2022-06-04 Faig Rodó-Finestres

June 5, 2022
June 2022

near Olot, Catalunya (España)

Ens dirigim a Fontpobra per la Fageda d'en Jordà, un cop superada l'ascenció a Fontpobra i just a dalt el coll, seguim per la pista de l'esquerra per anar a trobar la carretera encimentada que mena a Ventós, la creuem i baixem cap el Clot de Matabous.
Deixem la pista principal i agafem la pista de l'esquerra per fer la segona ascensió del dia, fins a Faig Rodó, uns 3 quilometres de dures pujades sobre lloses ben assentades, ha de ser dificil questa ascensió en dies molt humits.
Arribats al Faig Rodó aprofitem el banc de pedres que hi ha al seu voltant per fer un mos i continuar la ruta cap a Puig Sallança punt mes alt de la sortida, te unes vistes espectaculars i una cinglera no apta pels que tenen vertig.
Seguim cap a Finestres i fem una parada per anar a visitar el santuari de Santa Maria de Fiinestres. Ara comença el descens per corriol fins a trobar la pista que ens portaria a Mieres, a l'anomenada Era dels Reis la deixem per baixar pel clot de Barrotg cap el pla de Pallers de Dalt i el de Baix i fins el Collet de COllveí on trobem el camí vell da Santa Pau a Mieres.
Seguim en direcció a santa PAu fins a trobar una pista asfaltada que ens dura a la carretera de Olot a Banyoles, la seguim uns 800 metres fins a Sallent on la deixem i continuem cap a Santa Pau per can Batlle, la pedra del Diable i Mascou.
Ara per pista asfaltada fins a les Bassedes on ens deviem a la dreta cap a la Ranella, el Bac i Font de Buc, d'aquí cap el Croscat i la Fageda d'en Jordà per retornar al punt de sortida.