Rocacorba des de Sant Feliu de Pallerols

Photo ofRocacorba des de Sant Feliu de Pallerols Photo ofRocacorba des de Sant Feliu de Pallerols Photo ofRocacorba des de Sant Feliu de Pallerols

February 18, 2024
February 2024

near Sant Feliu de Pallerols, Catalunya (España)

Ruta circular des de Sant Feliu de Pallerols passant per:
- Coll de la Serrella (7.4 km)
- Collet de Bastarra (19.7 km)
- Rocacorba (29 km)
- Portell d'en Salica (32.0 km)
- Granollers (37.8 km)
- El Siubès
- Vistalegre
La pujada a coll Serrella és potser el tram més tècnic de l'anada, la resta és ciclable un 99% amb corriols preciosos. Des del Collet de Portelles fins a Saposa, la pista està destrossada, hi ha molta pedra suelta i algún esglaó més alt del que jo voldria però divertit. Segueix un km de descens molt tècnic i agafem pista cara amunt fins al pla de Martins, després asfalt i amunt!
Administrant amb carinyo la bateria arribo a Rocacorba amb un 48%.
La sequera està cardant molt mal, els boscos d'alzina estan rostits com mai ho havia vist.
Menjo i bec alguna cosa, em faig la foto per les meves XXSS i ja podem tornar-hi. Baixo cap a Granollers pel bosc de can Sala. Passo per pistes que havia obert jo amb una Caterpillar 955K entre els anys 85 i 95 durant la meva època de maquinista. Estan en prou bon estat tot i els anys transcorreguts, es nota la bona feina d'enginyeria 😉
A Can Perot agafo l'asfalt fins a St Esteve i busco un camí per pujar al Siubès. La primera opció és pujar pel Crous però un portal tanca el pas, tot i que es pot obrir, decideixo no passar, un rètol diu ben clar que el camí és privat. Segueixo, i passat el poble en veig un que s'enfila a l'esquerra de la carretera. Primer és pista i desprès decideixo agafar un corriol. Potser no ha estat la millor opció perquè hi ha algun tram curt que s'ha de fer a peu obligatòriament, crec que en algun lloc m'he desviat del camí correcte.
Arribo a Les Planes sense trepitjar quasi l'asfalt. Segueixo fent dreceres i variants fins a Stfe però sempre conservant vats, he anat quasi tot el matí entre el 30 i el 60% de la potència i acabo amb un 7% de la bateria.