Photo ofOlot - Castellar de la Muntanya - Vall del Bac - Capsacosta - Sant Salvador de Bianya - Llocalou - Olot Photo ofOlot - Castellar de la Muntanya - Vall del Bac - Capsacosta - Sant Salvador de Bianya - Llocalou - Olot Photo ofOlot - Castellar de la Muntanya - Vall del Bac - Capsacosta - Sant Salvador de Bianya - Llocalou - Olot

September 1, 2023
September 2023

near Olot, Catalunya (España)

Sortida el primer dia de setembre, després de les calorades d'aquest estiu. La ruta és molt maca. Té més part d'asfalt (2/3) que de terra. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida del Parc de les Mores d'Olot, en direcció a la Canya, per anar a buscar el camí de sant Joan de les Fonts a Castellar de la Muntanya. La ruta comença planera, sempre asfaltada, i a partir del pont que travessa la riera de Bianya s'enfila decidida uns 5 quilòmetres fins Castellar de la Muntanya. A mitja pujada ja s'ha deixat enrera l'asfalt. La pista de terra és molt bona, de molt bon fer, amb bones vistes, quan els arbres ho permeten, primer del pla de Sant Joan les Fonts, i més endavant del Serrat dels Gats, la Serra del Toix, el Bassegoda i el Montmajor.

A partir de Castellar la ruta careneja fins el Collet de Colldecarrera, on es pren la carretera asfaltada que ve de Castellfollit de la Roca i porta fins Sant Pau de Seguries passant pel pla del Bac.

L'entrada al pla del Bac es fa per l'antic Hostal, ara tancat, on recordo haver-hi dinat quan la carretera encara no estava asfaltada, després d'una sortida al Montmajor per portar-hi un pessebre.

Passat l'Hostal se segueix la carretera un quilòmetre més, per prendre la pista que puja fins Llongarriu, i que a partir d'allà segueix el GR1 en direcció a Sant Pau de Segúries, i que alterna trossos de terra amb altres d'emporlanats. Transcorre en bona part en pujadeta, sota grans arbres, és molt bonica de fer.

Poc després del Coll es pren la pista que surt a l'esquerra en direcció al coll de Capsacosta, el sostre de la ruta (850 metres).

Des d'allà, baixada per la carretera C153 fins l'enllaç amb la N-260, creuant un parell de cops l'antiga calçada romana.

Mig quilòmetre després del Càmping Vall de Vianya es pren la pista que surt en direcció a Sant Martí del clot, i que s'abandona al cap de mig quilòmetre per seguir la que porta, alternant trossos d'asfaltat i terra, fins a Llocalou, passant pels masos de la Vall de Bianya.

A Llocalou es travessa la N-260 i es pren la pista que comença asfaltada però de seguida es torna de terra que ressegueix la riera de Riudaura, i torna a Olot per la Canya.

Una ruta interessant que té una mica de tot i que no presenta cap dificultat. Un bon matí!