Photo ofBNY-Serinyà-Baió-puig de Ca n'Hortós (creu)-Briolf-coll de Guixeres-Can Soler-Merlant-BNY. Photo ofBNY-Serinyà-Baió-puig de Ca n'Hortós (creu)-Briolf-coll de Guixeres-Can Soler-Merlant-BNY. Photo ofBNY-Serinyà-Baió-puig de Ca n'Hortós (creu)-Briolf-coll de Guixeres-Can Soler-Merlant-BNY.

April 13, 2023
April 2023

near Porqueres, Catalunya (España)

Dades del Garmin: velocitat en moviment 14'2 km/h, temps en moviment 2h 38', desnivell ascendent acumulat 923m.
Les fotos són del punt més alt de la ruta, el puig de Ca n'Hortós.
La principal dificultat del recorregut, en pujada, es troba poc després de creuar el riu Ser i enfilar per darrere de Ca n'Aulina, un corriol molt costerut i trencat que en el punt que es torna pista t'adones que segurament el podies haver evitat agafant aquesta pista des de l'inici.
Totes les altres pujades són per pista ampla, tret del corriol fins a la creu, exigent però molt ciclable.
Des de la creu fins a Briolf corriols en baixada de dificultat diversa, però assumible i amb trams divertits. A partir de Briolf, pista ampla, pedra solta i amb descens pronunciat fins arribar a creuar el Ser a l'altura del molí de Roca.
Com en d'altres rutes, que també hem passat per aquí, el corriol més ràpid i divertit va de l'ermita de Merlant fins poc abans del tram pavimentat a l'altura de Can Gallifa.També permet una bona velocitat la baixada del puig Clarà perquè és ampla, però atenció, perquè també és molt freqüentada per senderistes.