SUD-EST ASIÀTIC (22) Somboon-Pakse

July 1, 2013
November 2011

near Ban Nakala, Savannahkhét (Laotia)

170 kms i 250 metres de desnivell acumulat. El mateix dia que vam fer pedalant de Dongdokmai Tai-Somboon (veure etapa anterior) vam decidir agafar des de Somboon un bus que en una tarda ens portaria fins Pakse. Ho volíem fer pedalant en dos dies però degut a l'error del mapa que comentem a l'etapa anterior i que ens va fer perdre unes quantes hores, ja no ens era possible arribar en dos dies a Pakse. Tenint en compte que a més a més la pista que volíem fer no existia, ho havíem de fer per la N 13, una de les vies amb més trànsit i a més a més era un tram de llargues rectes sense massa interès ciclístic. Així doncs, vam agafar el bus fins a Pakse, fent d'aquesta manera en un dia el que havien de ser dos etapes i retallant temps per a poder completar la volta pels 3 països, doncs ja entreveiem que al final aniríem justos de temps. La icona del track és de cicloturisme per que forma part d'una volta per 3 països en bicicleta i per facilitar la recerca si algú hi vol fer la volta integral.
Pakse és la capital de la província laosiana de Champasak i gairebé arriba als 100.000 habitants. És una ciutat pròspera amb tot tipus de serveis, ja que compta amb un modern pont sobre el Mekong per anar cap a Tailàndia i, a més a més, és el punt de partida per anar a la interessant regió de l'altiplà de Bolaven, conegut per les plantacions de cafè i per les seves espectaculars cascades.