Photo ofGirona - Sarrià - S. Julià de Ramis - Medinyà - S. Andreu del Terri - Rabòs - La Banyeta - Riudellots de la Creu - Girona Photo ofGirona - Sarrià - S. Julià de Ramis - Medinyà - S. Andreu del Terri - Rabòs - La Banyeta - Riudellots de la Creu - Girona Photo ofGirona - Sarrià - S. Julià de Ramis - Medinyà - S. Andreu del Terri - Rabòs - La Banyeta - Riudellots de la Creu - Girona

January 24, 2021
January 2021

near Girona, Catalunya (España)

La ruta d'avui és de caire moderat i sortint des de l'inici, hem anat vorejant el Onyar fins a la confluència amb el Ter, a l'alçada del barri de Pedret, continuem pel barri de Pont Major, fins arribar al pont de l'Aigua, terme de Sarrià de Ter, on des del C/ Major, baixem al parc de la llera del riu Ter i ens apropem fins a la resclosa de Can Torres.
Acabem de travessar tot el poble fins arribar a l'antiga N-II que la resseguim un tall fins arribar a l'encreuament que va cap a Banyoles, però just passat aquest, hi ha un corriol que baixa i que ens porta al Camí de Sant Jaume, just a sota de la Muntanya dels Sants Metges i que voreja tota l'estona el Ter fins quasi arribant a Medinyà.
Just a Medinyà, creuem l'autopista pel pont alçat i després la N-II, i ja ens dirigim cap a la carretera GI-514 que va fins a Cornellà del Terri. Passem pels pobles de Sant Andreu del Terri, tot contemplant el pont medieval que travessa el Terri, format per tres arcs de mig punt, el central més gran, de carreus ben tallats. És una obra gòtica inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (Pla de l'Estany).
Tot seguit ens acostem fins a Ravós del Terri, contemplant el formós Castell de Ravós que està situat sobre un petit turó al marge dret del riu Terri. Inclou dins el seu recinte l'església de Sant Cugat que en va ser la capella. Formava part de la línia defensiva situada al nord de Girona, que a més era completada pels castells de Medinyà i Sant Julià de Ramis.
Deixem el poble de Ravós i ens endinsem al bosc de Ravós i pla de la Banyeta fins arribar a la Ctra. de Banyoles, a l'alçada de l'Hostal de la Banyeta, i ja fem direcció cap a Girona tot passant pel nou carril bici que ens portaran de nou fins a Sarrià de Ter, tot passant per Riudellots de la Creu i el veïnat de la República i fent cap a Girona.
Fem salut. !!!

PictographPhoto Altitude 205 ft

• Photo of tatferrer
    tatferrer Jan 4, 2023

Avui l'hem fet, molt xula!!

• Photo of Gabainta
    Gabainta Jan 9, 2023

M'encanta, i les dues darreres que hem fet i sortint d'aquí Girona mateix, també són molt xules.