Girona - Mas Llunès - Les Serres - Canet d'Adri - Campdorà - Girona

October 8, 2022
October 2022

near Girona, Catalunya (España)

Entre les pujades més populars per fer en bici a prop de Girona hi ha el Mas Llunès i Les Serres, dos ascensos fàcils que descobriràs amb aquesta ruta, a més d'altres com la carretera que puja a Montjuïc passant per Campdorà. Una ruta de gairebé 70 km i 1.000 m de desnivell positiu per carreteres secundàries entre boscos de pins, alzines i roures.

Després de deixar endarrere la ciutat de Girona i de travessar Vilablareix i Aiguaviva, hauràs d'agafar la GI-540, una carretera que comunica Estanyol i Bonmatí passant per la urbanització del Mas Llunès (punt culminant de la primera pujada de la jornada).

Una baixada curta i ràpida et portarà des del Mas Llunès fins a la carretera que va d'Anglès a Bescanó (petit tram amb més trànsit, però que abandonaràs ràpidament una vegada arribat a Bonmatí).

Des de Bonmatí, el segon clàssic: les Serres. Aproximadament 5 km de pujada fins al trencant que duu a l'església romànica de Santa Cecília de les Serres (situada a escassos 400 m).

Arribats a la vall de la Llémena (un dels imprescindibles per visitar en bici a Girona), et tocarà anar en direcció a Sant Gregori. Recorreràs una carretera que, per la seva tranquil·litat, sembla amagada de la resta del món. Tan tranquil·la, però a la vegada tan a prop de la ciutat de Girona.

Abans d'arribar a Sant Gregori, toparàs amb el trencant de Canet d'Adri, el qual hauràs d'agafar i que et portarà als peus de la muntanya de Rocacorba. Des d'allà, entre pedalejades vorejaràs el volcà del Puig, i arribaràs a Sant Medir. Estaràs immers en un entorn ple d'alzines i pins.

Deixant endarrere l'església, serà el torn d'anar a Sarrià de Ter i, finalment, a l'última pujada del dia: Montjuïc a través de Campdorà. Aire pur als peus del Massís de les Gavarres. A mitja pujada, entre masies disseminades, veuràs l'església del poble: l'església de Sant Jaume.

I des de la urbanització de Montjuïc, corbes i embranzida cap a Girona, on pensar amb quina serà la següent sortida (si no ho has fet ja!).