Balandrau desde Tregurà de Dalt

May 11, 2022
May 2022

near Tregurà de Dalt, Catalunya (España)

Tercer cop que pujo al Balandrau i tercer cop que ho faig des d'una altre vessant, intentant no repetir rutes, ja que trobo absurd penjar la mateixa ruta una i altre vegada.
El primer cop vaig sortir de Núria:
El segon cop des de Ribes de Freser:
I avui, des de Tregurà de Dalt.
Això si, cal dir que avui no he arribat fins al cim, ja que hi havia forces plaques de neu glaçada i també perquè el mode walk no rutllava molt fi.

Començo a Tregurà de Dalt (1401 m.) i per bona pista vaig pujant fins que al km 6'6 l'abandono per un camí que, en primera instància és molt costerut, en la seva part central planeja i al final es torna a enfilar de valent fins al Coll dels 3 Pics (2401 m).

Aquest coll es espectacular, a banda dreta el Fontlletera (2581 m.) i a banda esquerra, el Balandrau (2586 m). I enmig, unes vistes brutals del Bastiments, Pic Freser, Pic de l'Infern, el Fontnegre... i a baix els prats de Coma de Vaca.

Des del Coll dels 3 Pics, he fet el primer tram de pujada a peu cap al Balandrau, però un cop he arribat a la seva falda (2500 m), en lloc de pujar l'últim tram fins al cim, he baixat free ride per prats alpins, amb uns pendents que Déu-n'hi-do, però tot ciclable.
Anirem vorejant la vessant sud del Balandrau fins a arribar al Coll dels Treguranesos (2289 m.) i aquí, amb molt bones vistes del Puigmal, ja empalmarem amb el corriol que baixa fins el Coll de Meianell (1968 m).

Aquest corriol baixa també, per prats alpins, i ja podeu deixar anar fre, baixes a tota ostia, sense cap pas tècnic important. En el seu tram final volarem per la falda del Puig Cerverí i arribarem ja a la pista, al Coll de Meinaell (1968 m).
Des de la falda del Balandrau fins aquí, hem fet quasi 6 kms entre free ride i corriol.

Des del Coll de Meianell agafo la mateixa pista per la qual pujava de Tregurà, però, la deixarem ben aviat per continuar per una altra pista que, primer en pujada per prats, i llavors, en una baixada vertiginosa, arribarem al Serrat del Cros (km 20'7 , 1544 m. d'alçada).

Des del serrat, pujo una miqueta per pista i agafo un corriol que baixa fins a Tregurà. Els primers 500 metres m'he cagat amb la mare que el va parir el corriol aquest, bastant brut, algun arbre caigut, molts trams en pujada, poc ciclable... Fins que, la paciència ha donat el seu fruit... 2 últims kms de sender sinuós, moltes corbes entrellaçades, bons pendents, trams un xic més tècnics entre arbres i algunes roques... i un últim km super ràpid baixant en rectes llargues i corbes en zig-zag...

Arribo a Tregurà de Baix i acabaré de pujar 2 kms per carretera secundària fins a Tregurà de Dalt.

• Photo of Albert Coy
    Albert Coy Mar 15, 2023

Només comentarte si creus q una batería de 630 es pot fer...amb eco no hi aniria😂veig un desnivell considerable

Val he tornat a revisar el desnivell i si suposo q si.... gràcies per compartir i molt ben explicat 👍👏👏

• Photo of kaste
    kaste Mar 16, 2023

Bones Albert, la meva es de 700, crec que no tindràs problema per acabar-la.
    Els ultims 5 kms de pujada són els mes fotuts, sobretot l'ultima part on has d'arrossegar la bici a peu, espero que tinguis el mode walk... 😅

El tram free ride des del Balandrau, pensa que hauràs de sortejar turons, barrancs... i hi ha algunes pujades, curtes però dretes, no és tot baixada continua...

L'ultima baixada a Tregurà, ja ho dic a la descripció, però el primer tram, pot desesperar una mica.