Montagut-Sadernes-Cami dels valencians

Photo ofMontagut-Sadernes-Cami dels valencians Photo ofMontagut-Sadernes-Cami dels valencians Photo ofMontagut-Sadernes-Cami dels valencians

January 18, 2020
January 2020

near Montagut, Catalunya (España)

Sortida endurera per l'Alta Garrotxa.
La pujada és tranquil·la, ja que es fa per algun corriol i per pista amb algun tram asfaltat. Hem volgut evitar asfalt agafa'n un corriol de pujada, es pot apreciar en el mapa que és una "anada i tornada" sensa sentit, però quan estàvem a una quarta part, era un pujar i baixar constant de la burra, pel que vam decidir tornar endarrere.... va ser un encert!!

Arribats al punt més alt del track (930m) és troba la magnífica església de Sant Andreu de Gitarriu, una meravella de l'arquitectura romànica, envoltada d´unas vistes sobre la Garrotxa memorables!!

Des de aquets 930m, comença una baixada per una pista que al cap de 800m, el track ens fa desviar per un corriol bastant enrevessat, troba'n passos delicats fins agafar el Camí dels Valencians. Aquest últim tram té passos durs, a causa dels seguits graons de roca i les pedres que mai estant a on tu vols. Però amb un nivell alt és una meravella endurera.

Arribats a Montagut, no us perdeu el magnífic petit i amagat Bar-Restaurant, amb terrasseta al sol, i uns guisats difícils de trobar en aquests temps.... (L'indret el localitzareu, ja que és el punt d'arribada del track)

Total, una sortida curta però amb una baixada intensa de nivell tècnic alt, i un àpat per signar una immillorable sortida Btt per l'alta Garrotxa.

Classificació de la ruta puntuant cada apartat de l'1 al 6:

Dificultat Física: 4,9 (eBike )
Dificultat Tècnica: 5,2
Lúdica: 4,9
Paisatges: 5,1
Desnivell acumulat Gps: Positius 850m.