Hincapie Loop + Sant Mateu de Montnegre

June 18, 2022
June 2022

near Girona, Catalunya (España)

Variació del clàssic Hincapie Loop, afegint la pujada a Sant Mateu de Montnegre. Més kilòmetres, més desnivell, més diversió!

Començant des de Girona ciutat, t'hauràs de dirigir cap a la primera pujada: la pujada als Àngels (la més famosa i concorreguda de Girona). Aquesta és la primera incursió de les tres que faràs al massís de les Gavarres, el pulmó verd de la ciutat.

Després de fer la pujada, de poc més de 10 km, et tocarà baixar fins al baix Empordà, on creuaràs alguns dels seus pobles medievals amb més encant: Madremanya o Monells. Monells és el punt ideal per fer una parada per al cafè. No t'oblidis d'arribar fins a la seva plaça major!

Ja de nou sobre la bici, caldrà que enfilis direcció a Santa Pellaia, una pujada similar a la dels Àngels i amb la que creuaràs novament d'extrem a extrem les Gavarres. És un ascens suau i constant fins a l'església romànica. El descens, com abans, serà curt. Aquest cop et portarà fins a Cassà de la Selva.

Una vegada a Cassà de la Selva, cal que vagis direcció a Girona. És en aquesta tornada que, per allargar la ruta, pots pujar fins a l'Església de Sant Mateu de Montnegre, al bell mig de les Gavarres. Tercera i última incursió en aquest massís, i la variació al clàssic Hincapie Loop que et proposem si encara conserves energia.

Una vegada a l'església, caldrà que encaris la baixada (per la mateixa carretera per on has vingut) fins a Quart i, ara sí, arribar fins a Girona.

Un recorregut en bici per les Gavarres on dominen les carreteres tranquil·les (excepte el petit tram de la C-65), boscos surers, pobles medievals i esglésies antigues plenes d'història.