Torelló - Roda - La Bruguera - La Senyera

Photo ofTorelló - Roda - La Bruguera - La Senyera Photo ofTorelló - Roda - La Bruguera - La Senyera Photo ofTorelló - Roda - La Bruguera - La Senyera

September 26, 2022
September 2022

near Torelló, Catalunya (España)

Sortida de Torelló pel Sindicat de Pagesos, un petit corriol ens acosta a la carretera de Manlleu que s' ha de trevessar i continuar 50 metres pel lateral per agafar el camí fins a Madiroles, a la dreta baixa fins un encreuament abans d' arribar a Sant Jaume, aqui hi ha varies opcions i agafem el segon a l' esquerra que passa per Maians, conectem diferents camins fins arribar a la carretera de Roda (Qualsevol altre opció que ens porti fins a Manlleu ens podrà servir, desde Manlleu per retrovar el trac, si es el cas, s' ha d' agafar la carretera a l' Esquirol, un cop fora de Malleu, a la segona corva retrovarem el trac). a partir d' aqui en una direcció bastant recte acabem per trobar la carretera de Roda a l' Esquirol a l' altura de Les Cases Noves. Al primer carrer a l' esquerra agafem una pista asfaltada que suaument ens farà agafar alçada, l' entorn i la vista que anem descobrint mentre pujem son fantàsqitues. Al arribar a la part mes alta trobem la Granja de la Bruguera i seguim fins la punta, coronada per una senyera. Una vista espectacular de 360 graus amb el monestir de Sant Pere de Caserres a l' esquerra, el restaurant i l' urbanització del Fussimanya davant, el castell de Savassona a la dreta i ja a la llunyania, l' Esquirol, els cingles de Tavertet i més i més.
Ens explaiem amb les vistes i començem la baixada amb una pista ample que deixem a tocar del cingle per agafar un corriol i fer una mica de dreçera. Es un corriol estretet i pedregós en que s' ha d' anar en compta amb les pedres soltes que anem trobant, no es molt llarg però s' ha de vigilar de no agafar la pedra que no toca.
En qualsevol cas si no es vol fer el corriol, la pista que hem deixat ens portarà al mateix lloc, a les restes a l' antiga fàbrica textil de Codol, de la que en queden ben poca cosa.
Just al costat de les dues petites torres que feien d' entrada a la fàbrica hi ha la font de Sant Salvador, amagada al costat d' un torrent i coverta d' una vegetació que en el seu moment habia de ser un molt bon lloc de refresc i descans.
Continuem la carretera i a pocs metres passem per sota de l' ermita de Sant Salvador, la carretera en portaria directament a les Cases Noves de Roda però optem per desviarnos per veure l' ermita i continuar per un corriol d' un centenar de metres que desemboca a una pista ampla paralela a la carretera que hem deixa i que també ens porta a les Cases Noves de Roda. Aquest corriol (50 60 metres) no es veu a simple vista i a mes d' un pedregar te un fort desnivell, hem hagut de baixar de la bici per precaució però l' hem fet sense mes problema.
Un cop a les Cases Noves de Rodadesfem una part del camí d' anada fins a trobar la carretera de Casa de l' hora, d' aqui anem a travessar la carreta pel pont de la C37 i els quatre camis per baixar per Collfred i entrem a Torelló per Can Pesseta i el poligon Mas Les Vinyes.