De Oix a Beget i tornar (circular a Oix)

Photo ofDe Oix a Beget i tornar (circular a Oix) Photo ofDe Oix a Beget i tornar (circular a Oix) Photo ofDe Oix a Beget i tornar (circular a Oix)

August 18, 2019
August 2019

near Oix, Catalunya (España)

D’Oix a Beget i tornar (circular a Oix)
Sortim de l'aparcament de l'entrada d'Oix, agafem la carretera d'Oix a Beget, però la deixem de seguida trencat cap a la dreta, seguint el cami de Sant Miquel d'Hortmoier, (passem al costat de Can Pei, turisme rural), anem passant per sobre la riera de Beget (afluent del Llierca), continuem entre el grau d'Escales i la carena del Ferran. Un paissatge espectacular, de l'alta Garrotxa.
Hem arribat a Sant Miquel d'Hormoier, els prats, l'església d'estil romànic, els roures monumentals i centenaris (uns 450 anys) ... Fins aqui és un entorn idílic, i ciclable al 100%
Després hem seguit cap a Beget... pujem fins la casa enrunada de les Feixanes, en mig de prats en feixes ... A partir d’aqui ja no hi ha pista transitable. Només hi ha un corriol per anar a peu.
Passem per sota del puig del Bestracà, sense veure'l, per la vegetació. Anem a peu amb la bicicleta al costat, per mig d'un torrent i baixant tota la muntanya a peu, per nosaltres no ciclable en un 90% ... fins arribar a baix i creuar el torrent d'en Rabassa (conflueix a la riera de Beget).
Continuem ja per una pista en bon estat, creuant un munt de camps conreats (camps de la Farga, camps del Bac de Vinardell, ... ) fins a trobar la carretera d'Oix a Beget (asfaltada). L'agafem i anirem en direcció Oix, fins al trencant de Pera, ja a dalt de la muntanya. Seguim l'antiga pista, que està en bon estat fins a l'església de Sant Miquel de Pera, anem avall cap a Oix i la pista es converteix en un pedregar, ciclable 95 % però amb dificultats per les pedres desencarnades ... en mica en mica el camí es fa mes transitable fins que arribem a Oix.

Aquesta ruta nostra no l'aconsello. Està molt be fins arribar a sobre de Sant Miquel d'Hormoier i per sota les cingleres del Bestracà pujant en mig de fagedes a la part baixa i obaga i alzinar a dalt (molt més assolellat), però al fer el descens ha estat molt cansat amb la bicicleta a sobre fins abaix, si això hi afegim la pujada per asfalt fins a Pera encara menys ...
En fí ... quan et poses a muntanya cal haver fet una millor recerca per on has de passar ... agafeu el consell.