Girona - Banyoles - Girona

February 22, 2019
February 2019

near Girona, Catalunya (España)

Bonita ruta. Lástima que perdiera la conexión de Internet y no se grabará el camino de regreso que fue por otro sitio. La repetiré ;-)

PictographPhoto Altitude 289 ft

PictographPhoto Altitude 463 ft

PictographPhoto Altitude 308 ft

PictographPhoto Altitude 376 ft

PictographPhoto Altitude 539 ft

PictographPhoto Altitude 552 ft

• Photo of Blanca MarSag
    Blanca MarSag Feb 22, 2019

Añado información sobre la ruta prevista aunque no pude completar el track porque perdí la conexión.

Excursió diürna amb bicicleta de muntanya, organitzada pel Col·lectiu d’Usuaris de la Bici SENSE PRESSES des d’Excursionistes.cat.

Ruta que uneix Girona amb la capital del Pla de l’Estany a través del recorregut proper a dos dels grans rius de la zona, el Ter i un dels seus afluents, el Terri.

El nostre recorregut començarà a l’exterior de l’estació de tren de Girona. Anirem a trobar el parc de la Devesa per sota de les vies del tren i sortirem de la ciutat pel carrer de Pedret en direcció Sarrià de Ter. Creuarem tota la població i, al final, prendrem un camí que transcorre paral·lel al riu Ter i que ens durà fins a Medinyà. Aquí, pujarem cap a les Serres i, amb una vista fantàstica sobre tot el pla de l’Estany i més enllà, baixarem cap a Santa Llogaia del Terri, on agafarem el camí que va en paral·lel al riu i que remuntarem en direcció Sords, Cornellà de Terri i Borgonyà. Apareixerem a les portes de Banyoles, però abans d’entrar-hi creuarem el nucli de Mata, sempre propers al riu. Farem una volta pel nucli històric de Banyoles i ens acostarem al seu estany. Des d’allà, iniciarem el retorn cap a Girona anant cap al nucli de Camós i baixant pel recorregut del riu Matamors. Passarem de nou per Borgonyà i, un cop a Cornellà, ens desviarem per una carretera local fins a la Banyeta i seguirem, ara ben a prop de la C-66, cap a Riudellots de la Creu i Sant Julià de Ramis. Travessarem tota aquesta població per arribar de nou a Sarrià de Ter. Entrarem a Girona per la futura via verda que pretén unir Girona amb Banyoles i de la qual ja n’hi ha un tros en funcionament. En total seran uns 55 km, amb alts i baixos entre Medinyà i Banyoles, que es fan molt menys accentuats a la tornada.

• Photo of Blanca MarSag
    Blanca MarSag Feb 22, 2019

En total fueron 63 km. Una bonita ruta.