SUD-EST ASIÀTIC (12) Pou Khoun-Phonsavan

Photo ofSUD-EST ASIÀTIC (12) Pou Khoun-Phonsavan Photo ofSUD-EST ASIÀTIC (12) Pou Khoun-Phonsavan Photo ofSUD-EST ASIÀTIC (12) Pou Khoun-Phonsavan

June 9, 2013
November 2011

near Ban Konghoy-Sam, Louangphabang (Laonia)

135 kms. El dia anterior vam acabar de pedalar de nit i molt cansats així que vam decidir agafar e BUS fins a Phonsavan, fent d'aquesta manera en un dia el que havien de ser dos etapes i retallant temps per a poder completar la volta pels 3 països, doncs ja entreveiem que al final aniríem justos de temps. La icona del track és de cicloturisme per que forma part d'una volta per 3 països en bicicleta i per facilitar la recerca si algú hi vol fer la volta integral.
El trajecte fou un continu puja i baixa per una carretera de muntanya tranquil·la i en bon estat, amenitzat per turons coberts de bosc.
Phonsavan és la nova capital de la regió, ja que l'antiga capital va ser totalment bombardejada pels nord americans. De fet Laos és el país de la història més bombardejat i, aquesta regió, la més bombardejada de Laos. Això ha marcat als habitants de la zona i es pot respirar a l'ambient, més encara quan gran part del país havia estat tancada al turisme independent fins no fa masses anys. A la ciutat hi ha algun museu i activitats que giren entorn d'aquest fet i val la pena dedicar-hi el seu temps, doncs és una part de la història recent bastant desconeguda. Hi ha uns quants hotelets i pensions on passar la nit.
Més informació a http://biciaventurestailandialaoscambodja.blogspot.com.es/

• Pirene Nov 17, 2018

Phonsavan és un indret maltractat per la història però que val la pena de conèixer per saber fins a on pot arribar la barbàrie humana.