Photo ofEls Hostalets d'en Bas - Les Preses - Fageda - Sant Martí i Sant Miquel del Corb - Sant Esteve d'en Bas - Els Hostalets Photo ofEls Hostalets d'en Bas - Les Preses - Fageda - Sant Martí i Sant Miquel del Corb - Sant Esteve d'en Bas - Els Hostalets Photo ofEls Hostalets d'en Bas - Les Preses - Fageda - Sant Martí i Sant Miquel del Corb - Sant Esteve d'en Bas - Els Hostalets

October 30, 2022
October 2022

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Ruta circular feta a finals d'un octubre força calorós que està retardant l'entrada a la tardor, meitat per asfalt i paviments i meitat per pistes de terra, corriol i carril bici. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida de l'aparcament d'Hostalets d'En Bas. Es travessa el poble pel carrer Teixeda, i es pren direcció cap el Mallol. La Vall d'en Bas és bonica de bon matí, sota el Puigsacalm.

La carretera s'acaba just davant el Mallol, on es pren el carril bici a la dreta, per prendre al cap de 250 metres la carretera que porta a la Pinya, i abandonar-la al cap de poc menys de 2 quilòmetres per anar en direcció a les Preses. A l'alçada de l'aparcament del parc de la Tosca es creua el carril bici. Cal seguir la carretera fins la carretera d'Olot a Girona, que es travessa i es circula poc menys d'un quilòmetre en direcció a Olot, on surt, a la dreta, el camí veïnal que, a trossos pavimentat i a trossos no, va portant fins el Triai.

A partir del Triai comença a mà dreta la pujada per la carretera asfaltada que connecta amb la part oriental de la fageda d'en Jordà, que es travessa prop del volcà del Puig Jordà, i que porta fins el pla de Sant Miquel del Corb.

Allà surt la pista que puja decidida durant un quilòmetre aproximadament primer fins Sant Martí del Corb, i durant un altre quilòmetre, més suau, fins sant Miquel del Corb. Hi ha una batuda de caça del senglar i cal esperar-se una bona estona que es deixin de sentir els trets i els gossos.

Llavors cal prendre el corriol que enllaça Sant Martí amb el volcà del Racó. Es pot fer gairebé tot dalt de la bici, però cal baixar algunes vegades per les roques i arrels que hi ha al mig del corriol, i el fort pendent a la dreta, perillós en cas de caure-hi.

Quan s'arriba al Racó comença una baixada per una pista emporlanada molt irregular, on cal anar en compte de no córrer massa. Enllaça amb la carretera asfaltada que porta fins Les Preses passant pel barri de Pocafarina.

A Les Preses es travessa el polígon industrial per anar a buscar el carril bici, que se segueix fins haver passat Sant Esteve d'en Bas, on hi ha la bifurcació que torna fins l'aparcament dels Hostalets.

Maca i entretinguda. Si no fos pel corriol de Sant Miquel al Racó, fins i tot es podria dir que fàcil, amb molts trams molt planers.