Volta pel parc Natural Cap de Creus - Roses

Photo ofVolta pel parc Natural Cap de Creus - Roses Photo ofVolta pel parc Natural Cap de Creus - Roses Photo ofVolta pel parc Natural Cap de Creus - Roses

May 12, 2021
May 2021

near els Grecs, Catalunya (España)

Sortida des de la Muntanyeta direcció a carretera vella de Roses a Cadaques. Enfilen direcció a Montjoi pel coll d’en Fràguem i pla de les Gates, pujant el Puig Rodó i girem al Puig Alt per fer descens a la Socarrada i el pla de Guardiola, enllaç amb la carretera vella de Roses a Cadaques per retornar vorajant les cales Pelosa, Rostella, Murtra i creuar bosquet fins Falconera i retorn per Almadrava fins al centre de Roses.

PictographBirding spot Altitude 1,017 ft

Vistes al Cap Norfeu

PictographPanorama Altitude 620 ft

PictographBeach Altitude 16 ft

Cala de fàcil accés que, malgrat que no disposa de serveis, compta amb un aparcament i un quiosquet a pocs metres, per la qual cosa sol estar bastant concorreguda. És de sorra gruixuda i està envoltada de boscos de pins i eucaliptus. La cala Pelosa, com la veïna Calitjar, és un bon exemple del cap de Creus accessible. Totes dues es troben en ple parc natural, envoltades d’un escenari verge, però no estan aïllades i arribar-hi no és gaire complicat. Per tal d’arribar a la cala Pelosa cal seguir un camí que s’inicia a la veïna cala Montjoi i que va recorrent el litoral. Malgrat estar una mica aïllada i no disposar de cap servei, acostuma a estar bastant concorreguda, gràcies a l’aparcament i el quiosquet que hi ha a prop i a les urbanitzacions que hi ha a la zona. La platja està envoltada d’un bosc de pins i eucaliptus, i d’una vegetació més exuberant que la que se sol trobar al cap de Creus. A l’estiu, nombroses embarcacions de recreació fondegen a la seva badia i s’instal·la un moll flotant per facilitar l’accés a l’aigua. La platja té una longitud d’uns 130 metres i la sorra és de gra gruixut. L’entrada al mar té un desnivell força accentuat. Seguint el camí que ve de la cala Montjoi es pot visitar l’espectacular cap de Norfeu, amb un litoral marcat per penya-segats de desenes de metres i diverses coves. A més del bonic paisatge es poden observar nombroses aus migratòries.

PictographBeach Altitude 10 ft

PictographBeach Altitude 121 ft

Montjoi

Un nom que Ferran Adrià va convertir en un referent culinari mundial, ja que just al costat de la platja hi ha el que ha estat el temple de la gastronomia, el restaurant El Bulli. Es tracta d’una cala d’uns 250 m de longitud, que combina la sorra gruixuda i els còdols. Just al darrere hi ha la ciutat de vacances que duu el mateix nom i que ofereix nombrosos serveis i, això sí, també molts usuaris. Un cop a l’aigua, trobem un fort desnivell de seguida, cosa que facilita que les embarcacions puguin acostar-se molt a la platja. Té espai d’aparcament just al costat i disposa de les certificacions europees de qualitat mediambiental EMAS i ISO 14001. Per arribar-hi, hem d’anar en direcció a cala Montjoi o cala Jòncols des de la Gran Via de Pau Casals. Hi ha 12 km des del centre de Roses. Destacat: Just al costat hi ha el que ha estat el temple de la gastronomia mundial, el restaurant El Bulli. Dintre del Parc Natural de Cap de Creus