Sadernes - Cingles de Guitarriu - Sant Feliu de Riu - Sadernes

Photo ofSadernes - Cingles de Guitarriu - Sant Feliu de Riu - Sadernes Photo ofSadernes - Cingles de Guitarriu - Sant Feliu de Riu - Sadernes Photo ofSadernes - Cingles de Guitarriu - Sant Feliu de Riu - Sadernes

November 26, 2021
November 2021

near Sadernes, Catalunya (España)

La setmana passada vaig fer una ruta a peu amb en Xavi pels voltants d'Oix. És una zona que la tenia força desconeguda i vaig començar a mirar per fer alguna rutilla corriolera amb la btt. Em va cridar l'atenció aquesta de l'usuari Dimas:
Ruta endurera amb 2 baixades força llargues i corrioleres i com no.... cap a Sadernes falta gent!

Sortirem dels parkings de Sadernes i pujarem per pista bona uns 11 kms i més de 700 m. d'alçada per arribar al primer corriol de baixada, però, a 200 metres d'aquest... s'ha espatllat el motor de la bici 😥.
Ja que estava a prop, he acabat d'arribar a peu fins al corriol.
Aquest baixa per la Serra de Guitarriu i és un corriol força complicat, almenys en aquesta epoca de l'any: un pam de fulles a terra en gairebé tot el sender i molta humitat, que, juntament amb un terreny molt pedregós, amb moltes arrels, un parell de tarteres i alguns pendents que Déu-n’hi-do, el feien, com he dit abans força xunguillo.

Comencem amb un primer tram on baixem pel mig d'una canal de roques, amb unes corbes en esses, molt tancades que, juntament amb la humitat que hi havia, les feia fins i tot, una mica perilloses.
Després ve un tram molt divertit de forces zetes i parts ràpides fins que cap al km 11'8 comença una part d'uns 2 kms de puja/baixa, amb 2 o 3 trams que s'han de fer a peu i bastants arbres caiguts.
Això s'acaba a partir del km 13'1, aquí començarem a enllaçar baixades amb molta fulla i pedres, amb algun pas tècnic però força disfrutones i ràpides. Finalment farem un últim tram de molta pendent abans d’arribar a l'ermita de Sant Feliu de Riu.

Des d'aquí la ruta d'en Dimas continua baixant per corriol, però jo, al anar amb el motor espatllat he preferit baixar per la pista fins a Sadernes, deixant la segona part de la ruta per un altre dia.

• Photo of marc casadesus
    marc casadesus Jul 22, 2023

Te molts trams de sol?ho dic x la calor

• Photo of kaste
    kaste Jul 22, 2023

Bones Marc, la veritat es que, es molta pujada i el corriol de baixada no val gaire la pena.
    Vaig fer una ruta alla mateix fent 2 corriols molt mes interessants i ciclables, es aquesta:
    Tortellà enduro: Santa Bàrbara de Pruneres i La Calma.

• Photo of kaste
    kaste Jul 22, 2023

Aixo si, la part final de la segona pujada no es ciclable i s'ha d'empenyer la bici amunt, no es gaire llarg pero es un pel feixuc

• Photo of marc casadesus
    marc casadesus Jul 23, 2023

Ok gracies per la resposta