← Part of Circular en bikepacking pel Matarranya, La Tinença de Benifassà i Els Ports (dues etapes)

Circular en bikepacking: Matarranya – La Tinença – Els Ports (primera etapa)

Photo ofCircular en bikepacking: Matarranya – La Tinença – Els Ports (primera etapa) Photo ofCircular en bikepacking: Matarranya – La Tinença – Els Ports (primera etapa) Photo ofCircular en bikepacking: Matarranya – La Tinença – Els Ports (primera etapa)

July 27, 2020
July 2020

near Beseit / Beceite, Aragón (España)

Des de Beseit sortim per l’antic camí de Pena-roja, en direcció al pantà de Pena, que voregem pel seu cantó est seguint la pista cap a Prados Bajos. Poc després de creuar el riu Los Prados, deixem la pista principal per a seguir a la dreta una de baixada que va a buscar de nou el riu. Progressivament la pista es converteix en camí i s’orienta primer cap a l’oest i després clarament al sud, fins que arribem al santuari de la Verge de les Fonts, amb una font de 8 dolls d’aigua on refrescar-se i reemplenar els bidons.

Des d’allà emprenem la pujada a Pena-roja de Tastavins, que deixem enrere per seguir la pista fins les Roques del Masmut, que envoltem pel vessant nord al peu de les seves impressionants agulles. Al trobar de nou al riu Los Prados remuntem la pista que el voreja fins trobar la indicació cap a Coratxà, que en una dura pujada amb bon ferm remunta 400 metres de desnivell fins el municipi. Al la plaça del poble hi trobarem una font d’aigua fresca.

Des de Coratxà, baixem seguint la carretera fins el Ballestar (en l’itinerari original teníem previst seguir una pista fins La Pobla de Benifassà, però vam evitar-ho per a respectar l’autoconfinament municipal). Al Ballestar agafem el sender que baixa als Estrets i d’allà el seguim fins trobar la pista resseguint el riu La Sènia cap el Forn del Vidre. Arribem a la carretera que seguim uns pocs quilòmetres més fins el pantà d’Ulldecona, excepcionalment ple, i el càmping Molí de l’Abad on vam passar la nit.

Tot el recorregut és completament ciclable sense dificultats, per pistes, camins i un tram de carretera, tret únicament del sender dels Estrets al Ballestar fins trobar la pista del Forn de Vidre (d’una llargada aproximada d’1 km), on en funció de les habilitats tècniques de cadascú és probable que calgui posar el peu a terra algun cop.