Pistes i corriols per Camós i Palol de Revardit.

Photo ofPistes i corriols per Camós i Palol de Revardit. Photo ofPistes i corriols per Camós i Palol de Revardit. Photo ofPistes i corriols per Camós i Palol de Revardit.

November 24, 2023
November 2023

near Porqueres, Catalunya (España)

Sortida de la Puda, asfalt i pista fins passat el mas de Campolier, corriols pel bosc i pista per arribar a tram asfaltat d'uns cent metres, a la dreta corriol molt amagat, però molt ciclable que et porta fins a la font de Garrabà, d'aquí forta pendent en camí de terra i després pista pavimentada que puja cap a can Ramió. La deixem uns 300m. més amunt cap a l'esquerra en direcció la Canova, seguim i a can Marieta trenquem a l'esquerra. Comença una llarga baixada per pista fins que es converteix en corriol i desemboca a la pista ampla que va a l'esquerra a can Pedrers, però nosaltres fem cap a la dreta i de seguida s'arriba a una cruïlla de camins, cal agafar el que tira avall i té la senyalització de ruta 3 de BTT del Pla de l'Estany. Al cap de poc toca creuar el riu Revardit, pràcticament sense aigua i cobert de fulles en aquesta època. Comença una forta ascensió cap els refugis de la Mota, una pista amb trams exigents i amb una dificultat inesperada (fotos) causada pel fort vent de dos dies abans i que segurament d'aquí pocs dies desapareixerà. Quan ja falta poc pels refugis, en un tancat revolt cap a la dreta surt un corriol per l'esquerra, estret però ben ciclable i ràpid que ens deixarà en una pista: a l'esquerra directe a Palol, endavant continua el corriol i a la dreta la pista ens porta cap a la carretera asfaltada de la Mota, passant pel costat de can Puig de la Mota arribem gairebé a la carretera, però aleshores agafem una altra pista a l'esquerra que enllaça amb la que ve de St. Martí de la Mota. Anem en direcció a Palol per una pista apta per a qualsevol vehicle i que va a parar al camí asfaltat entre Palol i Riudellots. Però en un revolt a la dreta s'agafa un corriol a l'esquerra, estret i en forma de túnel de vegetació més endavant i amb forta baixada que permet velocitat de vertigen perquè el camí és de terra ben compactada, sense cap roc, que et deixa davant del portal de can Vila, a tocar de Palol. Passem al costat del castell de Palol i per un túnel sota la carretera de la Banyeta a Camós, ara comença una pista ampla i ràpida, que deixem momentàniament per agafar un corriol que més endavant et deixa a la mateixa pista, fins al veïnat de can Batlle. 150m d'asfalt i a l'esquerra agafem pista cap al jaciment d'Ermedàs, però abans d'arribar-hi s'agafa un corriol a la dreta que és la traca final del recorregut de corriols, permet alta velocitat i et deixa en una cruïlla: a la dreta, i per un túnel sota l'autovia, cap a Cornellà del Terri, a l'esquerra voreja un camp i passa pel mig del veïnat d'Ermedàs, seguim per aquí per pistes de terra fins a Corts, Camós i per carril bici fins a Banyoles.