Camí de Santiago en BTT. Etapa 1. Orreaga - Gares (Puente de la Reina)

April 28, 2024
April 2024

near Orreaga, Navarra (España)

Primera etapa d’aquesta nova aventura per recordar el Camino que vaig fer a peu ara fa dos anys.

A veure, si s’ha de fer el Camino, crec que ès millor fer-lo a peu, però fer-lo en E-Bike després de d’haver-lo fet caminant és una experiència genial. Recordes els grans moments viscuts fa dos anys, els llocs que més et van impressionar, els que en tens mals records… però en bici elèctrica, això no vol dir que no pedales, eh? Si a peu vam fer 32 etapes, en BTT ho farem en 10, o sigui, que cada etapa en bici, correspon amb tres a peu, excepte un parell d’etapes messetàries, que en seran quatre. Això vol dir fer etapes de 70 o 80 Km i alguna de més de 90Km. En fi, que no pots abusar de la bateria i cal pedalar, i molt.

Doncs avui, de bon matí i pendents del temps, hem començat d’Orreaga (Roncesvalles) i després de creuar boscos, prats verd i molts poblets que et tallen la respiració, hem arribat a Gares. La primera part, fins Pamplona, anem força humit i muntanyòs, i molt, molt, però molt verd.

Hem fet el mateix camí que els caminants, hi ha algun tram una mica técnic, com la baixada del Alto de Erro, i la baixada del Alto del Perdon. Però, encara que sigui posant el peu a terra, s’han de fer, val la pena.

L’únic que hem fet diferent és l’arribada a Pamplona, hem seguit el Passeig fluvial de l’Arga, un magnífic camí molt ben acondicionat que ens portarà al centre de la ciutat..

En fi, hem pogut gaudir d’un dia magnífic i fins i tot, encara que no formi part de la ruta, abans d’arribar al final de l’etapa, seguint els consells del gran amic Capdevila, ens hem desviat per visitar l’ermita de nostra Senyora d’Eunate. Val la pena.

______________________________________________________

Podeu veure totes les meves rutes al meu blog “Gaudim la natura”.