Photo ofCampdevànol+Ripoll+Llaés+Vidrà+Olot+Castellfollit de la Roca+Oix+Beget+Camprodon+Sant Pau Segúries+Sant Joan de les Abadesses Photo ofCampdevànol+Ripoll+Llaés+Vidrà+Olot+Castellfollit de la Roca+Oix+Beget+Camprodon+Sant Pau Segúries+Sant Joan de les Abadesses Photo ofCampdevànol+Ripoll+Llaés+Vidrà+Olot+Castellfollit de la Roca+Oix+Beget+Camprodon+Sant Pau Segúries+Sant Joan de les Abadesses

Very difficult
November 27, 2023
September 2023

near Sant Llorenç, Catalunya (España)

Ruta molt interesant per la zona del Ripollès i la Garrotxa per carreteres molt tranquil·les en la majoria de recorregut. No es una ruta fàcil, ni pel seu quilometratge, ni pel desnivell acumulat.
La ruta l’iniciem a Campdevànol en direcció a Ripoll. Entrem a Ripoll per la primera rotonda que trobem i creuem la població per agafar la carretera que passa pel coll de Canes i arribar fins Olot però abans de arribar a Vallfogona del Ripollès la deixem agafant una camí local encimentat que passa per Llaés i arriba fins a Santa Maria de Besora. Aquest tram te una distancia una mica superior als 15km i es de pujada en la seva totalitat però hi ha descansos i les rampes mes fortes estan a prop de Santa Maria de Besora.
A Santa Maria de Besora seguim per la carretera en pujada suau fins a Vidrà on de nou trobem un altre tram encimentat on la seva part inicial es de baixada i desprès fins el coll desprès de Ciuret on començarem el descens fins a Sant Privat d’en Bas. Sense cap mena de dubte aquest es el tram pitjor de la ruta perquè hi ha trams de la baixada que la pista encimentada esta trencada i fa de mal passar perquè el terreny no es gens còmode.
Una vegada a Sant Privat d’en Vas tornem a circular per la carretera en direcció a Les Presses i Olot. A Olot no passarem pels carrers mes cèntrics de la població si no que la vorejarem, pararem a menjar una mica i continuarem cap a La Canya, Sant Joan les Fonts i Castellfollit e la Roca.
Passada la població de Castellfollit de la Roca de baixada trobarem un trencall per on hem de seguir en direcció a Oix i Beget. Just en aquest encreuament també podeu veure les vistes mes populars de Castellfollit de la Roca on hi han les cases al damunt de la pedra. Pot ser el moment per fer una foto i fer un petit descans perquè tenim pel davant uns 35km de pujada amb nomes un parell de baixades curtes al mig. La primera pujada es la mes suau i son uns 4km fins trobar la primera baixada que ens portarà fins el poble d’Oix. A la sortida d’Oix s’inicia uns 6km de pujada amb pendents mes altes i mantingudes. La bona noticia es que a continuació trobarem un pla i la baixada a Beget, en total uns 10km. A Beget trobem la darrera gran pujada de la ruta, 12km d’una tacada però amb pendents no tant fortes i de tant en tant les cames poden descansar una mica perquè la pendent es suavitza una mica. Segurament aquestes pendents no son pendents insalvables però com s’afronten a partir del quilòmetre 80 les cames evidentment no estan fresques i les sensacions de duresa son mes elevades.
Ara, un vegada hem acabat la pujada de Beget tenim al davant 30km de baixada cap a Camprodon on podeu teniu el restaurant la Vall, on us atendran molt bé, per recuperar les forces. En cas de no voler entrar a Camprodon a la rotonda agafeu la segona sortida en comptes de la primera. I de Camprodon endavant carretera amb suau pendent de baixada cap a Sant Pau de Segúries, Sant Joan de les Abadesses i Ripoll. Aquest tram es un del mes transitat de la ruta, la carretera es mes principal però el vostre ritme també serà mes alt i passareu molta via per recórrer aquest quilometres.
I finalment a Ripoll nomes queden una pendent molt suau fins arribar a Campdevànol, ara si, per la via mes transitada de tota la ruta.

Salut i força pedals!!

