Girona - Mas Llunès - Anglès - Osor - Sant Hilari Sacalm - Santa Coloma de Farners - Aiguaviva - Girona

June 12, 2022
June 2022

near Girona, Catalunya (España)

Aquest trajecte és una de les rutes imprescindibles per fer en bici a Girona. Una jornada que difícilment oblidaràs i que si ets de la zona i no has fet mai, segurament repetiràs en més d'una ocasió.

Amb arribada i inici a Girona, la ruta, de gairebé 100 km, et portarà per carreteres secundàries pintoresques com l'ascens al Mas Llunès o la pujada a Sant Hilari Sacalm des d'Anglès.

La pujada des del poble d'Anglès a Sant Hilari Sacalm (passant per Osor) és l'element central de la ruta. Són 20 km de pujada relativament graduals. Una carretera tranquil·la que gairebé en cap moment es torna massa empinada.

Recomanació: Sant Hilari Sacalm és un bon lloc per fer un cafè. Si no, una altra opció és Santa Coloma de Farners, després d'haver fet ja la baixada des de Sant Hilari Sacalm i fins a aquest municipi (capital de La Selva).

Quan hagis deixat endarrere Santa Coloma de Farners et quedaran poc més de 20 quilòmetres per arribar fins a Girona.

Durant la tornada podràs veure un volcà! Abans d'arribar a Aiguaviva, en el quilòmetre 82 de la ruta, passaràs pel Volcà de la Crosa, el volcà amb el cràter més gran de la península Ibèrica i un dels més grans d'Europa pel seu diàmetre de 1.250 metres.