Quart d'Onyar-el Montnegre-els Àngels-Sant Miquel-Girona-Quart.

Photo ofQuart d'Onyar-el Montnegre-els Àngels-Sant Miquel-Girona-Quart. Photo ofQuart d'Onyar-el Montnegre-els Àngels-Sant Miquel-Girona-Quart.

February 3, 2023
February 2023

near Quart d'Onyar, Catalunya (España)

Ruta amb fortes pendents els primers 7-8 km., mentre va resseguint la riera del Celrè. A partir de les proximitats de Sant Mateu de Montnegre i en direcció als Àngels, la pista s'eixampla i s'aplana fins arribar a creuar la carretera asfaltada que puja al santuari. Per un corriol amb alguna rampa molt pronunciada s'arriba al cim.
De baixada pel mateix corriol fins a trobar l'estreta i perillosa carretera dels Àngels, la seguim durant un tros curt i de seguida prenem un corriol a l'esquerra de la carretera amb dificultat variable, en algun punt de descens força tècnic, amb pedretes soltes.
El corriol torna anar paral•lel a la carretera fins a creuar-la per anar a la dreta per una pista ampla i ràpida fins a Sant Miquel. La ruta li dóna la volta i baixa cap a la zona de Galligants per trams força tècnics de molta pedra i trams de corriol ràpid i fàcil. De Girona a Quart no vam agafar la via Verda però seria el recomenable.
Segons el GPS el desnivell ascendent acumulat és de 900m. I el temps en moviment va ser de 2h. 45'.