Setcases-Vallter-Coll de Pal-Collada Fonda-Setcases

Photo ofSetcases-Vallter-Coll de Pal-Collada Fonda-Setcases Photo ofSetcases-Vallter-Coll de Pal-Collada Fonda-Setcases Photo ofSetcases-Vallter-Coll de Pal-Collada Fonda-Setcases

August 10, 2019
August 2019

near Setcases, Catalunya (España)

En aquests dies de canícula el millor és de fer sortides Btt dels 1.500m cap a dalt. Vam escollir Vallter 2000, ja que és una zona que conec bé. Mes que una sortida Btt va ser una travessa d'alta muntanya a on s'ha d'anar amb més cura que les sortides "domingueres". Fa més d'un any ja vaig fer la baixada des de la Portella de Rotja fins a Setcases, però aquesta vegada, en portar Ebike, vam decidir de fer la volta completa des de Setcases.

La pujada per asfalt fins Vallter 2000, es fa llarga i avorrida, però arribats a les pistes d'esquí, comença el bo. No recomano pujar els primers 180m de desnivell (sortida per corriol des de Vallter), amb una Ebike que no tingui l'opcio "Walk", ja que és fa tot a peu i apretant fort. Arribats a la cota 2.380m, tots es força senzill fins a la Portella de Rotjar, el que et permet fixar-te amb tot el paisatge que t'envolta, tant el de la vesa'n francesa com de la catalana.... impressionant!!

La baixada del circ de Rocacolom és un xic delicada, millor seguir fins al refugi de la Portella de Rotjar, però arribats a Coll de Pal, ens vam despistar seguint un track antic meu, i vam tirar per un corriol a la dreta. Jo recomano de baixar a la Collada Fonda, pel corriol que te tendència d'anar a l'esquerra, és molt més ciclable i ludic .....
La baixada de la Collada Fonda a Setcases ja és una clàssica de la zona!!!
*Del temps empleat a fer tota la volta no en feu cas, vam tenir algun contratemps

Classificació de la ruta puntuant cada apartat de l'1 al 6:

Dificultat Física:5 (eBike )
Pedala'n amb Eco : 80% de la ruta
Dificultat Tècnica: 4,9
Lúdica: 5
Paisatges: 5,5
Desnivell acumulat Gps: Positius 1.360m.