Photo ofVolta al pantà de Boadella. Sant Llorenç de la Muga - Maçanet de Cabrenys per Oliveda - Sant Llorenç de la Muga per la presa Photo ofVolta al pantà de Boadella. Sant Llorenç de la Muga - Maçanet de Cabrenys per Oliveda - Sant Llorenç de la Muga per la presa Photo ofVolta al pantà de Boadella. Sant Llorenç de la Muga - Maçanet de Cabrenys per Oliveda - Sant Llorenç de la Muga per la presa

October 2, 2022
October 2022

near Sant Llorenç de la Muga, Catalunya (España)

Volta circular, una mica més de la meitat per pistes de terra, la resta per asfalt o porland. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida de Sant Llorenç de la Muga en sentit horari, per fer la part dura al començament de la sortida, en direcció cap a Oliveda i Maçanet de Cabrenys. Al cap d'un parell de quilòmetres es troba el primer pont, des d'on es pot observar la Muga, i d'on surt un corriol que porta fins un antic búnquer de la guerra civil que custodiava el pas del riu, i que es pot visitar fent uns 300 metres a peu.

A partir d'aquí comença una pujada força sostinguda, d'uns quatre quilòmetres i mig, amb els trams més dolents emporlanats, que és de bon fer perquè la pista està en força bon estat. La pista careneja durant uns tres quilòmetres, i a partir d'Oliveda la pista es converteix en carretera asfaltada, amb una baixada pronunciada fins la Gorga de la Dona de l'Arnera.

La carretera segueix fins a Maçanet de Cabrenys, on es pren el camí a la dreta que passa per damunt del camp de futbol, on es converteix en pista de terra, que porta fins el pantà de Boadella-Darnius. És una baixada llarga, d'uns cinc quilòmetres, que acaba just al pont de l'Arnera, que es travessa a l'alçada de la Central, antiga central hidroelèctrica restaurada, amb la seva torre d'inspiració modernista, que marca el punt d'inici del pantà.

A partir d'allà el camí torna a ser asfaltat. Es pot prendre alguna de les pistes de terra que voregen el pantà, fins el club nàutic de Darnius. I des d'allà, cap a la presa del pantà, alternant també pista de terra amb carretera.

Arribats a la presa, es travessa per prendre la pista que surt del mirador a la dreta, que es converteix de seguida en pista de terra i que porta fins Sant Llorenç. La pista transcorre al cantó del pantà a estones, i té algunes pujades força pronunciades. Poc abans de deixar de veure el pantà s'hi veu el pont de Can Bodó.

Finalment, una bona baixada fins Sant Llorenç de la Muga.

Una sortida molt agradable i entretinguda.