Girona – Sant Medir – Adri – Biert – Canet d’Adri – Cartellà - Talaià – Girona

Photo ofGirona – Sant Medir – Adri – Biert – Canet d’Adri – Cartellà - Talaià – Girona Photo ofGirona – Sant Medir – Adri – Biert – Canet d’Adri – Cartellà - Talaià – Girona Photo ofGirona – Sant Medir – Adri – Biert – Canet d’Adri – Cartellà - Talaià – Girona

August 17, 2013
December 2005

near Girona, Catalunya (España)

Sortim de la Devesa de Girona cap a Sant Medir per seguir cap a Adri per fer un puja i baixa a Biert, la tornada la fem per Canet d’Adri tot visitant les gorgues de la Torre, La Vileta, Cartellà, Talaià i de nou a la Devesa (2005). Més informació a http://www.cicloturisme-adac.net/w-14-gorgues-canet/rut-c-gorgues-canet.htm

Descripció de la ruta per a bicicleta:

Aquesta ruta de cicloturisme transcorre dins del sector nord-occidental de la comarca del Gironès.

Amb sortida i arribada a la ciutat de Girona, passa majoritàriament per camins asfaltats i carreteres de tercer ordre; només el tram que puja a Biert, que és l’únic que es repeteix també de baixada, es fa per una pista de terra.

El terreny és ondulat, amb constants pujades i baixades. Es travessen zones de bosc i de camps de conreu; es passa pel costat d’algunes masies i petits nuclis de població: Montcal, Collsacarrera, Adri, Canet d’Adri i Cartellà; durant el recorregut ens podem acostar a visitar les esglésies de Sant Medir (al costat del monestir cistercenc femení de Santa Maria de Cadins), Sant Llorenç d’Adri (església romànica dels segles XI-XII situada en el nucli d’Adri) i Sant Vicenç (església també d’origen romànic, del municipi de Canet d’Adri). El punt més alt de la ruta és Biert, petit nucli ja deshabitat i del qual només queda dempeus l’església i una casa adossada. Està a uns 400 m d’altitud i a mig camí del Rocacorba, muntanya més alta de la comarca del Gironès (991,80 m).

En la segona part de la ruta, al costat del poble de Canet d’Adri, ens arribem a les gorgues de Canet o Font de la Torre. Són unes gorgues formades enmig del curs de la riera de Canet. Actualment no és permès banyar-s’hi, però és un indret que cal conèixer i sí que es mereix un bon passeig.

Al cap d’una trentena de quilòmetres s’arriba altra vegada a Girona passant pel municipi de Cartellà.

NOTES: Tret de Girona i Canet d’Adri, la resta de pobles pels quals es passa són molt petits i no s’hi pot trobar avituallament. A Canet d’Adri només hi ha una botiga a prop de l’Ajuntament, però s’hi poden trobar una gran quantitat de restaurants per poder fer un bon dinar.

A Cartellà se celebra la festa del carboner el dia 1 de maig, on es pot contemplar la reconstrucció de les carboneres que es feien al bosc. També a Cartellà es pot visitar l’Ecomuseu de la vall del Llémena, situat a la rectoria; per visitar-lo cal posar-se en contacte amb l’Ateneu de la Vall del Llémena (tel. 972 428 610).