Sant Feliu de Pallerols - El Far - La Salut - Baixada Màgica

Photo ofSant Feliu de Pallerols - El Far - La Salut - Baixada Màgica Photo ofSant Feliu de Pallerols - El Far - La Salut - Baixada Màgica Photo ofSant Feliu de Pallerols - El Far - La Salut - Baixada Màgica

5 hours one minute
2004
October 17, 2020
October 2020

near Sant Feliu de Pallerols, Catalunya (España)

Primer de tot, donar les gràcies a en Wendy1944 per descobrir-nos en una de les seves rutes (https://es.wikiloc.com/rutas-mountain-bike/sant-feliu-de-pallarols-la-salut-per-baixada-magica-58178456) una baixada que, com l'ha batejat ell i amb tota la raó del món és: MÀGICA.
No només per ser un corriol divertit (sobretot la segona part) sinó pel lloc on passa, que és guapíssim:
Ciclarem pel mig d'una fageda increïble, amb unes roques espectaculars, començarem amb una primera part de puja/baixa amb algun que altre rampot, curt, però intens i una segona part plena de tobogans, trams rapidíssims, corbes entrellaçades, lloses de roca... Espectacular. I quan ja sembla que s'ha acabat, en arribar a la carretera asfaltada del Coll d'Uria, s'empalma amb un altre corriol de molt de flow i diversos trams de roques un pèl més tècnics, però 100% disfrutable fins al final, on arribarem al carril bici.
Total, 6'5 kms de descens corriolaire des de La Salut (1038 m. d'alçada) fins al Carril bici (488 m. d'alçada). Brutal, el meu germà encara s'eixuga les llàgrimes, jejeje...

Cal dir que la pujada de Sant Feliu (473 m.) al Coll de Condreu (1017 m.) és en un 85% per un corriol fantàstic, ombrívol, alternant trams de baixada/pujada i amb diversos trams tècnics de pedres, però que, amb una ebike ha resultat ser molt divertida (menys els primers 200 metres de corriol on hem arrossegat la bici).

I fins aquí la ruta d'en Wendy1944: la pujada corriolera i la baixada màgica. Nosaltres hi hem afegit la pujada al Far i dues baixades corrioleres més:

- la primera resseguint la cinglera des del mateix Far (1131 m.) fins al Pla de l'Om (977 m.). Amb bastants trams de flow a la primera meitat del corriol i una segona part més puja/baixa amb trams molt aeris (cuidadin!!!). Un parell de vegades haurem de baixar de la burra per superar unes roques. Són 2'3 kms de corriol.

- la segona resseguirà també la cinglera del Far, però per l'altra banda, direcció Sant Feliu, aquesta tot i fer-se bé en la seva majoria, es força rocallosa, més trencada i cap al final, un pèl perdedora. Són 3 kms de corriol.

wendy1944 Oct 19, 2020

Feliç que l'hàgeu gaudit !!!!

I el video?🤔

wendy1944 Oct 23, 2020

El video segueix penjat.....

marc casadesus Oct 23, 2020

Al teu perfil de youtube?

wendy1944 Oct 23, 2020

No, a la pàgina de la ruta a Wikiloc....

🤔no el veig pas

marc casadesus Oct 24, 2020

Un desastre aquets curriols cero flow i cero tecnics l'ultim tros de vaixada si ha valgut la pena les pujades

kaste Oct 26, 2020

Tot depen dels gustos de cadascú, nosaltres la vam disfrutar molt.

wendy1944 Oct 26, 2020

Sort que ens agraden coses diferents, sinó estaríem tots a al mateix lloc !! Salut

marc casadesus Oct 26, 2020

Si si

• Photo of Nandius
    Nandius Oct 29, 2020

Una pasada de ruta. Molt tecnica si saps anar ràpid pels corriols enfangats.

Una passada de ruta i molt tècnica si saps anar ràpid pels corriols enfangats

david esperanza solé Nov 7, 2021

bones, aquest Disapte he fet la Pescacorriols i no me creuat amb ningú. El que vull preguntar-te es ja sapiguen que no es pot sortir sol de ruta per sentit comú, es perillós el tram del Far per fer aquesta ruta sol sapiguen que es molt problable no trobar a ningú.
    salut i corriols

kaste Nov 7, 2021

Bones David, nomes hi ha un parell de trams exposats pero, son força amples i es passa be, a mes no es una zona massa rapida
    Jo l'he fet sol algun cop i anant una mica amb compte es fa be.

david esperanza solé Nov 16, 2021

bones Kaste, aquest Disapte ihar les ganes de fer aquesta ruta, amb pots dir sobre quin km toca empényer la bici i per quin motiu?
    Jo no tinc problemas en baixar de la burra i empényer una estona la ebike, peró els altres companys de sortida els i tinc que esplicar el que es trobaran i vagin mentalitçats.
    Salut

kaste Nov 17, 2021

Bones David, que jo recordi nomes hi ha un primer tram del corriol de pujada, em sembla que sobre el km 6 mes o menys, pero es curtet, entre 50 i 100 metres. Aquest corriol te algun punt tecnic pero en la seva majoria es fa prou be. Si t'el vols saltar, es pot pujar per asfalt.

I llavors, en el corriol del far, 2 trams de 4 o 5 metres per salvar unes roques.

Tambe en el corriol de la fageda, la baixada magica, hi ha 2 o 3 cops que haureu de baixar per superar unes roques.

En definitiva, durant la ruta, alguns trams puntuals i curts i en el corriol de pujada el primer

kaste Nov 17, 2021

... el primer tram que et deia abans i algun pas tecnic.

david esperanza solé Nov 20, 2021

Molt bona👍 ruta on el bosc estaba espléndit i les 🍁🍁 es deixaven trepitjar bé, per raons técnicas no hem completat la ruta al tram final peró bueno.
    El tram que voreja la cinglera té uns quants pasos molt arriscats en cas de vadada que poden ser ☠, peró amb seny a sigut una gaudida de corriol.