_______________________________________________________________________________________

Ruta muy interesante por la zona del Ripollès y la Garrotxa por carreteras muy tranquilas en la mayoría de recorrido. No es una ruta fácil, ni por su kilometraje, ni por el desnivel acumulado.
La ruta la iniciamos en Campdevànol en dirección a Ripoll. Entramos en Ripoll por la primera rotonda que encontramos y cruzamos la población para tomar la carretera que pasa por el collado de Canes y llegar hasta Olot pero antes de llegar a Vallfogona del Ripollès la dejamos cogiendo un camino local cementado que pasa por Llaés y llega hasta Santa María de Besora. Este tramo tiene una distancia algo superior a los 15km y es de subida en su totalidad pero hay descansos y las rampas más fuertes están cerca de Santa Maria de Besora.
En Santa Maria de Besora seguimos por la carretera en subida suave hasta Vidrà donde de nuevo encontramos otro tramo cementado donde su parte inicial es de bajada y después hasta el collado después de Ciuret donde empezaremos el descenso hasta Sant Privat d'en Bas. Sin lugar a dudas éste es el tramo peor de la ruta porque hay tramos de la bajada que la pista cementada esta rota y hace mal pasar porque el terreno no es nada cómodo.
Una vez en Sant Privat d'en Vas volvemos a circular por la carretera en dirección a Les Presses y Olot. En Olot no pasaremos por las calles más céntricas de la población sino que la bordearemos, pararemos a comer un poco y continuaremos hacia La Canya, Sant Joan les Fonts y Castellfollit e la Roca.
Pasada la población de Castellfollit de la Roca de bajada encontraremos un desvío por el que debemos seguir en dirección a Oix y Beget. Justo en este cruce también puede ver las vistas más populares de Castellfollit de la Roca donde están las casas encima de la piedra. Puede ser el momento para tomar una foto y hacer un pequeño descanso porque tenemos por delante unos 35km de subida con solo un par de bajadas cortas en medio. La primera subida es la más suave y son unos 4km hasta encontrar la primera bajada que nos llevará hasta el pueblo de Oix. En la salida de Oix se inicia unos 6km de subida con pendientes más altas y mantenidas. La buena noticia es que a continuación encontraremos un plano y la bajada a Beget, en total unos 10km. En Beget encontramos la última gran subida de la ruta, 12km de una manchada pero con pendientes no tan fuertes y de vez en cuando las piernas pueden descansar un poco porque la pendiente se suaviza un poco. Seguramente estas pendientes no son pendientes insalvables pero como se afrontan a partir del kilómetro 80 las piernas evidentemente no están frescas y las sensaciones de dureza son más elevadas.
Ahora, una vez hemos terminado la subida de Beget tenemos por delante 30km de bajada hacia Camprodon donde podéis tener el restaurante la Vall, donde le atenderán muy bien, para recuperar las fuerzas. En caso de no querer entrar en Camprodon en la rotonda tome la segunda salida en vez de la primera. Y de Camprodon adelante carretera con suave pendiente de bajada hacia Sant Pau de Segúries, Sant Joan de les Abadesses y Ripoll. Este tramo es uno del mes transitado de la ruta, la carretera es más principal pero su ritmo también será más alto y pasará mucha vía para recorrer estos kilómetros.
Y finalmente en Ripoll solo quedan una pendiente muy suave hasta llegar a Campdevànol, ahora sí, por la vía más transitada de toda la ruta.

Salut i força pedals!!!

PictographPhoto Altitude 860 ft

Vistes Castellfollit de la Roca

Castellfollit de la Roca és una vila i municipi de la comarca de la Garrotxa, a les comarques gironines. Forma part del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. És un dels municipis més petits de Catalunya, amb menys d'un quilòmetre quadrat. El terme comprèn el nucli urbà, un alzinar de 35 ha. i unes 30 ha. de terres de secà. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castellfollit_de_la_Roca

Font Beget

Heu d'entrar al poble i la trobareu nomes entrar al poble al davant de l'església.

Fi de la llarga pujada

PictographProvisioning Altitude 3,123 ft

Lloc 100%recomanable per parar i menjar amb un molt bon tracte.

PictographProvisioning Altitude 1,352 ft

Parada per menjar. Les bicis es poden deixar al pati del darrera.

Limit del Bisaura

Deixem la carretera principal per seguir per el camí local encimentat en cert punt cap a Llaes.

• Photo of Tarres
    Tarres Jul 28, 2024

Gràcies per aplaudir la ruta!!
    No dubteu a comentar quelcom que creieu oportú.