← Part of Circular en bikepacking pel Matarranya, La Tinença de Benifassà i Els Ports (dues etapes)

Circular en bikepacking: Matarranya – La Tinença – Els Ports (segona etapa)

Photo ofCircular en bikepacking: Matarranya – La Tinença – Els Ports (segona etapa) Photo ofCircular en bikepacking: Matarranya – La Tinença – Els Ports (segona etapa) Photo ofCircular en bikepacking: Matarranya – La Tinença – Els Ports (segona etapa)

July 27, 2020
July 2020

near Les Cases del Riu, Valencia (España)

Sortim del càmping i per carretera arribem de nou al pantà, on agafem la pista que el recorre pel seu cantó oest cap el barranc de la Fou. Endavant per la pista a l’àrea de lleure de la Fou, on trobarem una font on carregar els bidons. A partir d’aquí, la pista fins llavors sense dificultats, comença a enfilar-se pronunciadament, amb rampes més dures i, sobretot, amb un ferm que en dificulta la ciclabilitat. En funció de les habilitats i l’estat de forma de cadascú, pot ser necessari empènyer la bici en alguna rampa. Aquest tram de pista acaba al Collet de l’Herba Sana, on hi ha una tanca que impedeix el pas de cotxes. Superada la tanca, amb pas per a vianants i bicis, seguim pujant fins l’encreuament del retaule, on trobem la pista de Vallcaneres. Anem a la dreta per arribar-nos al Faig Pare i el Pi i la Font del Retaule (no sempre amb aigua).

Visitat i fotografiat el Faig, tornem enrere i seguim la pista de Vallcaneres, passem el mas i corral de Vallcanera, seguim la pista fins la cruïlla de Rafalgarí i ens desviem allà per en uns pocs metres arribar-nos al refugi de Fontferrera. Si és obert, es un punt estratègic d’avituallament. Però cal assegurar-se’n, ja que si no hem de dur prou aigua i menjar per a tot el recorregut. Des del Refugi, tornem a la pista i seguim els indicadors a Beseit. Pugem al Coll de la Creu i d’allà iniciem el continuat i ràpid descens cap a La Formenta, els estrets de Marraixa i Beseit per pistes ciclables sense dificultat.