 9 hours 44 minutes
July 10, 2017
July 2017

near Míchas, West Greece (Greece)

Η διάσχιση έγινε το διήμερο 8,9-7-2017 και συμμετείχαν 5 άτομα.
1η μέρα (8-7-2017) Από την Τσαπουρνιά ακολουθώντας τον χωματόδρομο καταλήγουμε στον καταρράκτη Γκρεμιστό. Δυστυχώς δεν είχε καθόλου νερό. 300μ πριν τον καταρράκτη αριστερά ακολουθούμε το μονοπάτι που ανηφορίζει προς την πηγή που υπάρχει εκεί. Στο σημείο αυτό καταλήγει και μονοπάτι απο την Τσαπουρνιά εναλλακτικό του χωματόδρομου. Ακολουθώντας το μονοπάτι προς διάσελο περνάμε απο την δεξαμενή και το ρέμα που είναι πάνω απο τον καταρράκτη Γκρεμιστό που δεν είχε καθόλου νερό. Υπάρχει όμως μία δεύτερη πηγή εδώ. Στην συνέχεια αφού περάσουμε την Στάνη στη θέση Μπάρμπα και την Σάρα φτάνουμε στο διάσελο και στο εκκλησάκι - μικρό καταφύγιο που υπάρχει εκεί. Η ανάβαση στον Ωλενό έγινε από το κλασικό μονοπάτι που είναι αραιά σηματοδοτημένο. Η ανάβαση στην Μουγγίλα έγινε ακολουθώντας προς τα πάνω το μεγάλο λούκι που καταλήγει στην πόρτα της κορυφογραμμής.
2η μέρα (9-7-2017). Απο το διάσελο ακολουθούμε το μονοπάτι γιδόστρατα αριστερά που κατευθύνεται προς την Ψηλή Τούρλα και περνά κάτω απο την Μουγγίλα και τα χτένια μεταξύ Μουγγίλας Τούρλας. Περνάμε κάτω απο την ψηλή τουρλα και πηγαίνουμε δεξιά (δυτικά) και αφου περάσουμε κάποιες σάρες με μεγάλες πέτρες ανηφορίζουμε προς την κορυφή Πυργάκο που έχει μεγάλες Πέτρες. Απο κει και πέρα ακολουθούμε την κορυφογραμμή μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή προφήτης Ηλίας. Απο εκεί πηγαίνουμε ΒΔ μέχρι να φτάσουμε στην κορυφογραμμή με θέα την Πεδιάδα της Ερυμάνθειας. Κατηφορίζουμε έχοντας σαν οδηγό τους τέσσερεις μεγάλους κούκους που υπάρχουν. Ακολουθώντας την ίδια κατεύθυνση φτάνουμε σε κάποιο σημείο όπου κάτω μας υπάρχει ένα δύσκολο κατηφορικό πεδίο που καταλήγει σε χωματόδρομο προς το Καλέντζι. Υπάρχουν πολύ εναλλακτικοί δρόμοι για να περάσει κάποιος το κατηφορικό πεδίο, εμείς επιλέξαμε αυτή την φορά αυτόν που φαίνεται στο ίχνος της διαδρομής, ακολουθώντας κάποιες γιδόστρατες στην αρχή και ένα λούκι στην συνέχεια. Φτάνοντας στον χωματόδρομο πηγαίνουμε δεξιά και αφού περάσουμε ένα σπίτι, μία στάνη και άλλο ένα σπίτι πηγαίνουμε αριστερά προς την μεγάλη πέτρινη βρύση. Απο εδώ υπάρχουν δύο εναλλακτικές. Ακολουθούμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι που περνά μέσα απο το δάσος ή τον χωματόδρομο. και οι δυο διαδρομές καταλήγουν σε σημείο του χωματόδρομου μετα απο ένα ρέμα. Ακολουθούμε τον χωματόδρομο και μετα απο 100μ περίπου πηγαίνουμε δεξιά στο μονοπάτι που οδηγει στο Καλέντζι παρακάπτοντας μεγαλο τμημα του χωματοδρομου. Η σημανση στην αρχή του μονοπατιού είναι πολυ κακή. Υπάρχει μια κορδέλα ξεθωριασμένη απο την πολυκαιρία που κρέμεται απο ένα έλατο. Το μονοπάτι οδηγεί στον χωματόδρομο και στο τέλςο σε ασφαλτινο δόμο που οδηγεί στην πλατεια του Καλντζίου με τα αγαλματα των Παπανδρεου.