SUD-EST ASIÀTIC (19) Thakhek-Savannakhet

1933
June 30, 2013
November 2011

near Ban Lao, Khammouan (Laotia)

115 kms i 200 metres de desnivell positiu. Etapa dura, encara que només pels kms, ja que hi ha molt poc desnivell i les pistes són de bon rodar. Des de que vam deixar el nord de Laos, la muntanya gairebé ha desaparegut. Per no pedalar per la N 13 (una de les principals artèries de comunicació del país) decidim anar per unes pistes i carreteres secundàries de bon rodar que baixen paral·leles al riu Mekong, pel costat d'aquest. Paisatgísticamen no té l'encant del nord del país, però per aquestes vies secundàries ens trobem poblats d'agricultors i pescadors molt tranquils i amb gent molt hospitalària. Hi ha trams que pedalem a tocar del Mekong, que arriba a fer més d'un km d'amplada i on és fàcil veure senzilles piragües de pescadors. Arribats al poble de Keng Kabao, el mapa alemany que portem torna a fallar i ens indica una carretera secundària pel costat del Mekong que ens asseguren que no existeix, així que ens veiem a obligats a fer una mica de volta al tram final per arribar a Savannakhet, la segona ciutat més gran de Laos (uns 120.000 habitants).