Ruta Marató del Cap de Creus

19114
June 5, 2018
June 2018

near Roses, Catalunya (España)

Ruta circular sortint de Roses. Ja només de sortir s'enfila amunt, estovant les cames. Es comença rodant per asfalt per passar a pista ampla en perfecte estat, en pujada constant, fins arribar a un punt que comença a baixar per corriols de mata baixa. Les vistes son brutals sobre Cala Montjoi i Punta Falconera. Es baixa a Punta Falconera per una pista ampla per passar pel mig de l'antiga base militar i anar a buscar de nou la carretera de Montjoi. D'aqui se segueix una pista ampla de nou, de molt bon rodar direcció a Cala Jóncols, i abans d'arribar es trenca a l'esquerra, per fer una pujada llarga i sostinguda, potser la mes durilla de la ruta, que a mes, després de fer un bucle fins a sobre de Cadaqués es torna a fer. Aquesta pujada dóna pas a una zona de corriol, una mica brut, i amb zones amb fangueig i aigües brutes, amb escalons de pedra, per arribar a sobre de Cadaqués, i aquí es baixa una trialera tècnica de pedres, que amb traça i a poc a poc es pot fer. Un cop la baixem comencem una pujada en pista que dóna pas a una baixada de 3 km, llarga i ràpida, per tornar a pujar i acabar el bucle abans esmentat i tornar a fer la pujada llarga i dura, però ara al trencant on abans hem girat es va recte per acabar d'arribar a sota de la base militar del Peni. El tram final d'aquesta pujada s'enfila de debó i t'hi fa ser. Un cop aqui es baixa per la carretera de la base militar fins a la carretera de Roses a Cadaqués. Aqui la ruta ens feia anar recte per una forta pujada, que nosaltres hem esquivat baixant 1 km i mig per la carretera i agafant una altra pista més endavant, direcció Roses. Hem remuntat una pista i el track ens ha fet baixar per uns tallafocs fins a baix del Port de la Selva, a on s'acaba d'arribar seguint la llera d'un riu, bastant llarga. Nosaltres hem acabat d'arribar al passeig maritim per menjar alguna cosa i repostar beure al supermercat que hi ha allà mateix.
Un cop recuperats, hem reculat per tornar a agafar el track i començar una llarga pujada per coronar un pas de muntanya, des d'on ja es veu Roses. Aquí penses que ja comença la baixada i relaxar, res més lluny de la realitat. Comença un corriol de pedres i escalons super llarg i tècnic fins arribar a baix de tot de la carretera de Roses, on ja es va planejant pee caminets fins al final de la ruta. La ruta es 100% ciclable, no hi ha cap punt de dificultat extrema, però hi ha llocs de pas estret, amb barranc al costat on s'ha de mirar per on es passa i estar al cas. Totalment recomanable, anar amb temps, sense pressa i fer moltes fotos. El lloc és preciós. Ah, i si aneu a l'estiu força aigua, perque es una zona sense cap ombra i cal hidratar-se bé. No trobareu apenes cap lloc per fer-ho fins al final de ruta quasi, quan baixeu al Port de la Selva.