Photo ofRibes de Freser-Bruguera-Coll de Jou-Ogassa-Sant Joan Abadeses-Ribamala-Coll de Jou Photo ofRibes de Freser-Bruguera-Coll de Jou-Ogassa-Sant Joan Abadeses-Ribamala-Coll de Jou Photo ofRibes de Freser-Bruguera-Coll de Jou-Ogassa-Sant Joan Abadeses-Ribamala-Coll de Jou

August 17, 2020
August 2020

•   5 2 Reviews

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

(16-08-2020) Ribes de Freser-Bruguera-Coll de Jou-Ogassa-Sant Joan Abadeses-Ribamala-Coll de Jou

**PRESENTACIÓ DE FOTOS ORDENADES D'INICI A FINAL**

Sortim des de l'aparcament que hi ha a l'entrada de Ribes de Freser, és el mes d'agost i gairebé està ple. Comencem i de seguida passem el pas a nivell del Cremallera, seguim per la GIV-5263 que ens porta a Bruguera on s'acaba. A Bruguera seguim per la pista forestal de ciment que ens porta a Coll de Jou. (està indicat)

Al Coll de Jou canviem de vessant i continuem per la pista de ciment fins arribar a una cruïlla on comencem un bucle. En aquest encreuament amb rètols indicadors, veiem la pista de terra per on pujarem a la tornada, ara nosaltres continuem per la pista de ciment que gira cap a l'esquerra i que baixa decidida passant per Sant Martí d'Ogassa i la Font de la Dou, tot al costat de la pista. Més endavant arribem a la cruïlla de Camprodon-Ogassa, nosaltres seguim Ogassa (hi ha rètols indicadors)

A Ogassa seguim la Ruta del Ferro i del Carbó, pista estreta de terra en bon estat fins arribar a l'estació de Toralles. Aquí la Ruta es transforma de quitrà, passem per l'estació de Sant Joan de les Abadesses i seguim per la Ruta fins l'Agrupació Esportiva del Ripollès, on deixem la Ruta del Ferro i de l'Carbó i seguim per la N-260 uns 0,6 km fins a la pista de terra de Ribamala.

Seguim per aquesta pista de terra d'uns 12 km, ampla i en bon estat per a les BTT que ens porta fins al punt on tanquem el bucle i s'acaba la pista de terra. Ara per la pista de ciment acabem la pujada fins al Coll de Jou i baixem pel mateix camí de la pujada fins a Bruguera i a Ribes de Freser.

La ruta és tècnicament molt fàcil però moderada pel quilometratge i el desnivell.

Érem la iaia Montse i l'avi Pep

L’avi Diego Aug 18, 2020

Sou uns kraks👏👏

avipep Aug 18, 2020

Moltes gràcies Avi Diego pel comentari i la valoració de la ruta.

• Photo of garrigacom
    garrigacom May 15, 2021

Las vostres rutas són molt interessants.
    Pèro fa temps que no pugeu cap.
    Puc saber quin és el motiu?
    Gracies
    Salut.

Vuestras rutas me parecen muy bien explicadas. Pero hace tiempo que no subís ninguna.
    Puedo saber el motivo?
    Gracias.
    Salut.

avipep May 15, 2021

Moltes gràcies garriga.com pel comentari de les nostres rutes.
    Darrerament ja penjava poques rutes (per mandra) i amb el Covid (confinament) i alguna petita lesió ja superada, tinc Wikiloc molt abandonat.
    Salutacions.

Muchas gracias garriga.com por el comentario de nuestras rutas.
    Ultimamente ya subia pocas rutas (pereza) y con el Covid (confinamiento) y alguna pequeña lesión ya superada, tengo Wikiloc muy abandonado.
    Saludos.

• Photo of Gabainta
    Gabainta Aug 28, 2021

Estan a ple estiu, que res millor començar de bon matí a 730 m d'altitud, arribar als 1637m. i de tornada tot baixada...
    Gràcies per compartir-la
    Salut i natura.

avipep Aug 28, 2021

Moltes gràcies Gabainta pel comentari i la valoració de la ruta.